X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אז איפה אתם? מה אתם עושים? לכולנו חסר גלעד שליט. אם באמת אכפת לכם, הצטרפו להתנדבות באוהל המחאה; מצד שני, אתם יכולים להמשיך להזדהות בכאילו, להתחמם מול מדורת השבט שעל המרקע בבית ולא לעשות כלום
▪  ▪  ▪
מחאה כתזכורת [צילום: פלאש 90]

השבוע ישבתי שוב באוהל המחאה לשחרורו של גלעד שליט, ליד בית ראש הממשלה. אני יושבת שם אחת לכמה שבועות לשעתיים, מזה חודשים ארוכים. מאחר שאני לא יכולה לשאת ולתת עם שוביו, ואין לי גם ערוץ פתוח אל ראש הממשלה, זו הדרך שלי לתרום למאבק להחזרתו הביתה.
לאחר השבועות שלפני הבחירות, שבהם התעורר הציבור הישראלי והגיע לעצרות ולמשמרות, שקעו שוב הישראלים בכורסאות הנוחות שמול המרקע, להזדהות הנוחה עם מאבקים ללא שום עשייה של ממש. מאהל המחאה הוא יוזמה פרטית של שתי אחיות, יעל ורותי, שאותן לא פגשתי מעולם - אשר יזמו להקים את אוהל המחאה, וממשיכות להפעילו. הן משתפות פעולה עם מטה המאבק למען שחרור גלעד שליט, אך את האוהל - מפעילות בעצמן.
בשבועות האחרונים האחיות והמתנדבים - בעיקר מתנדבות - המלווים אותן, מתקשים למלא את כל המשמרות. אולי בגלל שנדמה שזה לא עוזר, אולי בגלל שכבר עברו יותר משלוש שנים, ואולי בגלל שכאלה אנחנו - משתתפים במחאות לתקופה, ואז פשוט עוברים למחאה הבאה, לנושא הבא, זה שיש לו פרופיל ציבורי גבוה יותר.
אני חייבת להודות שבחודשים האחרונים יש לי ביקורת הולכת וגוברת על פעילות מטה המאבק, על הסגנון, העוצמה והפעילויות שבחרו לארגן - סגירת המעברים לעזה, למשל, לא נראית לי נכונה, או יעילה. אלא שבמקביל לביקורת צריך גם לעשות משהו - הפעילות ההתנדבותית הזו, של שתי האחיות, נשים ישראליות שאכפת להן, היא האפשרות היחידה העומדת לפני.
המשמרות האלה מחממות את הלב - מדי משמרת אני פוגשת אנשים - ובעיקר נשים - מכל רחבי הארץ, אנשים שמגיעים כדי לעשות משהו, קטן ככל שיהיה, כדי שיוכלו להישיר מבט לעיני הנכדים המשרתים בצבא - כפי שאמרה אחת המתנדבות, או פשוט כדי להגיש יותר טוב עם עצמם - כפי שאמר מתנדב צעיר. אני מגיעה כי אין לי ברירה אחרת, אין שום דרך פעולה אחרת הפתוחה בפני כרגע, ועבורי הזדהות מהסלון של הבית אינה אופציה.
מה בדיוק עושים שם? לא הרבה. יושבים, מביעים עמדה ונוכחות, ומחתימים אנשים שעוברים ברחוב על עצומה הקוראת לשחרור גלעד שליט ועל הסכמה לשחרור אסירים לשם כך. את העצומה מגישות האחיות מפעם לפעם לראש הממשלה, שכדרכם של ראשי ממשלה מתעלם מרחשי לב הציבור.
תשאלו - אז מה זה חשוב בכלל, אם זה כל מה שעושים? זה חשוב מאוד. כי כשאני מודיעה שלא אוכל להגיע ביום ובשעה מסוימת, בגלל שאני יושבת במשמרת למען החזרתו של גלעד שליט - זה מזכיר לבני השיח שלי ששליט עדיין בשבי, כמו גם לעוברים ושבים שאיתם אנחנו יוזמים שיחה בעניין. זה חשוב, כי כל מי שעובר שם רואה שיש אנשים שאכפת להם, גם ראש הממשלה. זה חשוב גם כי יש אנשים שעוברים שם אחת לכמה ימים וחותמים על העצומה אחת לשבוע, תחת האמירה שלנו, המתנדבים - "דקה בשבוע, חתימה בשבוע, עצומה בשבוע, עד שגלעד שליט יחזור הביתה", זה המינימום שכולנו נדרשים לו.
אז איפה אתם? מה אתם עושים? לרותי ויעל חסרים מתנדבים, לכולנו חסר גלעד שליט. שעתיים בחודש, זה כל מה שהן מבקשות. אם באמת אכפת לכם, כמובן. מצד שני, אתם יכולים להמשיך להזדהות בכאילו, להתחמם מול מדורת השבט שעל המרקע בבית ולא לעשות כלום.
- להתנדבות: yaelveruthi@gmail.com

למאמר במקור - על צד שמאל
הכותבת היא פעילה בארגוני שלום וארגונים לשינוי חברתי, ומפרסמת מאמרי-דעה בנושאים אלה. עורכת-משותפת של "על צד שמאל". ירושלמית, נשואה ליגאל ואם ליונתן ואיילת.
תאריך:  16/07/2009   |   עודכן:  16/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלעד שליט - לא רק סטיקר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שלום תמי
miki1  |  16/07/09 22:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אוריאל בן-עמי
הם נפגשים בחדרי האיפור של צלם ההיכל, רגע לפני שהם פורצים מצוחצחים ובוהקים אלינו מתוכו. כשהם על המסך, נראה שהם מכירים ומסתחבקים זה עם זה, וכשהם, אלוהי הטלוויזיה, מייצרים שערוריה וזעם, מחככים אדוניהם את ידיהם בהנאה. סופרים בשקיקה את ביצי הזהב שהטיל זה, שברגע זה ממש נתלשו אשכיו
נעם שקד
עליכם לוודא שגובים מה שבוכם בהסכם עם הספקים    ערכו תחרות נושאת פרסים בין הצוות מי חסך הכי הרבה ו/או מצא דרך חדשה לייעול
מיכאל רוכוורגר
כמו הרבה אנשי עסקים, אליעזר פישמן הסתובב לפני חצי שנה כשסימן שאלה מרחף מעל החברות שבשליטתו - האם הן יכולות להחזיר את ההלוואות שגייסו    היום פישמן אומר: "אני פועל כבר יותר מ-40 שנה בשוק ההון, ואף פעם לא ברחתי מתשלומי חוב"
דני רשף
אהרן ברק לעולם לא היה דמוקרט או מגן הדמוקרטיה כפי שהוא מתיימר להיות. הוא היה טכנוקרט משפטי, בז לשלטון הרוב ולפוליטיקאים. ייתכן שהוא באמת מאמין שהוא שומר על הדמוקרטיה - בפועל אין בינו לדמוקרטיה הרבה מן המשותף
עירית ריימן
בראייה עסקית, עצם הציפייה של הלקוחות היא הזדמנות אמיתית ובלתי חוזרת עבור כל ספק    בחברה אשר מבססת את קיומה על מתן שירות (חברות תקשורת, כבלים ועוד), מתן שירות לקוחות טוב, אמין מהיר ויעיל, הוא שיקבע את כוח הישרדותה בשוק תחרותי ותובעני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il