X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בנוסף, זכה הצוות בפרס מאקקיי על טיסה מצטיינת גם הבקר הקדמי עוטר בצלב חיל-האוויר
▪  ▪  ▪
מדליית צלב חיל האוויר האמריקני [צילום: RYAN CONROY/U.S. AIR FORCE]

למרות שקנה תותחו 105 מ"מ להט, המשיך ספּוּקי 43 לחוג מעל המארב של טאליבן, ולתוקפו בלי הפסקה, כדי לחלץ ממנו את הכוח האמריקני-אפגני, שקרא לעזרתו. 'הם הסתערו על המארב כמו אקדוחן', אמר אחד מאנשי הכוחות המיוחדים, שהיה על הקרקע באותו היום בחבל קונדוז.
ספוקי 43 הנו ספינת-נשק הרקולס (AC-130U) מכנף 24 למבצעים מיוחדים, המוצבת בשדה הארלברט בפלורידה, ומסייעת לכוחות חיל-האוויר למבצעים מיוחדים. היא חמושה בתותח 105 מ"מ, בתותח 40 מ"מ ומקלע גאטלינג 25 מ"מ. זה דגם מתקדם של ספינת-הנשק, שהחלה לפעול במלחמת ויטנאם, והוכיחה את עצמה.
המטוס נשלח לסייע לכוח אמריקני, שהתלווה לכוח אפגני, שחדר למתחם ממולכד בכפר בתחילת נובמבר 2018, ונקלע למארב. הכוח האפגני-אמריקני הותקף באש כבדה של מקלעים, של מטולי-רימונים נ"ט ושל נשק קל, והוקף על-ידי כוח עדיף מכמה עברים, שנהנה מיתרון גובה.
במכות האש הראשונות ספג הכוח האפגני-אמריקני 16 נפגעים, הבקר הקדמי, שהיה על הקרקע, קרא לסיוע אווירי ולחילוץ רפואי. לעזרת הכוח הגיעה ספינת-הנשק ספוקי 43, שתקפה את אזור המארב 19 פעם, כדי למנוע מהמחבלים להתקרב לכוח. הירי התכוף בתותח 105 מ"מ חייב אלתור של קירור, שמנע נזק לקנה התותח. בנוסף, הפעיל הצוות את התותח 40 מ"מ, שנתקע מדי פעם, והיה צורך להפעילו ידנית.
במהלך הטיסה ירה ספוקי 43 כמעט את כל תחמושת 105 מ"מ, שנשא בבטנו, ונותרו לו רק שמונה פגזים. למרות זאת, ייצב הצוות את ספוקי 43, וסגר שוב על המארב. פגזיו נפלו כשנים-עשר מטר מהכוח האמריקני.
לתקיפה של ספוקי 43 הצטרפו מסוקי תקיפה אפאצ'י ומסוקי פינוי רפואי. השילוב של ספינת-הנשק עם מסוקי התקיפה הביא לפיזור המארב. בתום קרב, שנמשך יותר משעתיים, ניצלו חמישים לוחמים אפגניים ואמריקניים.
צוות ספוקי 43 קיבל את פרס מאקקיי על טיסה מצטיינת, ועוטר בצלב חיל-האוויר - העיטור השני בחשיבותו בארצות-הברית בידי התר וילסון, שרת חיל-האוויר.
לא נטש את משמרתו
בנוסף לצוות ספוקי 43, עיטרה השרה וילסון גם את סטאף-סרג'נט ריצ'ארד האנטר, הבקר הקדמי, שהתלווה לכוח, שנקלע למארב, בצלב חיל-האוויר - העיטור שהני בחשיסבותו בארצות-הברית.
האנטר הצטרף לצוות של הכוחות למבצעים מיוחדים. הצוות נקלע למבוא צר, שנחסם בשער ברזל, שמנע את תנועתו. הצוות הותקף ברימונים, וארבעה מאנשיו נפצעו. למרות זאת, התקדם האנטר תחת אש כבדה, וחיפה בגופו על פצועים כשקרא לסיוע אווירי, שבחסותו ניתקו מגע ופינו את הנפגעים.
מפקד הכוח הקרקעי נפצע פצעי מוות. למרות זאת, המשיך הכוח ללחום, כשהאנטר מזמין סיוע אוויר קרוב מאוד וחילוץ מוסק של הנפגעים. תוך כך טיהרו שניים מעמיתיו של האנטר בניין סמוך, ששימש מקלט זמני לכוח האפגני-אמריקני.
בעיצונו של הגיהנום שמע האנטר קריאה לעזרה. הוא סקר את סביבתו, וגילה עמית פצוע קשה, שנשען חשוף אל קיר מבלי יכולת לנוע. האנטר הוביל צוות אליו, שחילצו למרות הסיכון הרב. כל הזמן לא נטש את משמרתו כבקר קדמי, וניהל בתעוזה את הסיוע האווירי הקרוב.
המחבלים תקפו את מסוקי הפינוי, והאנטר כיוון אליהם תקיפות אוויריות, שחיסלו את האיום. ביוזמת האנטר בוצעו יותר משלושים תקיפות אוויריות של ספינת-הנשק ושל מסוקים. בתום הקרב נספרו בכפר 27 גוויות מחבלים, והכוח האמריקני-אפגני המשיך במשימתו.

תאריך:  29/10/2017   |   עודכן:  29/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צוות המטוס השלפן עוטר בצלב חיל-האוויר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
הנחתים מעוניינים לתגבר את הסיוע הארטילרי לכוחות נפרסים    במקביל, מעוניינים הנחתים במטל"ר קטן, שיתאים לנשיאה במסוק הכבד קינג סטאליון ובמטוס אוספרי    כעת מסתייעים כוחות משלוח של הנחתים במרגמות 120 מ"מ, שנישאות על רכב, שיכול להיכנס למטוס אוספרי, ויש להן טווח של שמונה ק"מ, שיוגדל ל-16 ק"מ, כשהפצצה מונחית בדיוק
מירב ארד
בשנה וחצי האחרונות כיהן בתפקיד סגן נשיא מלונות היוקרה של רשת הילטון באמריקה והיה אחראי על 15 בתי מלון פעילים ו-3 בתי מלון בהקמה    יחליף את רפי שדה שכיהן בתפקיד במשך 4 שנים
עידן יוסף
הבית היהודי מקשיח עמדות מול ביטן, שמצידו מאיים בפירוק הקואליציה    חוק ירושלים רבתי מעוכב לצורך הבהרות לאמריקנים
אלעזר לוין
"יונייטד שרונה נקלע לגרעון של 750 מיליון שקל ויותר"    "חלק מהמשקיעים לא יוכלו את ההלוואה הדחופה מקרן ילין-לפידות"    News1 חושף את הפרטים: 200 מיליון שקל לשנתיים, בריבית 8.4% לשנה ועוד עמלה 12 מיליון    אם הלווים לא יפרו את ההלוואה – תוכל הקרן להשתלט על המגרש
עידן יוסף
שר הביטחון הנחה לבחון הריסת בתי מחבלים שביצעו פיגועים שהסתיימו בפציעה קשה ולא רק ברצח    "אין הבדל בין פיגוע שהסתיים ברצח, לבין פיגוע שהסתיים בפציעה קשה. בשני המקרים בתי המחבלים חייבים להיהרס"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il