X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יהודית מליק-שירן משוררת, סופרת ופובליציסטית "בת אור" הוצאה לאור
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
"פרחה, תחזרי לדגמן!"
▪  ▪  ▪

כשצרות עין וטפשות נפגשות על בימת כנסת ישראל, הסטיגמות מנצחות. "אישה לאישה צרה גדולה", אמר לי חבר עיתונאי בכיר. הבערות הנשית עולה מדרגה. מה היה קורה אם הפתיחות וההבנה היו נפגשות? אך לא!
אתן לך דוגמא. תראי מה קורה על הכביש: כשתנסי להשתלב בתנועה תגלי שנשים לא מאפשרות לך זכות קדימה. מי כן מאפשר לך? נהגים גברים מנוסים שהאדיבות היא נר לרגליהם. הדוגמה הזו הוכחה פעמים רבות.
כבר ידוע מזמן שלכנסת ישראל נבחרים אנשים בשל אישיותם המרהיבה. בכנסת שלנו גילינו כאלה שהתהדרו בתארים לא להם, הכל נעשה מתוך תמימות דעת ומתוך עניין אישי להתקדם על גבו של האזרח משלם המיסים. התוודענו למעילה של שר בממשלה ש"אימץ" לעצמו כספי ניצולי שואה. אישים אחרים מעורבים בטובות הנאה. אחרים מקדמים ב"שמור לי ואשמור לך" את המקורבים להם. קוראים לזה במילות סלנג פשוטות: "ויטמין p". הכנסת שלנו היא מראה חברתית הסוגדת לצביעות, לשחיתות, לזוהר ולפרסום. פוליטיקאים מצטלמים עם נערות זוהר, מלכות יופי ודוגמניות, כי זה אִין עכשיו.
לידיעתך, גב' בראשי, דוגמנית ישראלית שונה באישיותה ובאיכויותיה מדוגמניות מסלול בעולם. דוגמנית ישראלית איננה שלד מהלך או גוש בשר כמו שיש בחוצות פריז, ניו-יורק ואמסטרדם. הדוגמנית הישראלית היא אקדמאית בעלת תואר שני, מעורבת בעשייה חברתית למען הקהילה. לא פעם מגייסת כספים למען מטרות נעלות כמו ילדים בסיכון, ילדים נזקקים, מתוך בחירה אישית לתרום מעצמה למען הזולת. דוגמנית ישראלית שונה בתרומתה מדוגמנית לא מקומית; הבחירה ושיקול הדעת מעמידים אותה לפעמים כאדם מתווך בין החברה לבין היופי.
החברה שלנו היא חברה חולה ועסוקה בתחלואיה הרבים. היא סוגדת ליופי ומאמינה שיופי יכול לקדם ולגייס כל דבר. זאת עובדה מוכחת.
בשנות השמונים שרה הזמרת עופרה חזה ז"ל את "שיר "הפרחה" מתוך הסרט 'שלאגר'. כל יפי הנפש התנגדו לכינוי הזה ולמה? כי אצל יהדות אפריקה, הכינוי "פרחה" הוא כינוי גנאי. ולמה הבאתי את זה לכאן? כי ראיתי לפני שתי יעלות חן מתחום המשפט המגיעות להידברות ישירה. אחת מוכנה להקשיב והשנייה מתנהגת כמו תגרנית בשוק. היהפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו? מי היא הפרחה כאן?
מה שמפריע לי, זה שראש הממשלה ישב במליאה, לא נזף ולא התנצל. כששמע תגרנות נשים מוכרת, נתן גיבוי לעובדת משרדו הגב' בראשי להביע את דעתה ברוח הבערות הנקלית.
אני מכירה את משפחת לוי מהשכונה שלי בבית שאן. משפחה שוחרת שלום עם הסביבה. ילדיה התחנכו על ערכים בסיסיים של אהבת האדם ועזרה לזולת. רק צרות עין וטפשות נבערת יכולות היו להפיק את המיטב מגב' בראשי.
איך אפשר להלבין פנים ברבים ולא להתנצל?

משוררת, סופרת ופובליציסטית.
תאריך:  23/07/2009   |   עודכן:  24/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשצרות עין וטפשות נפגשות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אוי, אוי, אוי!
ftfy5434  |  24/07/09 13:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שבתאי עזריאל
הוועדה לבחירת שופטים... כמה שאנו סומכים עליה!? אנשים טובים והגונים בוחרים עבורנו שופטים כשרים, כשירים ומצוינים. אפילו מאפשרים לך להסתייג ממועמד זה או אחר, ועתה, זהו! מכאן ואילך, כוחות האור יעשו את העבודה לטובת כולנו ונא לא להתערבל לנו בעבודה
עו"ד אביעד ויסולי
מפרשת האם, הילד והמהומות ניתן לסכם כי כולם - המשטרה, בית החולים, ראש העירייה והתקשורת, עשו "סיבוב" של יח"צנות ופרסום לעצמם בקרב הציבור החרדופובי, בעוד שתפקודם נע בין גרוע, רשלני ועד כדי עבריינות לשמה
נרי אבנרי
במקום שאדריכלי אוסלו יצטנפו בפינתם, וינהלו קרב גמדים עם מצפונם, הם מגיחים מתוך חוצפתם כדי להפיץ מסרים שמשרתים את אויבי ישראל. אורי סביר הוא (עוד) אחד מהם
ענת גרינשטיין
ניתן לנצל את המלח במספר דרכים פשוטות ליישום    עלות מוצר זהה ברכישה יהיה גבוה, לרוב, למאות אחוזים לעומת ההכנה הביתית
אביתר בן-צדף
הרעיון של שר התחבורה - לכתוב מחדש את שלטי הדרכים בארץ - נכון, למרות שהוצע בצורה שלומיאלית, שאולי תסכל את ביצועו    בוגר ממוצע של מערכת החינוך הישראלית מנוגב מכל ידע בעברית, ביהדות ובתנ"ך    הכיתוב בערבית הנו חלק ממתקפה בוטה וחצופה (כמובן, בחסות בג"צ של ברק) נגד יהדותה של ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il