חניכי קורסי הטיס של זרוע האוויר בחיל-הים האמריקני ניצבים בפני בעיה - כבר שלושה חודשים מקורקעים מטוסי האימון שלהם מדגם טי-45 גוֹשהוֹק. העיכוב בהכשרתם משפיע על-כנפות החיל ועל-כנפות חיל הנחתים, שאינן מקבלות טייסים חדשים לשורותיהן.
אדמירל פול גרוסקלאגס, מפקד פיקוד המערכות האוויריות בחיל-הים, מסר השבוע לתת-וועדת הסנאט לכוחות ימיים, כי הכשרת הטייסים מתעכבת עקב קרקוע מטוסי האימון. כמעט 25 פרחי טיס נפגעים מהקרקוע מדי חודש. חיל-הים ממשיך לבדוק את התקלה, שגרמה לקרקוע מטוסי האימון, וטרם הצליח לעמוד על סיבותיה.
בחודש אפריל קרקע חיל-הים את המטוסים טי-45 אחרי שכמאה מדריגכי טיס סירבו להטיסם עקב בעיות בטיחות. בעיקר, הם התלוננו על תקלות בהספקת חמצן (היפוקסיה) לתא הטייסים במהלך הטיסות. כתוצאה מכך, השעה חיל-הים את טיסות האימונים במטוסים טי-45 ואת הטיסות במטוסיו מדגם אף-18, הורנט, שסבלו גם כן מתקלות בהספקת חמצן.
בסוף אפריל הודיע חיל-הים, כי יחודשו הטיסות במטוסים טי-45 - אך יוגבלו עד לגובה כ-1,700 מטר ולעומס של עד 2 ג'י, אך פרחי הטיס לא שבו לשגרת אימונים.
מהנדסי חיל-האוויר בודקים את מטוסי האימון הללו, כדי להבין את שורש התקלה. הם פירקו את מערכות החמצן, ובחנו כל אחד מרכיביהן בחיפוש אחר מזהמים בנתיבי האוויר לתא הטיייסים. אך הבדיקה היסודית לא העלתה עדיין דבר. במקביל הורה חיל-הים להגביר את אמצעי הבטיחות, שיאפשרו למדריכים ולפרחי הטיס לזהות סימני אזהרה לפני שתתרחש תקרית נוספת של היפוקסיה בעת טיסת אימון. לפיכך, מצפים, כי בקרוב יחודשו טיסות
כזכור, קרקע בסוף השבוע חיל-האוויר האמריקני את 55 המטוסים אף-35 בכנף 56 שלו באריזונה עקב בעיות היפוקסיה.