X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי ייתן את הדין על כך? אלו שהחליטו שמים זה לא מספיק חשוב? אלו שהעבירו את הכסף לקבוצות לחץ פוליטיות על חשבון האינטרס הציבורי? אלו שלא דפקו על השולחן והעדיפו לשמור על המשרה שלהם תמורת שקט תעשייתי?
▪  ▪  ▪
ישראל מתביישת

המשבר במשק המים אינו מסוג האסונות שלא ניתן היה למנוע אותם. את המשבר במשק המים אפשר היה למנוע אם הוא היה מנוהל נכון. כמו בטרגדיה קלאסית שדמויותיה מתומרנות לסוף הרע הבלתי נמנע כך ממשלות ישראל, שרי האוצר ומנהלי רשות המים משוחקים על בימת האבסורד הזה. כמו העכברים של המלין מובלים ומובילים לייבוש שחרץ את דינו.
כל הכתובות היו על הקיר, הגשמים מתמעטים, האוכלוסיה גדלה, מי התהום הולכים ונמלחים, והחברים בהנהגה לקו באימפוטנציה כרונית. מן שיתוק אחזם. מביטים במשבר המתרגש בעיניים כלות, רגליהם אינן נעות וקולם לא נשמע, וכשהתעשתו הפרנסים שלפו מכובעם היצירתי את הפתרון האחד והיחיד ששכן בו - היטל המים. בזה מסתכמות היכולות שלהם.
כשהציבור מנסה להבין איך תיתכן התנהלות מחדלית ובלתי אחראית כזאת, מתקבלות התשובות הבנאליות - כסף. דרשנו ולא קיבלנו, היה סדר עדיפויות אחר. ואיך לא. סדר עדיפויות הוא סולם של דרגות חשיבות ורמות דחיפות. חלוקת המשאבים אמורה לתאום את סדר העדיפויות. נראה שמשק המים נדחק לשלב נמוך ביותר בסולם הזה וכעת, כשאנו הולכים ושוקעים בבוץ שהיה פעם אגם כינרת נחשפת, גם האיכות, הרצינות והאחריות של מקבלי ההחלטות בישראל לדורותיהם.
וכשהתגלתה ערוותם של מקבלי ההחלטות והציבור לחץ - מונתה ועדת חקירה. בשקט בשקט, כמעט בהיחבא, יושבת קבוצת אנשים טובים על ציר זמן בלתי מוגבל, וחוקרת. כשוועדת אור הסקסית ישבה על המדוכה וחקרה את ארועי אוקטובר, קרסו העיתונים מרוב חומרי הכיסוי והטלוויזיה שידרה ללא הרף עידכונים מאולם הדיונים. כך גם כוסתה הוועדה של וינוגרד בפול ווליום תקשורתי ושוטף.
ועדת החקירה של משבר המים מתפקדת בקול ענות חלושה מאחורי הקלעים וקולה לא נשמע. הסיבה לכך, ככל הנראה, היא שיותר מדי ראשי ממשלה, שרי אוצר ותשתיות ופקידים בכירים מעורבים במחדל הזה. יותר מדי בעלי שררה שהרדמת הפעילות הזאת מהווה אינטרס מובהק שלהם.
מי ייתן את הדין על כך? אלו שהחליטו שמים זה לא מספיק חשוב? אלו שהעבירו את הכסף לקבוצות לחץ פוליטיות על חשבון האינטרס הציבורי? אלו שלא דפקו על השולחן והעדיפו לשמור על המשרה שלהם תמורת שקט תעשייתי?
בסיכומו של דבר, תצביע ועדת החקירה על שורת האשמים ומכאן הכל יתמוסס בריטואל הקבוע. הדוח יידחק למדפים הנידחים של ארכיוני הממשלה, והמלצותיו יתפוגגו כמו החתול של עליסה. אנחנו נישאר עם הבעיה, גורמיה ויוצריה. וכל זה למה? כי הלב היהודי הרחום שלנו מסתייג מענישה. כי הלב היהודי הזה הוא האויב המר של המוח היהודי שמבין כי באין ענישה אין הרתעה, וללא הרתעה כל מחדליסט ואינטרסנט ימשיך בפועלו המזיק ללא הפרעה.
ואם תהין הוועדה ותכריז שיש להסיק מסקנות אישיות כנגד האחראים שיימצאו, מייד תפרוץ לקידמת התקשורת מקהלת הצדקנים הפותה, מדורבנת על-ידי בעלי העניין ותהלך עלינו אימים ברפרטואר המוכר והצווחני של "עריפת ראשים? גרדומים בכיכרות?". עד שאנחנו נרגיש כולנו אשמים.
אז אגיד לכם מה. שלא יפנו אלי, שלא ינסו להדאיג אותי באמצעות פרצופים נסדקים של סלאבים שירדו מהדשא שלי ושייצאו מהעציצים שלי עד שלא נראה את האחראים מניחים את המפתחות הציבוריים על השולחן והולכים הביתה (או לכלא), לא רוצה לשמוע על משבר המים.

תאריך:  18/07/2009   |   עודכן:  30/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחדל משק המים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר חשוב מאד - חייב להיות
צביקה גובהרי  |  19/07/09 12:56
 
- תודה,בוא ניתן לטחנות הצדק לטחו
אלכס נ.  |  19/07/09 17:55
2
המהמרים
דני ק  |  20/07/09 13:41
3
כל מילה נוספת מיותרת
נתן חכם  |  20/07/09 14:23
4
כל מילה במקומה !!
עירוני  |  21/07/09 15:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
ושוב זוהי כבוד השופטת פרוקצ'יה המעידה בפסקי הדין שלה על חורבן הבית - חורבן בית המשפט העליון
ד"ר אברהם בן-עזרא
טענתו של רבי לוי בן גרשון היא שעיקר מאווייו של השלם, הוא החכם, הם יצירת מושכלות ולמידתן, להבדיל מהסכלים הבוהים אחר תענוגות הגוף וסיפוק היצרים    המוות מבטל את הגוף ומשאיר את הנפש, היא - כאמור - המושכלות, ולכן השלם אינו ירא מהמוות; ה' הודיע למשה על מותו הקרב, ומשה לא חרד
דוד אדלר וחיימי שניידר
כשיהיה הסכם שלום כך יראו הגבולות. גדר ההפרדה (שאיננה קדושה) משרטטת חלק מגבולות אלה    האמת העצובה היא שרוב הציבור מקבל את העתיד הזה, הוא רק אינו מאמין שזה עתיד קרוב    אנחנו קרבים למציאות ש"מדינת כל אזרחיה" תיכפה עלינו והיא לא תהיה מדינה "יהודית דמוקרטית"    כשהדברים נאמרים מפורשות - אנו מסכימים    המשך דיאלוג
אפרי הלפרין
אם "‏דין ידלין - כדין בוזגלו"‏ כקביעת הפרופסור המלומד ברק, מדוע לא "‏דין דרעי - כדין רמון"
מנחם רבוי
לאחר שהתפרעויות החרדים בירושלים שככו (בינתיים) אפשר לקבוע כי אין מנצחים - רק מפסידים    נותרו שאלות שלא תינתן להן תשובה ולאן נעלם ניר ברקת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il