X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסיבים הפרה ביוטיים נמצאים באופן טבעי במגוון צמחים: חיטה, ארטישוק ירושלמי עולש ובצל ומשתמשים בהם גם בתעשיה הסיבים עוזרים לנו להרגיש שבעים יותר ומסייעים גם להורדה במשקל ולשמירה על משקל תקין
▪  ▪  ▪
בצל. מכיל סיבים תזונתיים [צילום: פלאש 90]

סיבים תזונתיים וחשיבותם לשמירה על המשקל
אנו שומעים רבות על הסיבים התזונתיים ושחשוב לצרוך אותם, אבל מהם? הסיבים התזונתיים הם פחמימות מורכבות (רב סוכרים) הנמצאים במזונות צמחיים ואינם מפורקים על-ידי אנזימי העיכול של גוף האדם ולכן הם אינם "תורמים" קלוריות לתפריט.
הסיבים עוזרים לנו להרגיש שבעים יותר לאורך זמן ומסייעים גם להורדה במשקל ולשמירה על משקל תקין וכן הם מפחיתים את הסיכון לחלות במחלות שונות כמו סוכרת, מחלות לב וכלי דם, סוגי סרטן שונים ועוד.
מהם הסיבים הפרה ביוטיים - אינולין ואוליגוסכרידים?
הסיבים הפרה ביוטיים מהווים קרקע מזון לחיידקים הידידותיים במעיים. הם נמצאים באופן טבעי במגוון צמחים: חיטה, ארטישוק ירושלמי עולש ובצל ומשתמשים בהם גם בתעשיה, כאשר את רוב האינולין והאוליגוסכרידים בתעשיה, מפיקים מסוכרוז או משורש ציקוריה. אוליגופרוקטוז (סוג של אוליגוסכריד) מיוצר על-ידי פירוק חלקי של אינולין.
האינולין הוא לרוב ממקור צמחי וניתן למצוא אותו גם בפטריות וחיידקים. משתמשים באינולין בתעשיית המזון כתחליף לשומן בממרחים, במוצרי חלב, קינוחים מוקפאים, מוצרי מאפה ורטבים לסלט. אוליגופרוקטוז מוסף לדגנים כמו ביופלקס, בסקוטיים, מוצרי חלב וקינוחים מוקפאים. חלק מהמחקרים מראים עליה בנפח הצואה ועליה בתדירות יציאות בצריכת סיבים אלו.
במחקר שפורסם ביוני 2009 בחנו את האפקט של צריכת סיבים פרה ביוטיים (אוליגופרוקטוז) על משקל הגוף וריכוז של הורמון השובע במבוגרים שמנים ובעלי עודף משקל.
המחקר בדק 48 מבוגרים בריאים באופן כללי עם BMI מעל 25 שחולקו באופן רנדומלי לקבוצת ניסוי שקיבלה 21 גרם סיב פרה ביוטי - אוליגופרוקטוז ליום וקבוצת ביקורת שקיבלה פלצבו (תרופת דמה) במשך 12 שבועות.
מהבדיקות שבוצעו מצאו, שבקבוצה שצרכה את האוליגופרוקטוז הייתה ירידה במשקל הגוף לעומת קבוצת הביקורת בה נראתה עליה קטנה במשקל הגוף לאורך 12 השבועות. ניתן היה לראות שגם רמות הגלוקוז ירדו בקבוצת האוליגופרוקטוז לעומת עליה של רמת הגלוקוז בקבוצת הביקורת.
מחקר זה הראה, שלצריכת/אספקת סיבים תזונתיים, בעיקר מהסוג של פרה ביוטיקה (אוליגופרוקטוז), יש את היכולת/פוטנציאל לעודד ירידה במשקל ולשפר את ויסות הגלוקוז במבוגרים שמנים או בעלי משקל עודף.

מחברת המאמר הינה דיאטנית ראשית, מנהלת תזונה ובריאות ביוניליוור ישראל
תאריך:  06/08/2009   |   עודכן:  06/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מוטי פופקו
מדוע חשוב לצחצח שיניים אחרי ההקאות בשליש הראשון להריון    על איזה טיפולי שיניים כדאי לוותר בשליש השני ומה ההורמונים עושים לרקמות בחניכיים
עמנואל בר-קדמא
מקומי, ארצישראלי בנפשו ובציוריו; עמד באומץ, הן כאוצר הראשי של מוזיאון תפן והן כיוצר פעיל - מול חשמני ה"ותיקן" של הממסד האמנותי ועוד מעלילות האמן המהולל שהלך השבוע לעולמו
אהרון רול
הרצח המזעזע במועדון "הקהילה" ההומו-לסבית בתל אביב, אינו יורד מהכותרות. רבים הם המזועזעים מהארוע הקשה. רבים יותר הם השמחים לאיד
ראובן לייב
המאבק נגד מבצעי הטבח אינו רק של הקהילה ההומוסקסואלית. הוא של כולנו
עופר הירש
בטח גם אתה שמעת על "שגעון" המעבר לדשא הסינטטי עקב מצוקת המים בישראל, אך על הכנסת הדשא הסינטטי הביתה (כן, לתוך הבית) כבר שמעת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il