X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרמב"ם כתב באחת מאיגרותיו, שבית שני חרב בגלל שחכמי אותו הדור לא למדו מלחמה וכיבוש ארצות הרוח היהודית היא רוח הנצח, והיא תנצח. לכן, יש לחזור ולטפחה גם בעידן הטכנולוגיה המתקדמת מערכת החינוך הישראלית צריכה גיור, כדי שבוגריה יהיו יותר יהודיים
▪  ▪  ▪

כולם יודעים, שבית שני חרב בגלל שנאת חינם, וזה לקח חשוב ביותר. חשוב ממנו הלקח, שרק מעטים יודעים: הרמב"ם כתב באחת מאיגרותיו, שבית שני חרב בגלל שחכמי אותו הדור לא למדו מלחמה וכיבוש ארצות. ומי שחושב, שזו חוכמה, היאה למישהו מלפני כאלף שנה, אינו רואה את מפלותינו הנשנות במלחמות ישראל, ואינו מבין מדוע אין תמורה לאגרה הרבה, שאנחנו משלמים לשווא למערכת הביטחון שלנו.
בסופו של דבר, התקיים כאן, בלב האזור המוסלמי, בזכות אבות, שנקנתה בברית בין הבתרים, ובזכות יכולתנו להגן על קיומנו, המוטל בספק בעיני רבים משכנינו ומתושבי העולם. כדי להניף את החרב כהלכה, צריכה רוח יהודית לפעם במניפי חרבנו. קשה להצדיק את קשיי ההווה, אם אין רואים היטב את החזון ואת ההבטחה מבעד לענני העשן, שמפריחים הפוליטיקאים.
בישראל יש חגים וימים מיוחדים, שרק יהודים דתיים חוגגים ומציינים - למשל, יום ירושלים (כ"ח באייר). כמותו ימי האבל - עשרה בטבת, תענית אסתר, י"ז בתמוז, בין המצרים ותשעה באב.
בגולה נהגו היהודים לציין את חורבן הבית בהשאירם קטע בלתי מסויד בבתיהם, "זכר לחורבן". כמו-כן, גיירו חכמינו את המנהג לשבור כוסות בחתונה, והקדישוהו לירושלים. "אם אשכחך ירושלים, תישכח ימיני...", אומר החתן, ואץ למלא את הוראות אשתו הטרייה, חמותו, אמו, הצלמים ועורכי הסרטים.
מאז ראשית השיבה ארצה מתווכחים אצלנו על האבל בי"ז בתמוז ובתשעה באב, ולמעשה הם נמחקו מהלוח הציבורי הישראלי. אפילו שמו המסורתי של החודש - מנחם-אב - כמעט שאינו קיים. האם זה נעשה כדי להאדיר את הגבורה היהודית בחנוכה ובל"ג בעומר? או מתוך תפיסה שגויה, כי הקמת היישוב הציוני מבטלת את החורבן, שהיה מורשת העם היהודי מאז חורבן הבית הראשון דרך כל אסונותינו מאז ועד עתה?
כמובן, אם מישהו יעז לא לעמוד בפומבי בצפירה ביום השואה, או ביום הזיכרון לחללי מערכות צה"ל - תתחולל מהומה. זה אפילו שווה אייטם לחדשות. לעומת זאת, לא ינידו בארצנו עפעף כשמחללים יהודים בפומבי את ימי הצום, או אוכלים חמץ בפסח. ואם תגיד משהו - יטיחו בך המתקדמים בעם, שאתה חומיניסט, ופניך אינם אל השמש העולה, אלא לאירן. וכאן חוזרים שוב אל הוויכוח הישן, שלא שכך מעולם, בין הישראליות לבין היהודיות.
פעם, שאל מראיין במבדק רשמי של מדינתנו שתחיה, כיצד אגדיר את עצמי על הרצף יהודי-ישראלי, והזדעזע לשמוע את תשובתי: "אני יהודי, שגר בישראל". את שאר זמן הראיון הקדיש להטפת מוסר חצופה על עמדותיי המוזרות. ככל שאני מתבגר (עברו כבר כארבעים שנה מאותו המבדק) - אני נעשה יותר יהודי ומזדהה פחות כישראלי. איני מתלהב מהופעות נבחרות ישראל; איני צופה בזוהמת האירו-ביזיון; ואיני מניף את דגל המדינה על ביתי, על מכוניתי ועל דש בגדי מאז שחיללוהו הפוגרומיסטים, שביצעו פשע מלחמה ביהודי קטיף תמורת קידום בדרגות, בצע כסף וחפות מאימת הדין פלילי לשמן המושחת מחוות שקמים.

ניוון מכוּון של כל שורש יהודי

השסע בין יהודים לישראלים עובר בכל מערכות חיינו, ומתרחב ומעמיק, לצערי, המצב מחריף גם כיוון שמערכת החינוך המנוונת של מדינת ישראל החליטה לנוון את התודעה היהודית של צעירינו. זו לא רק הנחתה נמרצת של רמת בחינות הבגרות, כדי להגיע ליעד הנכזב של תעודה לכל (אך אויה: בינתיים - למרות הרמה הנמוכה מאוד של בחינות הבגרות - רק פחות ממחצית תלמידי השמיניות בישראל זוכים לתעודות בגרות; וההישג בירידה מתמדת), אלא ניוון מכוּון של כל שורש יהודי בחינוך הממלכתי הישראלי.
כיוון שי"ז בתמוז, בין המְצרים ותשעה באב נופלים בחופשה הגדולה של בתי-הספר, התלמידים אינם צריכים להמציא כלב שיאכל את מחברותיהם. הם אינם לומדים על כך. לכן, הזיזה מערכת החינוך את יום הרצל מיום פטירתו (כ' בתמוז) אל יום הולדתו (עשרה באייר) - כך, אולי ילמדו עליו בבתי-הספר (בתנאי - שהמורות יודעות מי היה ומה עשה; וזה אינו ודאי), ובוגר ממוצע של מערכת החינוך הישראלית יידע למה בעירו יש רחוב על שמו של חוזה המדינה.
את י"ז בתמוז ואת תשעה באב קשה להזיז. יכלו לעשות משהו עם עשרה בטבת (שהפך אחרי השואה ל"יום הקדיש הכללי"), אך הוא נותר בשטח השיפוט של הדתיים בלבד - כמו יום ירושלים, כמו תנ"ך, תלמוד, סידור, פיוטים, חזנות ועוד הרבה שכיות חמדה, שהחילונים ויתרו עליהן, וכולם נכסי צאן ברזל של העם היהודי כולו.

תקופה לחשבון נפש

חברה סיפרה לי, שבתה נבחנה בבחינת בגרות בהיסטוריה על אתגר קרת ועל עירית לינור, אך לא על שאול טשרניחובקי ולא על ש"י עגנון. חברתי הייתה עדיין מזועזעת, למרות שעברו כמה שנים מאז. סיפרתי לה, ששמעתי בשם המשורר אורי צבי גרינברג, שהוא שמח שמורים לספרות אינם משחיתים את יצירותיו. אמר לי איש שיחי, שהמשורר אמר שהוא מסתפק במי שיגיעו ליצירותיו בכוחות עצמם. אך יש להודות, בוגר ממוצע של מערכת החינוך הישראלית אינו יודע כלל ועיקר מי היה אצ"ג.
ימי בין המְצרים - שאנחנו בקצם (למי שאינם יודעים: תשעה באב ביום חמישי) - הנם תקופה לחשבון נפש לאומי. מערכת החינוך הישראלית צריכה גיור, כדי שבוגריה יהיו יותר יהודיים, ויידעו עברית ואת תולדות עמם. זה הבסיס, ואין בלתו. אולי צריכים ללמד בה היסטוריה צבאית ומחשבה צבאית, כדי שיהיו לנו יותר מקומץ אנשים, המבינים בהלכות מלחמה וכיבוש ארצות - כפי שדרש הרמב"ם. שתי הרגליים הללו הן יסוד לעמידתנו היציבה, כיוון שלמרות כל ההוזים, כל הרמאים וכל הסנבלטים - לנצח תאכל כאן חרב, ללא קשר לוויתורים שהטיפשים ביהודים עשו ויעשו בסיכלותם; ובמלחמה מנצח מי שרוחו איתנה יותר.
הרוח היהודית היא רוח הנצח, והיא תנצח. לכן, יש לטפחה גם בעידן הטכנולוגיה המתקדמת.

תאריך:  26/07/2009   |   עודכן:  26/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אֵבל תשעה באב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מרגש מאוד. תבורך ל"ת
ספינר  |  26/07/09 19:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
בספרו "תמונות מחיי הכפר" הסופר הדגול עמוס עוז בא מתוך ייאושו לייאש ונמצא מפיח תקווה    שנים חיכיתי, ציפיתי וייחלתי למהפך הזה
מתי דוד
מנהיגות של כל מפלגה אחראית, ריאלית, ולא פנאטית, רשאית ואף מחויבת לעתים לשנות עמדות, עקרונות ואמונות, לאור נסיבות משתנות, לטובת הישגים ופתרונות אפשריים והכרחיים    אינפוזיה מול אילוזיה בפוליטיקה דמוקרטית
גורי גרוסמן
כשהשנאה מעוורת את עיניהם של העיתונאים, במקום לעוט על אותם שרים וח"כים שהפרו את ההסכמים הקואליציוניים עליהם חתמו לפני זמן קצר, אלו התגוללו בשקיקה על שנוא נפשם נתניהו, שלא הצליח להעביר בכנסת את תוכנית הרפורמה לה התחייבו שותפיו
איתן קלינסקי
מדיניות ההפרטה הפרועה שמוביל היום ביבי נתניהו, מספסרת בזיעתה של אמי ובזיעתם של רבים וטובים כמוה, שחסכו מעצמם כדי לתרום לגאולת קרקע שתהיה נכס לאומי    בנימין נתניהו מנפץ החלומות
ענבל בר-און
לבג"צ דימוי ציבורי של 'מתערב בפעולות הכנסת'    בפועל במשך 17 שנה, מאז היחקק חוקי היסוד, בוטלו אך ורק חמישה סעיפי חוק שנמצאו סותרים את חוקי היסוד    לקרוא ולשפוט    מאמר שישי בסדרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il