X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תזכורת לח"כ ליצמן: "אין מלך בישראל, איש הישר (במקרה זה - חוסר היושר) בעיניו יעשה". בעת שהנהלת משרד הבריאות אינה עסוקה אלא בהרגעת הרוחות בירושלים, היא אינה אוזרת עוז לבדוק, לפקח (ואם יש צורך - להעניש), ולדחוף את המערכת עליה היא אמונה למצוינות
▪  ▪  ▪
לא נעשה דבר במשרדו. ח"כ יעקב ליצמן

לפני מספר חודשים הארתי את עיני חבר הכנסת ליצמן ("ישראל ללא בריאות אך עם סגן שר בריאות" - מכתב לח"כ ליצמן, 16.4.09) על אודות בעיות מערכת הרפואה הציבורית שמדשדשת בביצה. טענתי אז שללא יד חזקה מלמעלה המכוונת אותה מקצועית ומנהלתית יירבו בה העשבים השוטים והיא תקרוס ללא תקנה. חלפו שלושה חודשים מאז מכתבי הפתוח אליו, אך אין בשורה ממשרד הבריאות: אותם בכירים הם שנשארו, כולל מנכ"ל המשרד, זה האמור להכיר את המערכת ולשמש יד ימינו האסטרטגי והמקצועי של סגן השר.
במצב עניינים זה, אין פלא שהעשבים השוטים צמחו עבותות ורק ביקורת משרד מבקר המדינה הצליחה לבסס ראיות לכך שמספר מנהלי בתי חולים, אלה שמתנהלים כאילו "אין אלוהים", חרגו קשות מהתקשי"ר. לציין שמבקר משרד הבריאות נתקל בעבר בקשיים לבקר מוסדות רפואיים שונים שהקורא יבין את פשרם. כך התברר שמנהלים מסוימים האמונים על ניהול המוסד מנהלים גם עסקים פרטיים לכל דבר ועניין. כידוע, כל עובד מדינה זקוק לאישור הממונה לעבודה פרטית. במיוחד אמור הדבר לגבי מנהלי בתי חולים, שמשכורתם גבוהה מכל עובדי בתי החולים. שיפור כלכלי זה מטרתו לדרבן את המנהל להתמיד בייעול המערכת, לשפרה לרווחת החולים, למקצע את הרופאים ולהיות כל הזמן עם היד על הדופק של מערכת כבדה ומסורבלת. מנהל שאינו במקומו כל הזמן גם לא יוכל לתת דוגמה אישית לאלה מתחתיו - והנה סיבה חשובה לעובדה שבכירים מהמערכת הרפואית מחלקים מזמנם בין המערכת הציבורית לזו הפרטית - לרוב לטובת האחרונה.
יש מנהלים שביקשו אישור לעבודה פרטית רפואית, למשל, לצורך שימור קליניקה או יכולת מקצועית, דבר שהינו סביר והגיוני. אחרים ביקשו אישור להיות מעורבים בעסקים שונים, מבלי לציין בשקיפות את האפשרות שבעיסוק זה יכול להיות ניגוד אינטרסים עם פעילותם כמנהלי בתי חולים. כך יימצאו מנהלים המשמשים כדירקטורים בחברות עימן ייתכן שלבית החולים יש קשרי עבודה, או יועצים בחברות דומות, או יועצי פיתוח למיכשור/תכשיר שיכול שיוכנס לשימוש בבית החולים רק בשל מעורבותו של המנהל המעורב בפיתוחו. לבסוף, ישנם כאלה שכלל אינם מבקשים רשות לפעילות פרטית: הם מפרשים לעצמם את התקשי"ר ומחליטים אלו הנחות ממנו יתנו לעצמם.
אז מדוע אני מלין על חבר כנסת ליצמן? כי "אין מלך בישראל, איש הישר (במקרה זה - חוסר היושר) בעיניו יעשה". בעת שהנהלת משרד הבריאות אינה עסוקה אלא בהרגעת הרוחות בירושלים, היא אינה אוזרת עוז לבדוק, לפקח (ואם יש צורך - להעניש), ולדחוף את המערכת עליה היא אמונה למצוינות. במצב בו מבקר משרד הבריאות אינו יכול לאשש חריגות מנהלים של מנהלים בכירים, הוא לא יתלונן על כך, ואף אחד לא יגיע למצות את האמת. אז תודה למבקר המדינה שבא לעבודה...
לאחר הרשעת הירשזון, נכתב באחד העיתונים שהשחיתות לא נכחדה; היא קוצצה קלות, מפני שהמעילה באמון והגניבה מהמדינה נעשית "בקטנות", יום יום, בדמות מנהלים שעושים כבשלהם בלי פחד מהמערכת. רק אם יצביעו עליהם באומץ ויכריחו אותם להפסיק לרקוד על שתי החתונות, נתחיל לתקן את המערכת המנוהלת לעתים כבעולם שלישי.
ולצערי, עוד חזון למועד...

הכותב הוא מנהל היחידה להתעוררות והשהייה במרכז הרפואי תל אביב, פרופסור חבר וראש החוג להרדמה ולטיפול נמרץ באוניברסיטת תל אביב, ולשעבר מזכיר איגוד המרדימים בישראל.
תאריך:  23/07/2009   |   עודכן:  23/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל ללא בריאות ועם מערכת קלוקלת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סל בריאות חולה ומחליא
עידןסובול  |  23/07/09 17:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דיתי הורביץ ארד
למה לתת לעובדות להטעות את הרייטינג? שוב עולה השאלה - מי שולט בתקשורת - העיתונאים או הזכיינית המצליחה? מה בין פרשנויות לא מבוססות, הערכות שגויות והטלת קלון על חפים מפשע? מה מקומה של התקשורת בתיקון הרושם הרע שנוצר והיא עצמה אחראית לו? - כל התשובות - אינן!
חיים זיסוביץ
מכתב דודו טופז לדן מרגלית - ערוץ 10 חגג על הסקופ הקטן, אך צרות העין של ידיעות אחרונות ראויה לגנאי
דודו אלהרר
אין מנוס מן המסקנה שדיכאונה נובע מכך שנתניהו מצליח להנהיג את המדינה, ובדרך שונה מקודמיו. יש לו חזון, כיוון ודרך אבל הם רחוקים מחזיונות התעתועים של מפלגה הדוהרת קדימה לאחור
הרב ישראל רוזן
לא יהיה פיוס לאומי עד אשר רבי המדינה יצהירו בפה מלא: אשמנו, בגדנו, גזלנו, כזבנו ותעתענו
עו"ד אברהם פכטר
יש פוליטיקאים שאוהבים לטפס על קיר חלק. חוק הנכבה - ושינויי השילוט בדרכים, כמשל לחוסר חכמה. אם הכנסת תאשר את חוק הנכבה (המתוקן), ממליץ להוסיף לחוק סעיף חובה לציין את היום הזה, פעמיים בשנה, למען יזכרו ויראו. אל-קודס - היא ירושלים בכל השפות והדתות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il