X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קובי קמין סופר, עורך ופובליציסט מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
דברים שאמר לאחרונה אהרן ברק, נשיא בית המשפט העליון לשעבר מחזקים את החשד, כי בית המשפט בראשותו השתמש בכוחו כדי להפיק אוסף פסיקות, שנועד לחסל את מדינת ישראל כמדינת היהודים
▪  ▪  ▪
הציבור הנאור אומר 'לא' לשלטון השופטים [צילום: פלאש 90]
אולי נכונה גם הסברה כי העם, אותו עם שאמור להיות הריבון, איבד את האמון בבית המשפט העליון לא משום שמרבית בניו הם פרימיטיבים, אלא מפני שהוא מבין כי דיקטטורה – גם אם היא מגייסת לשירותה את התקשורת, את האקדמיה ואת בעלי ההון – היא עדיין דיקטטורה

לאחרונה נשא מר אהרן ברק, מי שהיה השופט העליון של מדינת ישראל, נאום. יפה, זכותו. והנה, תוך כדי נאומו הצליח מר ברק לשחרר את המשפט: "אני חושב, כי אם תשאלו ישראלי אם הוא מצדד בשוויון לערבים, הוא יאמר שכן, כמובן. ואם תשאלו אותו האם אתה בעד גירוש הערבים, הוא יגיד שכן, כמובן - והוא לא ירגיש שיש סתירה בין אמירות אלה".
ובכן, יש שיאמרו כי זוהי פליטת פ מן הסוג שנפלט מדי פעם לאנשים שבעי שנים, שמתבלבלים לפעמים ואומרים דברים הזכורים להם מילדותם... האם אפשר שמר ברק הנכבד אכן נזכר בימי ילדותו, בהם נהג כמו כל עם ישראל לשבת בבית ולהאזין לרדיו, ובין השאר לקריין המצרי כבד המבטא של "קול הרעם" מקהיר? שהרי באותם שידורים סיפר הקריין המצרי באריכות ובפרוטרוט, כיצד הגיבורים המצרים או-טו-טו מגיעים לחיפה ולתל אביב, ואחרי שיעשו לנו היהודים כמה מעשים לא נעימים (בעיקר לנשים), הם ישליכו אותנו לים להנאתם. האם אפשר שכך התבלבל, מר ברק?
ובכן, הייתי רוצה לחשוב כך. הרי לא ייתכן, שכבודו אימץ לעצמו את הנרטיב של אויבינו, מה עוד שזהו שקר גמור. מצד שני, קצת קשה לי להאמין, שאישיות כה דגולה, כה מבריקה, כה נישאת מעם - תיכשל בלשונה כל כך בנאום, שמטבע הדברים הוא רב משמעות.
ואם כבודו לא התבלבל והוא אכן מאמין בדברים שאמר, האם יש רגליים לחשד כי כבודו גיבש את השקפת עולמו המעניינת לא רק בתקופה האחרונה ולא רק אחרי שהשתחרר מעולו של בית המשפט ומצא לעצמו פנאי רב - לחשוב, להרהר ולגבש לעצמו תפיסת עולם? האם ייתכן שבית המשפט בראשותו פעל שלא רק על-פי צו החוק ובריחוק האובייקטיבי הנדרש, אלא הייתה לו... איך נכנה את זה בעדינות, אג'נדה? ואם אכן הייתה לו אג'נדה, האם ייתכן כי עיקרה הפיכת מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה - "לכאורה", כמובן, כי הרי בנוסח המשפטי יש להקפיד?
אלא מה? כאשר לי (העם הפשוט, כזכור) יש אג'נדה - אני יכול לצווח אותה עד לב השמיים. אני יכול לשוחח עליה עם חברי, אני יכול לכתוב עליה מאמר מנומק למגירה, אני יכול אולי לפרסם מעט ממנה בעיתון (בזהירות רבה, כמובן, ובלי להעליב) - אך כיוון שאיני נשיא בית משפט עליון, כל מה שאגיד או אכתוב או אשדר - ייעלם ביום המחרת, בעוד שדברים שיאמר כבודו עוד יתגלגלו ויעוררו הדים.
וכמובן, אם אצווח יתר על המידה, יהיה כבר מי שידאג להשתיק אותי בעזרת להקת כתבלבי עיתונות, ידועני תקשורת, אקדמאים ואינטלקטואלים פוסט-מודרניסטים, המעריצים את הקרקע שעליה דורך כבוד הנשיא העליון לשעבר.
האם ייתכן אפוא כי צדקו כל אותם אנשים שהזהירו אותנו (בעדינות הראויה, וכמובן תוך שימוש ב"לכאורה" ובהבעת הסתייגות אפשרית) כי לא רק שבית המשפט העליון במדינת ישראל בראשותו של מר ברק הוביל בעשורים האחרונים מהפיכה שיפוטית בעלת אוריינטציה שמאלית-רדיקלית, אלא גם השתמש בכוח שהִקנה לו מעמדו, כדי להפיק אוסף פסיקות שנועד לחסל את מדינת ישראל כמדינת היהודים?
ואם כל הדברים הללו נכונים, אולי נכונה גם הסברה כי העם, אותו עם שאמור להיות הריבון, איבד את האמון בבית המשפט העליון לא משום שמרבית בניו הם פרימיטיבים, אלא מפני שהוא מבין כי דיקטטורה - גם אם היא מגייסת לשירותה את התקשורת, את האקדמיה ואת בעלי ההון - היא עדיין דיקטטורה.
וכך, כשיחל שעון ההיסטוריה לתקתק עבור מר ברק בקצב מואץ, יקומו נבחרי העם האותנטיים, הלא הם חברי הכנסת, ידיחו את נאמניו, עוזריו ועושי דברו של כבודו מעמדות הכוח שחצבו לעצמם, ויחזירו את השלטון במדינת ישראל לעם ישראל.

לאתר מגזין מראה
קובי קמין הוא סופר, עורך ופובליציסט, כותב בגלובס תרבות ובאתר אומדיה
תאריך:  04/07/2009   |   עודכן:  05/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להחזיר לעם את הריבונות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אפה הרכוש של 100 הזקנות
שולץ  |  4/07/09 22:06
2
אלוהים כועס על השופטים
אסטרולוג  |  4/07/09 22:17
3
הכנסת צריכה לנפות שופטים
מרק טווין  |  4/07/09 23:57
4
הכנסת צריכה לנפות שופטים
מרק טווין  |  5/07/09 00:04
5
אהרון ברק אג'נדה של רוע....... ל"ת
נטורי קרתא ארס  |  5/07/09 00:38
6
התעוררתם סוף סוף? שנים שהמצב  ל"ת
כזה. תחזרו לישון.  |  19/07/09 00:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן זסלבסקי
שאיבת היתר של מים באקוויפר ההר המערבי על-ידי הפלשתינים, והנטייה הסורית להפר הסכמים - מחייבים אותנו לשמור על ריבונותנו בכל הקשור למקורות המים שלנו
אפרי הלפרין
שם ימניים כלל, וכל איש תרבות אשר יש לו ביקורת על יוסי שריד, אנא יביט במראה תחילה
עו"ד משה גולדבלט
מבצע עופרת יצוקה לא הציב לעצמו כמטרה את חיסול שלטון החמאס בעזה ואכן הוא לא השיג מטרה, זו וכל היתר לא כל-כך חשוב מבחינה פוליטית    שאלת השאלות העומדת לפנינו כיום היא שאלת הסכסוך עם העם הפלשתיני
אביתר בן-צדף
השבוע שעבר היה שבוע רע מאוד לל"ו צדיקינו    מאחורי מסכת הכבשה התמימה של אהרן ברק נחשפו טלפיו של חזיר יבלות מאיים    השופטים בתחרות "פרס ספיר" היו נגועים בניגוד אינטרסים
עו"ד יוסי דר
על קשריו הידועים בציבור עם ידיעות אחרונות מילא יוסי שריד טופס מתאים, ועל קשריו – הידועים אף הם בציבור - עם רנה ורבין, נמנע יוסי שריד מלמלא את הטופס    הסיבה: על התענוג לכהן בתפקיד המכובד של יו"ר ועדת פרס ספיר לספרות – יוסי שריד לא יכול היה בשום אופן לוותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il