X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומנים אישיים

מהי אלימות?
אלימות נובעת מהתנהגות שאינה רגועה ושאינה שלווה. התנהגות שהיא אינה רגועה, כלומר אלימה, יכולה להתקיים ברמות שונות.
אם כך, מהי התנהגות רגועה?
חינכו, אילפו, תכנתו אותנו מגיל צעיר, שצריך לחיות עם הרגשות שגורמים לנו להרגיש טוב איתם, כמו: אהבה, אושר, צחוק, שמחה, תשוקה ועוד, והעיקר שלא לחיות עם אותם הרגשות שגורמים לנו להרגיש רע איתם, כמו: פחד, חרדה, דיכאון, ייאוש, כעס ועוד, ועם הנדנדה הרגשית הזו, שבין הרגש הטוב לבין הרגש הרע, אנשים חיים באופן אלים, וסובלים באופן בריאותי. אבל, לא לימדו אותנו שיש אפשרות נוספת.
מהי האפשרות הנוספת?
האפשרות הנוספת היא, להפעיל את הגוף הפיזי שלנו ללא הרגשות הפנימיים, כלומר ללא הרגש הטוב, וללא הרגש הרע. כלומר, ללא אותם הרגשות הפנימיים שציינתי, וזה הרוגע הפנימי. כאשר בן האנוש רגוע הוא מתנהג באופן רגוע, כלומר ללא הרגש הטוב, וללא הרגש הרע שבו, והוא רגוע, הוא מחובר לעצמו, הוא מחובר לזהותו האמיתית, ואז היכולת שלו לתרגם את המציאות האמיתית שבה הוא חי תיעשה באופן ברור יותר.
כאשר נעשה את התיקון, השינוי והמעבר מבן אנוש רגיש ולא ענייני, לבן אנוש רגוע, הגיוני וענייני, נוכל להתחבר לזהותנו האמיתית, ואז המציאות שבה נחיה תשתנה, מה שיאפשר לנו להתקדם מבחינה התפתחותית. כאשר נבין זאת, ונרצה ונבנה לעצמנו את היכולת לשנות הרגלים שגויים, הרגלים שגורמים לכולנו לחיי סבל, שכוללים גם אלימות בכל הרמות, נוכל להשתנות ולשנות את המציאות שבה אנחנו חיים, למציאות רגועה יותר.
מה זה רגש?
רגש הוא חומר כימי, שאנחנו מייצרים בתוך הגוף הפיזי שלנו, אם הדבר נעשה במודע או שהוא נעשה שלא במודע, שגורם לנו להיכנס למצב של הזיה, ואז אנחנו יוצרים לעצמנו מציאות שהיא אשליה, מה שגורם לנו להתנהגות שאינה רגועה ואף אלימה, כתוצאה מכך.
למה הדבר דומה?
לנרקומן שמזריק את הסם לגופו הפיזי באמצעות מזרק למחזור הדם, מה שגורם לו למצב של הזיה. ההבדל הוא שבן האנוש שמפעיל את גופו הפיזי באמצעות הרגש, שזהו גם כן סם, הוא מייצר את הסם בתוך גופו הפיזי, ואז הוא נכנס גם כן למצב של הזיה, מה שגורם לו להתנתק מזהותו האמיתית, למציאות שהיא אשליה, ולהתנהג באופן אלים.
מהי שלווה?
אורח חיים רגוע ושליו, זהו אורח חיים שיש בו סדר ושיגרה, מה שמאפשר להקטין את האלימות באופן משמעותי, הבעיה היא שבשלב זה של תהליך החקירה, הלמידה וההתפתחות האבולוציונית שלנו, אנחנו לא מתרגמים נכון את הרגשות הפנימיים שבנו, מה שגורם לכך שהאלימות החברתית תגבר. רוגע ושלווה הן שתי מילים, כאשר לכל מילה יש משמעות שהיא בעלת מסר.
השלווה משלימה את הרוגע הפנימי, והיא כוללת מגוון רחב של נושאים שצריכים להבין אותם, וזאת כדי שנוכל להפעיל, להזין ולתחזק את הגוף הפיזי שלנו באופן בריא, באופן מאוזן ויציב, כך שהוא יפעל ויתפקד באופן מכוון. כלומר, כיום הגוף הפיזי שלנו מתפקד ופועל באופן שהוא אינו מכוון, ולכן ההתנהגות האלימה.
מגוון הנושאים שקשורים לשלווה, כוללים: תזונה, שינה, פעילות גופנית, היגיינה אישית וסביבתית, שמירה על טמפרטורת הגוף, נשימות סדירות, לחיות ללא לחץ של זמן, מקום למגורים, שמירה על הגוף מפני מזג האוויר, ובעיקר אורח חיים שהכסף הוא אינו אמצעי המחיה וההישרדות, ועוד.
מסקנה: הנדנדה הרגשית שבין הרגש הטוב לבין הרגש הרע, היא הגורם לכך שבן האנוש מתנתק מזהותו האמיתית, והופך להיות אלים.
בן אנוש רגוע הוא בן אנוש שמחובר לעצמו, לזהותו האמיתית, ואז היכולת שלו לתרגם את המציאות האמיתית שבה הוא חי תיעשה באופן ברור יותר. בן אנוש רגוע לא יתנהג באופן אלים. התיקון האישי יאפשר את התיקון החברתי, שיאפשר הקטנה משמעותית של האלימות החברתית. כאשר נבצע את התיקון, את הטרנספורמציה, כלומר את השינוי מבן אנוש רגיש ולא ענייני, לבן אנוש רגוע, רציונאלי וענייני, רק אז תקטן האלימות באופן משמעותי, ותשתנה המציאות שבה נחיה.

תאריך:  24/08/2009   |   עודכן:  24/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי קרמר
ד"ר אברהם בן-עזרא
פרשת שופטים
גלעד קדומים
בגיל שלושים וחמש כבר מתחילים לעשות סיכומים - מה יש לי ומה אין לי, מי אני ומה אני (זה קצת יותר קשה)
יורם דורי
"לימוד אף.אס.יו" היא תנועת המקנה שורשים, עם הרצאות בטעם של יהדות וניחוח של ציונות    העיניים הנוצצות של הצעירים העידו על קליטת המסר, לא רק דרך המוח אלא ובעיקר דרך הלב
ד"ר אברהם בן-עזרא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il