X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחר שרה"מ הצהיר כי ההינתקות לא תישנה, הגיעה שעתם היפה של המפונים-לשעבר והמפונים-לעתיד לזעוק בקול גדול: תוקם ועדת חקירה ממלכתית, מיד ולאלתר, לבדוק ולחקור את הגירוש והחורבן מגוש קטיף ומצפון השומרון!
▪  ▪  ▪
מי טעה? מי הטעה? מי תמך ועודד? מי ניסח את הטעות? למה? [צילום: פלאש 90]
אבל גם לנו, שכתבנו בעיתונים ושידרנו ברדיו ובטלוויזיה, יש יד ורגל ב"טעות" האסונית הזאת. איננו יכולים לרחוץ בנקיון כפינו ולומר "ידנו לא שפכה את הדם הזה!". התקשורת הייתה מרכיב מרכזי בחורבן המחורבן הזה שלא היה כמותו בכל שנות קיומה של המדינה! יש אומרים שלולא התקשורת, הגירוש והחורבן היו נמנעים

   מחלקה ראשונה
"לא נחזור על הטעות"

זה מה שאמר ראש ממשלת ישראל בפתח ישיבת הממשלה (7.8.09): "הפינוי החד-צדדי מרצועת עזה לא הביא שלום, ולא ביטחון. עזה הפכה בסיס של חמאס בשליטה אירנית. לא נחזור על הטעות הזו. לא ניצור מפונים חדשים".
אין ספק, אמירה חדה, נוקבת וחד-משמעית! לא מדובר בכנופיות כתומות מתלהמות חסרות אחריות, מדובר בדברים הנאמרים מפי ראש הממשלה כלפי כולי עלמא בישיבת-ממשלה רשמית. הדברים פורסמו וניתן להם הד ועל-אף אמיתותם הנוראה, הכל ממשיכים הלאה כאילו מדובר בהעתקת אתר חירייה לאתר דודאים. מה בסך-הכל קרה? טעינו, טעות, טועים! גם אם ה"טעות" הזאת הרחיקה את השלום, פגעה בביטחון מדינת-ישראל והקימה לנו יישות טרוריסטית עוינת המאיימת על חיי כולנו. טעות! סליחה, לא נעשה זאת שוב. מבטיחים.
ובכן, לא ולא! אסור להסכים לדבר הזה! טעות איומה שכזאת צריך לחקור לעומק! מי טעה? מי הטעה? מי תמך ועודד? מי ניסח את הטעות? למה? מי בדק אם יש כאן טעות אם לאו? מתי התחוור שזו טעות? האם הסתירוּ את הטעות? מי? מי הציג את הטעות כמהלך שאין בו טעות? מדוע לא נמנעה הטעות? מי לא מנע? למה? האם היה כאן פשע? בשוגג? במזיד? האם הטעות אירעה מתוך רשלנות בעלמא? רשלנות פושעת? חוסר אחריות כלפי המגורשים שנעקרו? כלפי מדינת-ישראל? מדוע נמנע בית המשפט העליון, בכוונה תחילה, מלדון "בתבונתה של התוכנית"? יש כל-כך הרבה שאלות שצריך להקים ועדה מיוחדת ללקט את כולן, לנסח אותן ולהגישן לוועדת-חקירה ממלכתית. הוועדה תחקור את כל המעורבים ותסיק מסקנות אופרטיביות לגבי כל האחראים ל"טעות" הזאת.
עד כאן במישור הממלכתי. אבל גם לנו, שכתבנו בעיתונים ושידרנו ברדיו ובטלוויזיה, יש יד ורגל ב"טעות" האסונית הזאת. איננו יכולים לרחוץ בנקיון כפינו ולומר "ידנו לא שפכה את הדם הזה!". התקשורת הייתה מרכיב מרכזי בחורבן המחורבן הזה שלא היה כמותו בכל שנות קיומה של המדינה! יש אומרים שלולא התקשורת, הגירוש והחורבן היו נמנעים. שמא הייתה הסתה של אנשי תקשורת? על אסון שכזה אי-אפשר לבלבל את המוח עם "חופש הביטוי"! מי שתמך במהלך האיום הזה צריך לפחות לכבות את המחשב ולהפסיק לכתוב! כל הפרשנים החכמים בלילה, למן יואל מרקוס ועד לאמנון אברמוביץ', צריכים להיות מודחים ממשרותיהם, מנודים, מוחרמים ומוקצים מחמת מיאוס! הם, שכמותם ועורכיהם!
זו יכולה וצריכה להיות שעתם היפה של המגורשים מגוש קטיף וצפון השומרון, כמו גם המועמדים לגירוש ביהודה ובשומרון. כולם צריכים להתלכד למחנה אחד גדול ולהוביל את כל המדינה בזעקה גדולה: תוקם ועדת חקירה ממלכתית, מיד ולאלתר, לבדוק ולחקור את הגירוש והחורבן מגוש קטיף ומצפון השומרון! למן המניעים וגיבוש רעיון העיוועים הזה ועד למצב המגורשים, שחרב עליהם עולמם, בימים האלה! פשע שכזה, אם היה, אינו מתיישן לעולם. כל שעה יפה לחקירה הזאת ויפה יותר כל דקה קודם! אם לא נתבע בקול גדול כאן ועכשיו הקמת ועדת חקירה ממלכתית, הרי שאנחנו אכן ערימה אחת גדולה של אשפה ומגיע לנו שיטאטאו את כולנו כמו זֶבֶל!

תאריך:  10/08/2009   |   עודכן:  10/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חטא ההינתקות דורש כפרה
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
דודו! מה קורה!? הרי ביבי תמך
תמך תמך בזוועה!!!  |  10/08/09 15:10
 
- תגובה ל'תמך תמך בזוועה'.
אריה מחשי  |  10/08/09 16:04
2
יש חכם בסדום דודו לפעמים אני..
רפאל אלקבץ  |  10/08/09 15:22
3
זה לא נושא לבדיחות
213  |  10/08/09 15:35
4
שתיקת הכבשים
יוסי שפניר  |  10/08/09 16:45
5
עצומה להקמת ועדת חקירה מיד מיד
מב"י  |  10/08/09 19:48
 
- דברי דודו ודבריך חשובים ל"ת
א מ רול  |  10/08/09 23:54
6
הפשע הוא ההתנחלויות
אלטע קאקער  |  10/08/09 20:34
 
- השמאל מנותק מאדמת הלאום וקל ==
יוד יוד  |  10/08/09 22:16
7
טעינו, טעות, טועים - שקר
גדעון אמיר  |  10/08/09 21:37
8
אכן פשע המאה.לבנת,כץ,וכל השאר  ל"ת
דניאל סבלדי  |  11/08/09 01:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עפר דרורי
ההשתמטות משירות צבאי משמעותי שגדעון לוי מטיף אליה בגלל דעותיו היא פסולה
אורן פרסיקו
ידיעות אחרונות מעודד תחרותיות    החרדים שוב במוקד תשומת הלב    ו"דה-מרקר" מצניע ביקורת על בכירה בבנק לאומי
גרשון אקשטיין
ישנן מספיק סיבות טובות ע"מ שתהליך השלום עם סוריה לא יקרום עור וגידים, אך אם בכ"ז השיחות יחלו, קיים סיכוי רב שהן ייכשלו    מדוע כדאי לאסד לזנוח את הישיבה על הגדר ולהתחיל במאבק אלים    על ישראל להכין את הצבא ומערכת הביטחון והעורף לאפשרות של פריצת פעולות האיבה או מלחמה שיחלו מחזית הצפון
שאול רוזנפלד
העובדה, שמקצה העולם ועד קצהו חוזרים ודשים במלוא הרצינות בסיכויי ההסדר בין ישראל לפלשתינים, משל פרי השלום המיוחל נמצא כמטחווי קשת, וכל שנדרש הוא הושטת יד אמיצה מצד קוטפו, אינה מעידה כמובן כהוא זה על ישימותו
אורי שטרוזמן
ברכות לכב' השר זאב בנימין בגין, לעושים במכון ז'בוטינסקי במלאכת הקודש של שימור הזיכרון של ראש בית"ר ושל לימוד משנתו. ברכתי לציבור המכובד ולעמנו מחייבת אותי להקדים ולשתף אתכם בחלומות, לא האישיים אלא הלאומיים, מימים עברו ובחזונות והחזיונות של ימים אלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il