X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כלי-שיט תת-ימי אוטונומי דומה לטיל שיוט - משגרים אותו, ומנחים אותו אל מטרתו, והוא מתביית עליה - לפעמים תוך התערבות מפעיל
▪  ▪  ▪
[צילום: האתר הרשמי]

כלי-שיט תת-ימיים אוטונומיים (UUV), שישוגרו מצוללות, וישמידו צוללות אויב, יחוללו מהפכה בלוחמה הימית ובלוחמה נגד-צוללות (נצ"ל). מעריכים, כי הן יהפכו את כלי-השיט הנוכחיים לפגיעים ולמיושנים.
כלי-שיט תת-ימיים אוטונומיים אינם חידוש. כבר במלחמת העולם השנייה הפעילו צוללות אמצעים כאלה. בשנות השישים חל שיפור גדול בטורפדו, הנשק העיקרי דאז של צוללות קונוונציונליות. כלי-שיט תת-ימי אוטונומי דומה לטיל שיוט - משגרים אותו, ומנחים אותו אל מטרתו, והוא מתביית עליה - לפעמים תוך התערבות מפעיל.
לאמריקנים ולאומות אחרות יש כוונה למצות את הפוטנציאל של כלי-שיט תת-ימיים אוטונומיים, שיכולים לתפקד בנצ"ל. הכלים הללו יכולים לעקוב אחר צוללות חשמל ודיזל. כלי-שיט תת-ימיים אוטונומיים פועלים בהסתר גדול יותר מצוללות, ויכולים לשהות מתחת למים זמן ארוך יותר - עד שהמטרה (טרף) מגיעה אליהם. סין ניסתה, כך דווח, כלי-שיט תת-ימיים אוטונומיים, שיכולים לשהות מתחת למים ללא הנעה. ארצות-הברית ניסתה כלים כאלה משך שנים לניטור הים למרות שתנאי הלוחמה הימית מנעו יישום נרחב שלהם. סין צירפה כלי-שיט תת-ימיים אוטונומיים למערך גלאיה התת-ימיים, שנועד לאתר צוללות אמריקניות.
ארצות-הברית משלבת כלים אוטונומיים בצי השטח שלה, שיכול להפעיל כלי-שיט תת-ימיים אוטונומיים, שישמשו לנצ"ל. אב-טיפוס של צוללת כזו צורף לחיל-הים האמריקני בינואר.
כלי-שיט תת-ימיים אוטונומיים משולבים עם טורפדו. חיל-הים האמריקני חושב לשלב כלי-שיט תת-ימיים אוטונומיים קטנים, שישוגרו מצינורות הטורפדו של צוללותיו, ויספקו תמונה תת-מימית באמצעים פאסיוויים ובאמצעות סונארים. כלי-שיט תת-ימיים אוטונומיים יכולים להגן על הספינה/הצוללת, ששיגרה אותם. הם יכולים "להאיר" את המטרה בסונאר פעיל, שיאפשר לצוללת-האם לאכן את המטרה ולהשמידה בטורפדו. המידע יכול להיות מועבר בחשאי, או לשמש להתקפת "התאבדות" על המטרה.
יישום הרעיון תלוי מאוד בפיתוח טכנולוגיות תקשורת, שיאפשרו למפעילים לשלוט בכלי-שיט תת-ימיים אוטונומיים, שיספקו תמונה מדויקת של המרחב התת-ימי. אופיו של התווך הימי מקשה על פעילות זו לעומת פעילות אווירית, וכעת עובדים על שיפור התקשורת מתחת לפני הים, על השקיפות ועל היכולת לשגר את המידע חזרה אל צוללת-האם מבלי לגלות את מקומה. בנוסף, כלי-שיט תת-ימי אוטונומי עלול להאיר בטעות, בסונאר פעיל, את צוללת-האם.
בפיתוח כלי-שיט תת-ימי אוטונומי מתאבד יש בעיות. חילות ים פיתחו טורפדו, שמסוגלים להתביית עצמאית על מטרותיהם. הפעלת כלי-שיט תת-ימיים אוטונומיים למרחקים גדולים מחייבת קבלת החלטות מורכבת במיוחד - כמו הבעיות שצצות בהפעלת רובוטים לוחמים אוטונומיים ביבשה ובאוויר. לבעיות הללו יש להוסיף את קשיי התקשורת מתחת לפני הים.
נראה, כי חיל-הים האמריקני הגיע לפיתוח כלי-שיט תת-ימיים אוטונומיים כשצי הצוללות בחיל-הים הסיני הגיע לעליונות כמותית על צי הצוללות האמריקניות. פריצות דרך בתקשורת ובבינה מלאכותית מאפשרות הפעלת כלי-שיט תת-ימיים אוטונומיים, שימתינו לטרפם זמן ממושך מתחת למים. לשם כך נדרשים מפעילים מיומנים. מעריכים, שבאמצעות כלי-שיט תת-ימיים אוטונומיים יוכל צי הצוללות האמריקני לרכוש מחדש יתרון על ציי צוללות אחרים.

תאריך:  04/03/2018   |   עודכן:  04/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיל הים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צוללות ישגרו כלי-שיט תת-ימיים אוטונומיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בקרוב אצלנו
ארי כספי  |  5/03/18 07:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
יסייע בשיווק מלון דירות הנופש, תמורת 2.5 מיליון דולר לפחות בשנה    יקבל 20% מרווחי חברת הניהול    לא יכנס לעסקי נדל"ן ומלואות אחרים בישראל
איתמר לוין
בית המשפט העליון דחה בפסק דין קצרצר את ערעורו של גאידמק על מחיקת תביעה בסך 750 מיליון דולר, שהגיש בטענה שהעביר ללבייב בנאמנות את עסקי היהלומים שלו באנגולה
איתמר לוין
יעקב שמואל הודה שעמד בראש התארגנות שהפיצה חשבוניות פיקטיביות במיליארד שקל; על-פי ההסדר הוא הודה שהפיץ בעצמו חשבוניות ב-700 מיליון שקל
אלעזר לוין
"כתבי אישום עלולים להביא להקפאת או ביטול מיזמים באפריקה"    חשש להגבלות נוספות על מזומנים של החברה    הבנק העולמי יחקור פעילות שיכון ובינוי בקניה
אלעזר לוין
גם רמי שבירו, בר ובניו בוני התיכון וחברות אחרות ימכרו בהנחה כ-מאות דירות    עסקות שכל הצדדים מרוויחים מהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il