X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גיורות רווקות רבות, המשובחות שבהן, בחרו באלוקי ישראל והתאהבו בעם ישראל ובארצו, והן מצפות לגואל ולמשפחה
▪  ▪  ▪

"לא היו ימים טובים לישראל כט"ו באב וכיום הכפורים שבהן בנות ירושלם יוצאות ... וחולות בכרמים. ומה היו אומרות? בחור, שא נא עיניך וראה מה אתה בורר לך. אל תתן עיניך בנוי, תן עיניך במשפחה" [משנה סוף תענית].
ביום רביעי השבוע יחול ט"ו באב שהפך ל"יום השידוכין", הנסמך על המשנה שצוטטה לעיל. הפעם ברצוני לשתף את הקוראים בנושא הקרוב ללבי - הגיורות ה... ממתינות. להלן שני "מסמכים" לעיונכם. הראשון הגיעני בדוא"ל מגיורת "מלח הארץ" (כעשר שנים בארץ. 'מתנחלת' ומרובת מעלות):
"הדברים הבאים שאכתוב, ולא אומר לָך בעל פה, זה מכיוון שאני פחדן ואין לי את האומץ וההגינות לומר לָך פנים אל פנים. כשאמרת לי שאת גיורת, זה בכלל לא הטריד אותי, וגם עתה זה לא מטריד אותי כלל. אבל כל זה ברמה השכלית. הרי הסיפור המכונן של העם היהודי הוא של רות ובועז, וההוויה היהודית מאמצת אליה בחום את הגרים ואת המעבר שעשו.
"כשדיברתי עם בני משפחתי על כך שאני עומד לצאת לפגישה עם גיורת, עלה הצד הרגשי. מכיוון שאני בן למשפחה דתית לאומית דוסית, הרי שגם הם מבינים שכלית שאין כל בעיה בקשר עם גיורת, נהפוך הוא. אבל מצד שני קיים המטען הרגשי של העבר ומשמעויותיו, ועלו כל מיני שאלות רגשיות לא פשוטות שדי בלבלו אותי.
"תחשבי שאני חסר עמוד שדרה, ושאני צריך לבדוק את הנושא בעצמי מבלי להיות מושפע - סביר להניח שאת צודקת. אבל כל אדם הוא תוצר של חינוכו ומשפחתו ואני לא יכול להתעלם מדבריהם ומתחושותיהם. אני די נבוך ומתבייש שאני כותב לך את הדברים, אבל אני מרגיש ממש לא נוח עם העניין ואני כנראה פחדן.
"אני מאחל לך שבעזרת ה' תמצאי את בן זוגך במהרה, וזה יהיה מישהו שיהיה בידו להכיל מורכבויות ושינויים הרבה יותר טוב ממני".
ומעירה הנמענת בשולי הדברים: "הוא כותב שהוא פחדן, אני דווקא חושבת שיש לו הרבה אומץ. יש הרבה שמרגישים כמוהו אבל יש מעטים שיהיו מוכנים להודות בזה".
ה"מסמך" השני הוא המלצת רבי יהודה החסיד, בספר חסידים הנודע (סי' שע"ז), במסגרת שורת המלצות בענייני שידוכין:
"כל שיש לו לב טוב, ולוקח גיורת שיש לה לב טוב, וצנועים וגומלי חסדים ונעימים במשא-ומתן, מוטב להתחתן בזרעם מלהתחתן בזרע ישראל שאין בהם אלה המידות, לפי שהזרע של גר יהיו צדיקים וטובים".
המגזר המגוייר
כמי שקרוב לעולם הגיור מזה י"ג שנים, אני מודע היטב לעד כמה "פרויקט" זה נופל על שכמו העמוס של הציבור הדתי-לאומי, הראוי לשבח גם בגזרה חברתית זו. וכמי שמכיר אישית "תוצרות" ו"תוצרים" רבים של מפעל זה, אני מצומרר כולי לנוכח הראי שהוצב בפנינו במסמך דלעיל. האם הוא משקף תופעה קבועה ומאופיינת? אין לי כלים לחקור זאת, רק זאת ידעתי: לא מעט גיורות-צדק רציניות מגיעות לעולם הגיור בשל בן הזוג היהודי, "לשם אישות" בשפת ההלכה, ובלשון הרמב"ם: "עיניה נתנה בבחור מבחורי ישראל" [איסו"ב יג, יד]. אם הן כנות, הן מתקבלות בלב חפץ ובזרועות פתוחות, ולרוב בן הזוג היהודי מדדה אחריהן באורח החיים היהודי. גיורת כזו מביאה בכנפיה לא את נשמתה בלבד אלא גם את רוחו ונפשו של 'היהודי-המקורי' אשר עמה.
בצידן, קיימות גיורות רבות מאד (וכן גרים ממין זכר) המשובחות שבהן, שבחרו באלקי ישראל, והתאהבו בעם ישראל ובארצו, ללא סיוע בן זוג. הן הכירו את בוראן ואת סגולת ישראל מבלי "לכת אחרי הבחורים אם דל ואם עשיר" [רות ג, י]. והן, כרווקות, מצפות לגואל ול... משפחה.
אל תתן עיניך במשפחה!
'משנת ט"ו באב", שצוטטה בראש המדור, שמה בפי בנות ירושלים את המסרון: "אל תתן עיניך בנוי, תן עיניך במשפחה". אינני מזלזל בייחוס משפחתי ובזיווג 'ענבי הגפן', אף על-פי כן, במציאות החברתית בה שרויים הסרוגים והסרוגות בגילאי ה-30, פג תוקפו של שיקול זה, או לפחות תיעדופו ירד.
ובעיקר, לבי אומר לי כי ההמלצה "תן עיניך במשפחה" אמורה בבנות ירושלים, 'הרכות והענוגות', שנולדו בעל כרחן עם כפית של יהדות בפה. למעלה מהן, הרבה למעלה מהן, גיורות הצדק (וגרי הצדק, כבר אמרנו) שזכו לשמוע בת קול ממרום "לך/י לך מארצך וממולדתך ומבית אביך", ובאו לחסות תחת כנפי השכינה, ועשו מעשה בגופם ובנשמתן - הקב"ה הוא משפחתם ("ואוהב גר לתת לו לחם ושמלה"; דברים י,יג).
ומי לא ירצה להשתדך עם הקב"ה, "שאנו מתייחסים אחרי האבות וכל הגרים מתייחסים אחר הקב"ה" (הגה' רמ"א על המרדכי מגילה רמז תשפו).
אני מצטרף בכל לב להמלצת רבי יהודה החסיד...

(נכתב במוצ"ש דברים)
הרב ישראל רוזן הוא ראש מכון 'צומת'.
תאריך:  31/07/2009   |   עודכן:  31/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תן עיניך בגיורת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אין ספק כי גיורת צדק היא....
ירון זכאי  |  31/07/09 15:28
2
תולעים במוח
דניאלה אוריון  |  31/07/09 17:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מה המשותף לערוץ 10 ולעובדים הזרים? התובנה שאם אתה עובר על החוק מספיק זמן ובצורה מספיק בוטה - בסוף תצא מנצח
אהרון רול
גם אנו משתמשים בילדים כ"מגן אנושי", כספין להשגת מטרות אשר אומנם ישנה מעורבות ושייכות של ילדים בהן, אך רק באורח עקיף    למשל, המאבק הציבורי נגד גירוש ילדי העובדים הזרים הוא רק ספים לשטיפת מוחנו למען הפיכת ישראל לחברה אזרחית בה כל בר בי רב יכול להיכנס ולהיות אזרח במדינתנו ובכך למעשה להכשיר את זכות השיבה של הפלשתינים לישראל בעתיד
ראובן לייב
רק במדינה דמוקטטורית וחרף התרעות מבקר המדינה, שופטים בכירים וראשי המדענים בארץ, יכול היה ח"כ מאיר שטרית מקדימה לקדם חוק דרקוני שנזקיו עולים לאין שיעור על תועלתם
ענבל בר-און
הצעת חוק של ח"כ דב חנין קובעת כי מעביד אשר לא ישלם את שכר עובדו יאלץ "להתעסק" עם המוסד לביטוח לאומי    למה לא ללכת עוד צעד אחד קדימה?
ענבל בר-און
בשבועות האחרונים נחשפה כאן השתלשלות חמורה של פרשת האשפוז הכפוי של הנער בן ה-13: חשד לאונס    הכיצד מקרי ההתעללות כלפי מאושפזים במוסדות פסיכיאטרים רבים כל כך? האם יש קשר לפגיעה המובנית באשפוז כפוי בריבונות האדם על גופו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il