X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היטל הבצורת שבו ייאלצו לשאת תושבי המדינה רק יצור אפליה משוועת בין התושבים
▪  ▪  ▪

במשך שנים הלעיטו הרשויות את תושבי המדינה בסיסמאות נבובות, נוסח "ישראל מתייבשת" ו"חבל על כל טיפה". מאחורי אותן סיסמאות פרזיולוגיות הסתתר מחדל המים הנורא של רשויות המים. אבל, אלה שנמנעו, בעקשנות, מהתפלתם, רק גרמו במחדלן בכייה לדורות. ובעוד הן מתנערות מאחריותן, הן הטילו, כמנהגן, את התוצאות הרות האסון על גבו של האזרח התמים וחסר האונים; וזה, כמובן, נאלץ לבלוע את הצפרדע המרה שהכינו לו.
עכשיו, כשהרשויות זועקות "זאב זאב" בראש חוצות, יש רבים וטובים שפשוט מסרבים להאמין ולתת אמון במי שהשכיל להונות אותם לאורך הדרך. קחו, למשל, את המועצה המקומית כפר שמריהו, ישוב עתיר-נכסים ומשמנן וסלתן של הרשויות, שהודיעה בריש גלי כי לא תשתף פעולה עם מדיניות צמצום המים; או את עיריית תל אביב, שבחוצפתה הרבה ממשיכה לצפצף על הבצורת ולהשקות, בשיאו של קיץ לוהט, דשאים וגינות ציבוריות, בלא שמישהו בכלל יפצה פה. במדינה שבה יש שווים ושווים יותר, אין כמובן כל תימה לחוסר האמון שרוחשים תושבים כה רבים לרשויותיהם.
בעצם הימים האלה מקבלים לבתיהם תושבי היישובים השונים טופס של "היטל-בצורת", שנשלח אליהם על-ידי הרשויות המקומיות. בטופס הזה הם נדרשים למלא את פרטיהם האישיים ואת מספר הדיירים המתגוררים בכל דירה, כדי שניתן יהיה לחשב את ההיטל.
אוצר בלום
אלא שכל זה רק למראית עין. ההיטל עצמו ייגבה, כרגיל, לא על-פי ההיגיון הצרוף, אלא באורח שרירותי, עם אפליה זועקת לשמים: מי שמתגורר, למשל, על צלע-הר, או ביישוב עם תשתית-מים עירונית מוזנחת - יצטרך לשאת, ללא שום הצדקה, בשיא הנטל. המדובר ביישוב עירוני, כמו ירושלים, שאינו מצטיין דווקא ברווחה יתרה; או ביישוב ערבי נידח, באיזשהו חור מרוחק, שממילא מנותק ממרבית המקורות והשירותים החיוניים לו. בהיגיון ההוטנטוטי הזה, נוסח ישראל 2009, ישלם, למשל, כל מי שמתגורר ביישוב בעל צנרת דולפת, תשלום גבוה פי כמה מזה שישלם ישוב בעל צנרת תקינה.
בכל מדינה מתוקנת נקבע מחיר אחיד למים, ללא איפה ואיפה, וגם מופעל מנגנון-פיקוח על רשות המים. לא, חלילה, בישראל, שבה האפליה חוגגת בראש חוצות וחוסר השוויון הוא דגל נושא. הדעת אינה סובלת איפה ואיפה בין רשויות למיניהן, על אחת כמה וכמה לא בין מי אלה שמתגוררים באותה עיר עצמה.
את האכיפה על חשבונות המים יש להוציא, לאלתר, מידיהן של הרשויות המקומיות ולהפקידה אחר כבוד בידיהם הנאמנות של תאגידי המים. אחרי ככלות הכל, אלה אמורים, בין היתר, לפקח במשך כל ימות השנה על צנרת תקינה. אבל, במדינה, שבה החתול מופקד על השמנת, קשה להאמין בשינוי שכזה. חזקה על הרשויות המקומיות שידעו להתייצב על רגליהן האחוריות, לעשות שרירים ובלבד שבסופו של דבר לא ייאלצו לוותר על קופת המזומנים השמנה של תשלומי המים - האוצר הבלום שהן זוכות בו מתושביהן.

תאריך:  13/08/2009   |   עודכן:  13/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחדל המים זועק לשמים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רק פתרון אחד זמין עתה והא טוב
יש מיש  |  13/08/09 21:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
הרמטכ"ל, המפקד, תפוס פיקוד, שמא הצבא יברח לך מבין האצבעות, ואנו נהגר מערבה, לים
יוחאי עתריה
אין ספק שהשינויים העולמיים משפיעים דרמטית על מדינת ישראל, אשר תלויה באופן מובהק בקשריה עם העולם החופשי. השאלה האסטרטגית מבחינת ישראל היא איך היא מצליחה לייצר בסיס איתן לקראת הסערה שאנו ניצבים מולה
אביתר בן-צדף
בבה"ד 1 מדיחים על כל דבר, אך לא על דברים ראויים. לכן, יש לנו קצונה גרועה עד גרועה ביותר, שאינה יכולה להנהיג צבא; והתוצאות נראות היטב כבר 50 שנה    צבאנו נראה כמו החברה, והוא צבא העם    כל אם עברייה בידי מי הפקירה בטיפשותה את חיי היקרים לה מכל, ותפחד מאוד
עדי פלאוט
מי ששוחה ברשתות החברתיות מכיר כבר את המשחק הזה של "איסוף חברים", השאלה היא איך להפיק מזה הזדמנויות עסקיות, לקוחות חדשים ועסקים בכלל
נרי אבנרי
4 שנים להינתקות: החמאס שולט בעזה, המתונים הפלשתינים הקצינו, השלום מתחבא מתחת למיטתו של אבי הכישלון אריאל שרון, ורוב העקורים טרם מצאו את עצמם    כישלון ההינתקות מחפש אימא ציפי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il