X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תחקיר ארוך בארכיונים הלאומיים וראיונות עם עדים למארב ועם מפקדיו של לוטננט פיליפ האוורד סאוֶר הניבו המלצה לעטרו כיוון שחלף זמן רב מאז האירוע, נדרשה חתימה של חבר בקונגרס כדי לאשר את ההמלצה
▪  ▪  ▪
כוכב הכסף

לוטננט פיליפ האוורד סאוֶר, מפקד מחלקה בנחתים, שנהרג באפריל 1967 במהלך סיור קרבי בגזרת קֶה סאן בוויטנאם, עוטר כעת בכוכב הכסף - העיטור השלישי בחשיבותו בארצות-הברית.
ב-24 באפריל 1967 בבוקר הוביל סאור, מפקד מחלקה בגדוד נ"ט 3 של הנחתים, צוות סיור מאולתר, שנועד לתפוס את גבעה 861. אנשי הצוות של סאור תוגברו בשני קציני תצפית ארטילרית ובנחתים מגדוד 1 בדיוויזיית הנחתים 9. לוטננט קינג, מפקד המרגמות של הגדוד, ביקש, שיתפסו גבעה שולטת, כדי שיוכלו לצפות על מקבץ מערות, שנחשדו כמקום מחסה ללוחמי צבא צפון ויטנאם.
קינג טעה. הצפון ויטנאמים לא נחבאו במערות, אלא מעבר לחומת הבמבוק, שהקיפה את הבסיס האמריקני. ברגע שחצה אותה הסיור של סאור, הוא הותקף ברימונים, במקלעים ובאש רובים. במטח האש הראשון נהרג אחד מאנשי הסיור. סאור ואחד מאנשיו תפסו מחסה. סאור פקד להשיב אש ולהיסוג. התברר, שהכוח האמריקני מוקף בהרבה חיילים צפון ויטנאמיים, ולא היה לו כל סיכוי. המחלקה, שחיפתה עליהם, הרגה עשרות צפון ויטנאמים, אך זה לא הועיל לסאור ולשלושה מאנשיו, שנהרגו בקרב.
עקב הקרב הכבד בקה סאן, לא הועברה ההמלצה לעטר את סאור, ונזכרו באירוע רק כשקולונל דיוויד ליטל פגש לפני כמה שנים את טום, אחיו של פיליפ, שסיפר לו על גבורת אחיו. ליטל, בוגר האקדמיה הצבאית בווסט פוינט, החל לתחקר את האירוע בגבעה 861. יותר משנתיים היה עליו לעמול, כדי שגבורתו של סאור תצוין.
ביום שלישי בבוקר נאספו במטה דיוויזיית הנחתים 1 במחנה פנדלטון בקליפורניה נחתים, מפקדים ושאיריו של לוטננט סאור לטקס, שבו הם קיבלו את עיטור כוכב הכסף של לוטננט סאור.
קולונל ליטל מצא בארכיונים הלאומיים ערמות של מסמכים על האירוע; איתר את ויליאם מארקס, הניצול היחיד מהסיור לגבעה 861, ועדים אחרים, שסיפרו את קורות האירוע; והגיע למפקדיו של לוטננט סאור. בין השאר, הוא איתר את לוטננט-קולונל ברקלי האסטינגס, שהיה מפקד פלוגתו של סאור. האסטינגס שמח להמליץ לעטר את סאור. כך הכין ליטל חוברת בת 25 עמודים, שסיפרה על גבורת סאור, והגישהּ בשנת 2016 למפקדת חיל הנחתים. כיוון שחלף זמן מאז האירוע, הוא נדרש להביא המלצה של חבר בקונגרס, ואת זו נתן הציר הדמוקרטי סקוט פיטרס מסן דייגו בקליפורניה, החבר בוועדה לשירותים מזוינים.
למרות חברותו עם טום סאור, והעובדה, ששחו כמעט יום-יום יחד במפרץ, לא סיפר ליטל לטום על מה שהכין - עד שנשלמה המלאכה. רק כשמשרדו של שר חיל-הים הודיע לו על אישור ההמלצה לעיטור, סיפר ליטל על כך.
"לוטננט סאור ידע מה עומד לפניו, ומה הוא עומד לעשות", אמר מיג'ור-ג'נרל אריק סמית, מפקד דיוויזיית הנחתים 1, בטקס עיטורו. "הוא עשה זאת כדי להציל חיי עמיתים לנשק".

תאריך:  26/04/2018   |   עודכן:  26/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיל הים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כוכב הכסף למ"מ נחתים שנהרג בויטנאם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
יפקד גם על פיקוד הסייבר, ויעלה לדרגת ארבעה כוכבים    נשוי ואב לארבעה    מחליף את גנרל מייק רוג'רס, הפורש לגמלאות
גלית יצחק-אוגנוב
ד"ר פאלוך-שמעון: בדיקת פרוסיגנה תסייע לנו להחליט מתי ניתן לוותר על טיפול כימותרפי באחוז ניכר של המטופלות עם גידולים שרגישים להורמונים - וזאת בשורה מצוינת עבור המטופלות שלנו
גד פרץ
ציפייה דרוכה בבזק: האם שלמה רודב ייבחר וימונה ביום שני הקרוב ליו"ר?
עידן יוסף
חברת התחבורה הציבורית משתמשת בקודים שונים של תעריפם מאלה של משרד התחבורה באופן המקשה על שיח בין הנהג לנוסע ועלול לגרור חיוב מוגדל או רכישת חוזה לא תואם
אלה לוי-וינריב
מנהלי העיזבון של יוסיפוף מונו למפרקים הקבועים של חברת מאסי, שאותה ייסד ושאת מניותיו בה העביר בדרך מעוררת תהיות    נכסי החברה: וילה ששוויה מוערך ב-8.8 מיליון שקל ודירה בת"א
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il