X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שיטת הטיפול בקהילה תוך שמירת התא המשפחתי של החרדים מקדימה את שיטת טיפול של פקידי הסעד לחוק הנוער בשנות דור מן הראוי כי גם פקידי הסעד לחוק הנוער ילמדו ויאמצו שיטות אלו
▪  ▪  ▪
ללמוד מהם [צילום: פלאש 90]

פרשת האם החשודה בהרעבת בנה חוללה סערה במאה שערים, רשויות הרווחה, משטרה, פרקליטות, בית משפט, בית חולים, תקשורת, או כל מי שיש לו נגיעה במישרין או בעקיפין לחוק הנוער. מדובר באשה נשואה ממשפחה חרדית תושבת ירושלים. לאשה ילדים נוספים והיא בחודש החמישי להריונה. בעת הארכת מעצרה צוטט השופט אלכסנדר רון כמגדיר את הפרשה "חמורה שבחמורות". הפרקליטות הודיעה כי תגיש כתב אישום.
לכאורה מדובר באירוע קלאסי של חוק הנוער. אילו היה מדובר במשפחה מהמעמד הבינוני מהיישובים החילוניים, חוק הנוער היה מופעל מיד. פקידת סעד בליווי שוטרים חמושים היו פושטים על ביתה של המשפחה, עוצרים את ההורים לפחות לשבועיים, הילדים היו נלקחים למרכזי חירום של הרווחה לצורכי אבחונים וטיפולים. שני הליכים היו נפתחים במקביל: האחד ע"י פקידת סעד לחוק הנוער הכולל אבחונים, מסוגלות הורית, ועדות החלטה, טיפולים פסיכולוגים ופסיכיאטריים למשפחה, הוצאת הילדים מביתם, לפנימייה, משפחת אומנה, או אימוץ. ההליך השני הוא הפלילי נגד ההורים על התעללות והזנחת ילדיהם.
התא המשפחתי היה מתפרק כלכלית, חברתית, ומורלית. בני המשפחה כולם היו יוצאים מה"טיפול" חבולים ומוחלשים, הילדים היו נכללים באוכלוסיות רגישות ובסיכון של בוגרי פנימיות ומשפחות אומנה. ילדים הוצאו מבתיהם ומשפחתם על מקרים פשוטים מאלו על חשד לכאורה של הזנחה או התעללות, כגון תאונה בבית או מכה על היד.
מדוע, אם כן, לא נשמע קולם של פקידי הסעד לחוק הנוער בירושלים? התשובה לכך היא מאחר וחוק הנוער מופעל על הקהילה החרדית לעתים נדירות, אם בכלל. הפקידים והמנהלים במשרד הרווחה יודעים כי לחרדים כוח פוליטי בכנסת, והם יימנעו מ"לטפל" באוכלוסיה זאת. הטיפול הסוציאלי של הזנחה והתעללות מטופלים בתוך הקהילה החרדית, כאשר הוצאת ילדים מביתם הוא דבר נדיר מאוד.
יש הצדקה לכך, הוצאת ילדים מהבית פירושו הרס התא המשפחתי, כל בני המשפחה יוצאים פגועים מכך. השיטה כי יש להוציא את הילד מביתו ומשפחתו כי אין זמן ומשאבים להשקיע במשפחה, הוכיחה את עצמה טובה להסרת האחריות משירותי הרווחה בעירייה, ולפרנסת מסגרות ההשמה החוץ ביתית. הילדים יוצאים ממסגרות אלו פגועים ומהווים אוכלוסיה רגישה. הפיקוח והמעקב במסגרות אלו לא קיים. דוח מבקר המדינה על רשות חסות הנוער מצא ליקויים מהותיים של פיקוח, מעקב וטיפול בילדים חוסים עד כדי סיכון חייהם.
פרשת החשד לכאורה של האם שהרעיבה את בנה טרם הסתיימה. אם תורשע, סביר כי בית המשפט ימנה קצין מבחן. המשפחה תקבל את הסיוע הנדרש מהקהילה בתקווה כי תחזור לשגרת החיים. שיטת הטיפול בקהילה תוך שמירת התא המשפחתי של החרדים מקדימה את שיטת טיפול של פקידי הסעד לחוק הנוער בשנות דור. מן הראוי כי גם פקידי הסעד לחוק הנוער ילמדו ויאמצו שיטות אלו.

תאריך:  22/07/2009   |   עודכן:  22/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק הנוער על המוחלשים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר נכון, מתאר את המציאות ל"ת
כהווייתה  |  23/07/09 08:46
2
יש עידכונים
בוצ'צו  |  28/08/09 12:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צפורה בראבי
שיטת הלימוד בבתי הספר של "צריך להספיק את החומר" גורמת גם למקצוע לימוד יפה ומרגש כספרות לשעמם
ראובן לייב
שפת הרחוב משתלטת על הדיבור
יהונתן דחוח-הלוי
במשך 4 שנים וחצי האשים ארגון בצלם את צה"ל בהרג 14 צעירים פלשתינים חפים מפשע, למרות שהחמאס הודיע כי ההרוגים היו פעילי חמאס ששהו במחנה אימונים    לא מכבר, חזר לפתע הארגון מטענתו והודה כי פרסם מידע שגוי ביסודו, אך לא טרח להתנצל על ההאשמה הכבדה שהטיח בצה"ל.
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
ככלל, חשוב לייחס הכנסה משותפת של בני הזוג למי מבני הזוג אשר מצוי במדרגת מס פחותה, וזאת בכדי להפחית את החבות במס    כיצד עושים זאת בהתייחס לנכס המניב דמי שכירות?
ציפי לידר
מה בין האישה בלבן והאישה בשחור?    הטרמפ על היהדות    צניעות וייחוד - היילכו השניים יחדיו?    מיהו רב - פולחן אישיות לא במחוזותינו    מיהו דתי - לא על התווית בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il