X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החברה טרם פרסמה את המחירים, אך הם צפויים להיות גבוהים יותר מאשר ברשת בזק
▪  ▪  ▪

חברת פרטנר הודיעה (יום ב', 9.7.18) כי היא תתחיל בקרוב לפעול על גבי רשת הוט, כלומר תתחיל למכור חבילות אינטרנט וטלוויזיה גם על גבי רשת הוט, ובדומה לפעולה שלה על רשת בזק.
פרטנר לא מסרה את מחירי החבילות על גבי רשת הוט, אך מכיוון שככלל מחירי השימוש ברשת הוט על-פי קביעת משרד התקשורת את המחירים גבוהה יותר מבזק, הרי שסביר להניח כי המחירים יהיו בהתאם.
לפרטנר חשוב לפעול על גבי רשת הוט כפי שהיא פועלת על גבי רשת בזק, וזאת מתוך הנחה שהתחרות בין שתי החברות תעשה את פעולתה, ואולי תיווצר תחרות בין שתי חברות התשתית שתוביל להורדת מחירים. בנוסף, ישנם לקוחות בארץ שמעדיפים את תשתית האינטרנט של הוט, ולפיכך ירצו שפרטנר או סלקום יחברו אותם דווקא על גבי הרשת שלה ולא על הרשת של בזק. נזכיר כי הוט מספקת היום מהירויות של 200 מגה שאין כרגע בבזק, ולכן זה עוד יתרון שיש לעבודה על הרשת שלה.
חשוב להזכיר, בהקשר התחרותי הרחב יותר, כי התחרות בשוק המבוססת על מודל השוק הסיטונאי צומחת לאט, ויש האומרים שהיא הגיעה לרוויה. כלומר, מספר הלקוחות שעוברים למודל לפיו רוכשים את חבילת הטריפל מספק האינטרנט ישירות ללא התיווך של חברת התשתית, הגיע ל-600 אלף מנויים וצומח מאוד לאט בחודשים האחרונים. ייתכן כי הכניסה של הוט לשוק הסיטונאי עם פרטנר תחולל שינוי, אך קשה לראות את זה קורה אם מחירי השימוש ברשת הוט יהיו גבוהים יותר.
ההודעה של פרטנר מהווה נקודת מפנה, משום שזו תהיה הפעם הראשונה שחברה כלשהי תעבוד במודל של שוק סיטונאי על הוט. אחרי שנים של מאבקים מול הוט ואחרי שעשתה כל שביכולתה למנוע את יישום השוק הסיטונאי על גבי הרשת שלה, החברה מבינה שמשרד התקשורת לא ירפה ממנה בנושא ויעמוד על כך שהרשת שלה תיפתח לשימוש המתחרים כמו בזק.
בהיבט הזה הוט אולי מוותרת, אבל בסופו של יום, על-רקע העובדה שהשוק הסיטונאי הגיע לרוויה, קשה שלא לראות שהוט למעשה הצליחה במדיניות שלה, וגם אם פרטנר וסלקום יתחילו לעבוד ולפעול על גבי הרשת שלה, בסופו של דבר זה יהיה במינון הרבה יותר נמוך מבזק. הוט טענה לאורך כל השנים כי אין בעולם מודל שוק סיטונאי על גבי רשת כבלים, וכי הדבר לא ייתכן מבחינה טכנולוגית בגלל מבנה הרשת. בסוף כל אלה שימשו כתירוץ בלבד לאי-יישום המודל שגרם לעיכוב בתחרות.
למרות זאת, בסופו של דבר בבזק מבינים היום שהיישום של השוק הסיטונאי על גבי הרשת שלה חיזק את בזק, בכך שהגדיל משמעותית את מספר משתמשי האינטרנט שלה. כלומר, לקוחות טריפל של פרטנר וסלקום שהשתמשו ברשת הוט טרום רפורמת השוק הסיטונאי, עזבו לרשת בזק, שהיא הרשת היחידה שאפשרה להן לפעול. כך שבזק הרוויחה את דמי השימוש שפרטנר וסלקום שילמו לטובת שימוש ברשת שלה וקיזזה את ההפסדים שהיו יכולים להיות לה אם הלקוחות היו עוזבים אותה לגמרי, במקרה שהוט הייתה פותחת את הרשת שלה.
האם הוט הבינה עכשיו את מה שלא הבינה קודם? שעדיף להרוויח כמה עשרות שקלים מלקוחות פרטנר וסלקום - העיקר שלא ינטוש את הרשת שלה? ייתכן שכי ה מה שקרה, והתחרות מצד פרטנר וסלקום שלוקחות ממנה לקוחות כל חודש עשתה את שלה, והוט הגיעה למסקנה שכדאי לה לפחות להרוויח מזה משהו.

תאריך:  09/07/2018   |   עודכן:  09/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרטנר תחל למכור חבילות טריפל על גבי רשת הוט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
המשטרה תאכוף את עבירת השימוש באמצעות הטלת קנסות של 1,000 שקלים בפעם הראשונה, 2,000 שקלים בפעם השנייה ו"הסדר מותנה" בפעם השלישית
לפי הצעת החוק הממשלתית שאושרה, על ירי מנשק חם שלא כדין באזור מגורים ייקבע עונש של 5 שנות מאסר    שנתיים מאסר - על כל ירי שנעשה שלא כדין
איתמר לוין
הנוסח שגובש לקריאה שנייה ושלישית יאפשר להקים יישובים יהודיים בלבד, מוריד את מעמדה של השפה הערבית ואינו מתייחס למשפט העברי
מחלקה ראשונה
ההורים דורשים מרה"מ להקים ועדת חקירה בראשות שופט בדימוס    באסון בנחל נהרגו תשע נערות ונער ממכינת "בני ציון" בת"א
מירב ארד
תקציב המועצה עומד על 2.76 מיליארד ש"ח - סכום ההכנסות מהימורים יומיים ומהימורי הטוטו    על-רקע רפורמה שתפריד את תקציב הספורט בישראל מתקציב ההימורים הביעו חברי הוועדה חשש כי בהעדר כספים ייעודיים לספורט יפגע תקצובו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il