X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הן מתמחות בבישול מיוחד של מעדנים, מעסיקות את מיטב השפים, מקפידות על אסתטיקה ולקוחותיהן לא ימירו אותן לעולם באחרות
▪  ▪  ▪
מטבח מוביל בהרברט סמואל
קולינריה במסעדת לילית [צילום: לילית]

גורמה אירופי במל ומישל

לשוחרי הגסטרונומיה הישראלית ואניני הטעם הקולינרי יש נאמנות-אין-קץ למסעדה שבה הם נוהגים לסעוד. לעולם הם לא ימירו אותה באחרת וגם לא את השף, המופקד על הבישולים כלבבם. ומלבד המנות המיוחדות המוגשות להם, לא תמצאו אצלם שום נכונות לוותר על האסתטיקה והאווירה של מסעדתם.
בסך-הכל יש בארץ כתריסר מסעדות מפנקות שכאלה, שסועדיהן, קהל נאמן וקבוע, לא ימושו מהן ימינה או שמאלה. עם אלה נמנות "רפאל", של רפי כהן, המסעדה המובילה בארץ בבישולם של פירות ים; "כתית", של מאיר אדוני, שהתמחתה בשילוב של קלאסיקה צרפתית עם מוטיבים מהמטבח הצפון-אפריקני, תוך שימוש בחומרי-גלם בייבוא טרי; "הרברט סמואל", של יונתן רושפלד, אשף המטבח הים-תיכוני; "פת קואה", של אהרוני, השליט ללא עוררין של המטבח הסיני בארץ; "דיקסי", של חיים כהן, אשף המטבח הערבי והבישול הטבעי; "יועזר בר יין", של שאול אברון, מלכם הבלתי מוכתר של מעדני הבשר המובחרים; "לילית", של עומר זרניצקי, שהנהיג בארץ את האוכל המולקולרי ושהצליח, יותר מכל אחד אחר, להפוך את המטבח הכשר לסמל קולינרי למרות מגבלויותיו המאולצות; "מל ומישל", של ניר וימן, שהביא לארץ את סודות הגורמה של המטבח האירופי; "מסה", של אביב משה, מלכו הבלתי מוכתר של האוכל הפלצני; "ננה", של רוברט קלוגר, מלכו של המטבח הרומנטי אנין הטעם; "איל פאסטיו", של ויטה ומשה, המסעדה האיטלקית המובילה בארץ; ו"שגב", של משה שגב, נציג המטבח הישראלי והים-תיכוני האותנטי.
כיאה למסעדות הגורמה המובילות, מקפידים בעליהן במיוחד על האסתטיות שלהן. שולחנותיהן יעוטרו תמיד במפות צחורות, מבלי ליטול עבורן תוספת מחיר, כנהוג במדינות כמו איטליה וצרפת. במסעדות המובחרות האלה דואגים להעסיק מלצרים קבועים ומנוסים, שהסועד יוכל תמיד להיעזר בהם, מבלי שאלה ייאלצו להטריח עצמם בשאלות למטבח.
ועוד משהו שמאפיין את מסעדות הגורמה: סועדיהן נוהגים ללוות את ארוחותיהם ביין או בשמפניה, הרבה יותר מאלה שפוקדים מסעדות מן השורה, ושבהן תופסת הבירה מקום ראשון בשתייה ולאחריה הקולה, הלימונדה והסודה.

תאריך:  12/07/2009   |   עודכן:  12/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
ישראל חייבת לבדוק ביסודיות מי התורמים, מה היקף הכספים של פעולותיה, מי מחלק אותם, לאיזו מטרה ובכמה מדובר
צפורה בראבי
תזונה נכונה זה לא רק מה לאכול, זה גם איך וכמה    להלן עצות מעשיות של הגדול שברופאים - הרמב"ם - איך לאכול; מה לאכול; מאכלים מומלצים; מאכלים שיש להיזהר בהם
עמוס גורן
"ילדים, כבר קְניתם את מה שביקשתי?" הוא שאל בעברית תקנית במקום השתרר שקט של מבוכה, ובעל המכולת לחש לחישה תיאטרלית לאחד הלקוחות: "מה אפשר לעשות? הוא מורה לדקדוק"    תענוגות העברית (י"ח)
יוסף אורן
הזדהותם של מרבית הסופרים העבריים שלאחר המשמרת של ס. יזהר ומשה שמיר עם "מחנה השלום" אינה מקרית: השתייכות למחנה זה מבטיחה יוקרה וטובות הנאה מצד האקדמיה והעיתונות
דניאל דורון
כדאי שדוד גרוסמן ומחנה "זכויות האדם" שלו ישאלו את עצמם באיזו מידה קשור אובדן האמינות שלהם לעובדה שכל מרצם מוקדש לתמיכה בהקמת מדינה פלשתינית, גם אם זו תהיה מדינה לאומנית שתפגע קשות בזכויות אזרחיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il