X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
ספר חדש: "בית ספר לחתולים מתחילים" - לאוהבי חיות המחמד ולכל המשפחה - משל על עולם הנעורים
▪  ▪  ▪
בית ספר לחתולים מתחילים

"בית-ספר לחתולים מתחילים" הוא סיפור התבגרות, הרפתקה וחברות. ספרה החדש של חמדה גילה מיועד לאוהבי חיות המחמד ולכל המשפחה. הספר הייחודי, המסופר בחן ובלשון קלילה, מהווה משל לעולם הנעורים, על הקשיים, ההחלטות ובחירת הכיוון האישית בין טוב ורע, נכון ולא נכון, שילוו את הדמויות כמו את הקוראים, בהמשך דרכם.
בבסיס הספר ניצבת השאלה הנצחית: אם רק היו יכולים החתולים לדבר, שאלה-משאלה שמלווה כל חובב חתולים. הסופרת יצאה לדרך חתולית-היתולית, שזורה בהסתכלות חינוכית וחברתית, והדמויות קיבלו חיים משל עצמן.
בבית הספר "שונרא" לומדים החתולים הצעירים כיצד להתמודד עם החיים בדרכים לא אלימות, לשיר במקהלת יללות ולצוד עכברים, לא חיים, אלא על סוללות. כאשר פושטי וחבורת "קישטא" מאיימים על שלוות האזור, יוצאים החתולים להגן על בית הספר תחת שרביטו של המנהל חתולאי ומזכירתו הנאמנה שוקה.
"בית ספר לחתולים מתחילים" מפגיש את הקוראים עם סיפור אהבתם של קשקוש ותולה, ג'ינג'י, עדינה ומאדאם טיטולה. זהו מסע אל ארץ החתולים, אלה המפונקים והמגרגרים, אלה הלוחמים והשורדים, כולם כאחד לומדים את השיעורים החשובים בחיים, דווקא מחוץ לכותלי בית הספר. החתולים בסיפור, גורים ובוגרים, כבודדים וכקבוצה, עוברים תהליך של צמיחה והתבגרות מתוך חוויות בית-הספר וחיי היומיום. חוויה שנמשכת שנת לימודים אחת, אך מספיקה לחיים שלמים.
חמדה ושגיא, אם ובנה, הם חתולוגים מוסמכים. מאז המפגש החתולי הראשון הם מדמיינים מה היה קורה אילו היו החתולים יכולים לדבר - עד שהחליטו לכתוב על כך ספר.
מחברת הספר, חמדה גילה, ירושלמית, אם לארבעה, מורה לחינוך מיוחד בהכשרתה. גילה כתבה את הספר בעידודו ובזכותו של שגיא, בנה בן ה-16, נער מחונן. שגיא אוהב חתולים מושבע ואוהב לקרוא - בעיקר ספרי מתח ופנטזיה. הוא אוהב גם לצייר - בעיקר רישומים אבסטרקטים שמבטאים עולם פנימי עשיר.
חמדה ובנה הפיקו יצירה ספרותית מיוחדת במינה, רצופה הרפתקאות, צחוק ודמע, הנאה צרופה לקורא הצעיר, מגיל 11 וגם לקהל המבוגר. "בית הספר לחתולים מתחילים", יצא בהוצאת הספרים אוריון, מחיר: 63 שקלים, 112 עמודים.
מספרי חמדה גילה שראו אור עד כה בהוצאת אוריון: גיל הסקרן (2007), כשגיל כועס (2008).

בית ספר לחתולים מתחילים / פרק 4

צוות המורים נראה לחתולאי צעיר יותר משנה לשנה. בדרך כלל התייחסו אליו בכבוד ובלא מעט הערצה, והדבר נעם לו ללא ספק. לכן מה רבה הייתה הפתעתו כאשר ביום השני לפתיחת שנת הלימודים ניגש אליו מי שנראה בתחילה כפרחח השכונתי, טפח בעוז על כתפו וקרא: "אז מה, חביבי? עוד לא התעייפת? זה בסדר, השנה תוכל לקחת הכל בקלות, כי אני, קשקוש, מתכוון לתפוס פיקוד".
חתולאי נותר פעור-פה דקות ארוכות לאחר שקשקוש עזב את חדר המורים בסערה.
מה זה היה? שאל את עצמו וניסה לסרק את פרוותו שנפרעה.
"אני מבינה שפגשת אותו", חייכה אליו סגניתו, חתולה בעלת הבעה ערנית וחכמה בשם שוקה. "במשרד הראשי התעקשו לקבלו מידית לעבודה", המשיכה, "כנראה חששו שתסרב להתרשם ממנו. והם צדקו, לא?" היא הגישה לפניו טופס רשמי, עליו הודפס: קשקוש מיאו, מורה להישרדות בשטח בנוי.
"נכון שהוא נראה צעיר מאד ולא ממש צנוע", המשיכה שוקה, "אבל שמעתי מהמזכירות במשרד הראשי שיש לו גליון מרשים. הוא המציא שיטה בעלת תשעה שלבים ללוחמה באלימות בקרב גורים מתבגרים מבלי לפגוע בכושר ההרתעה שלהם בשעת סכנה".
"למה דווקא תשעה שלבים?" שאל חתולאי, שכבר חש בנחשול המאיים להציף את בית-ספרו ולהרוס את כל מה שעמל למענו.
"שלב לכל נשמה, כמובן", ענתה שוקה, ועינה הימנית נצצה. ניכר בה שהיא נהנית מכל רגע. לאחר כל השנים, בהן עבדה לצדו, נהנתה לראות אותו כך נלחץ מהאפשרות שיצטרך שוב להיאבק על מקומו. היא חשבה שזה עוזר לו לשמור על חזות ערנית.
"אם הקשקושי הזה כל-כך מוצלח, למה העבירו אותו אלינו? למה לא נשאר במקומו?" חתולאי ניסה להסוות מעט את הרוגז שהחתולצ'יק הזה הצליח לעורר בו אחרי ארבע דקות בלבד.
"מסתבר שהשיטה עבדה טוב מדי", הסבירה שוקה. "יש כמה כנופיות של חתולי-רחוב שלא קיבלו יפה את העובדה שחבריהם פתחו את היום בכמה דקות של חשיבה חיובית וניעור עצמות לא מזיק, וכך נאלץ מר מיאו לארוז את חפציו במהירות ולעבור לצדה השני של העיר כדי להימנע מרחרוחי זנבות לא ידידותיים. מאחר שהוא ציין שהוא חסר משפחה ואין לו בעיה לנדוד, העבירו אותו אלינו".
חתולאי מלמל לעצמו "צרות. ידעתי שאני מריח צרות". קצות שפמו הזדקרו לרגע, ובלי אומר פנה לעבר החצר הגדולה, שם כבר המתינו לו תלמידיו וצוות המורים.

תאריך:  05/07/2009   |   עודכן:  05/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית ספר לחתולים מתחילים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שאלה ספרותית
דורון א"צ  |  6/07/09 08:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הלל ויס
מה שנקרא "הכל שפיט" אינו אלא הכל כשר לשיפוט ולעיוות החוק המדומה דמתקריא "שלטון החוק" והמוקדש למטרה האחת והיחידה המקדשת את כל האמצעים. סילוק היהודי כאדם וכלאום מארצו ומדינתו היא מדינת כל אזרחיה הנאורים    על ספרו של אלון חילו "אחוזת דג'אני"
סמית ווטסון בייקר
המסקנה כאן היא מאוד פשוטה    חשוב מאוד להשקיע בלימודים, במקצוענות, באזרחות טובה וביושר, אבל אסור לרגע אחד להזניח את העובדה שכישורים לבד אינם מספיקים ודרושים גם קשרים
אדלינה קליין
שירים ופסלים, בהוצאת "צור-אות", ירושלים תשס"ט, מאת: שושנה בן-עדי    "אוֹמֶרֶת מַה שֶּׁאֲנִי רוֹצָה / אֲחֵרִים שוֹמְעִים מַה שֶּׁהֵם רוֹצִים"...
דוד וינברג
ספר חדש לפרופסור יחזקאל דרור שהיה חבר בוועדת וינוגרד    בספר: "תזכיר למדינאים" כי צריך לחתור להסכם מזרח-תיכוני מקיף בהשתתפות מרבית מדינות ערב, תוך הישענות על יוזמת השלום הערבית
רבקה שרגא
רש"י, הרמב"ם, המהר"ל מפראג, רבי נחמן מברסלב, הרב יוסף חיים מבגדד, הרב קוק - כולם בספר בהוצאת מכון מופ"ת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il