X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שפת הרחוב משתלטת על הדיבור
▪  ▪  ▪

עגת הרחוב, הידועה כ"סלנג", תופסת באחרונה תאוצה הולכת וגוברת ומשתלבת בשפת היומיום המדוברת. במרבית המקרים זוהי שפה שאולה משפות זרות. "אחי", למשל, היא פנייה נדושה במשלב הדיבור לברכת-שלום, או לסתם הפגנת שייכות, ולקוחה מן השפה הערבית.
במפגש בין איש לרעהו מברכים זה את זה ב"אהלן", שואלים איך המרגש ועונים "סבבה". וכשלבסוף נפרדים, מסתפקים בהפטרה חפוזה של "יאללה ביי".
יש מי ש"מבסוט עד הגג", ויש, לעומתו, מי שמיואש ומשוכנע שהכל "באסה". ובין שני אלה ישנו גם ה"דיפלומט" של ה"מודוס ויוונדי" ואצלו תמיד "יום עסאל ויום בסאל".
מי שמתקשה להסביר את המצב יודע להתחמק ב"אנא כורדי" ומי שמכיר אותו לאשורו מעיד עליו שיש לו "דז'ה וו". זה שאינו יודע לספר חדשות מגיב ב"נו ניוז - גוד ניוז", וזה שיודע לנחם הוא איש-בשורות של "אל תדאג! או-טו-טו יהיה טוב".
חאפ לאפ
מי שלא מנהל כראוי את עסקיו "עושה הכל חאפ לאפ"; ומי שאינו מתרשם לטובה ממעשה מסויים יפטור אוותו באנחת-ביטול ש"זה, בעצם, לא ביג דיל".
הכל יודעים ש"פראיירים לא מתים - הם רק מתחלפים" וש"סדנא דארעא חד הוא". מי שאינו מבקש טובות מפטיר את ה"מויחעל טויבעס" שלו, ומי שמצפצף על מישהו שאינו לרוחו פשוט "שם עליו פס"., מי שהצליח למצוא, ללא מאמץ-יתר, את האבידה יודה שמצא אותה ב"פוקס".
על אחד שלא שווה כלום אומרים שהוא "גורנישט" ועל מי שלא הולך לו אומרים שהוא "קוקו"; ואם יש למאן דהוא תווית של משוגע הריהו "מג'נון". על מי שהוא ערמומי אומרים שהוא "בן זונה". מי שמאמין באלוהים יודה בפה מלא ש"הכל מן אללה" ועל מבצע מסובך מדי הוא יעיד ש"זה סיפור מהתחת". פחדן הוא "פישר" או "קאקר". מי שלשונו בעכוזו של מישהו אחר הוא, פשוט, "תוחעס לקר" ומי שמרבה לתת עצות הוא "עייצעס גייבר". ואחרונה-חביבה היא זו שנחשבת ליפהפייה וקוראים לה "כוסית".

תאריך:  22/07/2009   |   עודכן:  22/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
במשך 4 שנים וחצי האשים ארגון בצלם את צה"ל בהרג 14 צעירים פלשתינים חפים מפשע, למרות שהחמאס הודיע כי ההרוגים היו פעילי חמאס ששהו במחנה אימונים    לא מכבר, חזר לפתע הארגון מטענתו והודה כי פרסם מידע שגוי ביסודו, אך לא טרח להתנצל על ההאשמה הכבדה שהטיח בצה"ל.
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
ככלל, חשוב לייחס הכנסה משותפת של בני הזוג למי מבני הזוג אשר מצוי במדרגת מס פחותה, וזאת בכדי להפחית את החבות במס    כיצד עושים זאת בהתייחס לנכס המניב דמי שכירות?
ציפי לידר
מה בין האישה בלבן והאישה בשחור?    הטרמפ על היהדות    צניעות וייחוד - היילכו השניים יחדיו?    מיהו רב - פולחן אישיות לא במחוזותינו    מיהו דתי - לא על התווית בלבד
נרי אבנרי
אין כאן ניתוח מפוכח של המציאות המורכבת, אין כאן רציונאליזם, ואפילו אין כאן אמונה ברצון הפלשתינים בשלום. יש כאן ייחום שמקורו שנאת חינם. הייחום הזה, משבש את דעתו וזיכרונו של עקיבא אלדר...
ד"ר אברהם בן-עזרא
לפעמים הענקת זכות גורעת מזכויותיו של בעל הזכות. כך פירש בית המשפט העליון את הזכות של השכן להתנגד למחסן בגבולו, במצב בו בתוכנית המיתאר כלולה זכות כזו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il