X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הרשות הפלשתינית נואם בעצרת הכללית של האו"ם ותוקף את מדינת ישראל ואת ממשל טראמפ "הדיבורים על עסקת המאה ביחס למו"מ הם אירוניים, ירושלים אינה למכירה וזכויות העם הפלשתיני אינן נתונות למשא-ומתן"
▪  ▪  ▪
אבו מאזן. חוק הלאום מפלה לרעה לא יהודים בישראל [צילום: מן הטלוויזיה]

יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), הצהיר כי המוסדות הפלשתינים קבעו כי יש לבטל את ההכרה הפלשתינית במדינת ישראל כל עוד מדינת ישראל לא מכירה במדינה הפלשתינית. "ירושלים אינה למכירה וזכויות העם הפלשתיני אינן נתונות למשא-ומתן", אמר. בנאומו הגן על התשלום שמעניקה הרשות הפלשתינית למחבלים ולרוצחים תוך השוואתם ליחס ישראל ליגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין. "מדוע הרוצח של רבין נחשב בישראל כגיבור ואלינו באים בטענות שאנחנו משלמים לאסירים ולחללים שלנו?", אמר. בתגובה לדברים אלה זכה אבו מאזן בתשואות מן הנוכחים באולם.
בנאום שנשא בפני העצרת הכללית של האו"ם טען אבו מאזן כי מדינת ישראל מחללת את המקומות הקדושים למוסלמים ובראשם - מסגד אל-אקצה. הוא הזכיר בנאומו את חוק הלאום שעבר בכנסת בשנה החולפת וטען כי החוק שולל את ההיסטוריה והזכויות הפלשתיניות באזור. "בסופו של דבר החוק יוביל למדינה אחת גזענית - למדינת אפרטהייד", טען.
"חוק זה מפלה לרעה פלשתינים אזרחי ישראל המהווים כ-20% מאוכלוסיית ישראל, כמו גם לא יהודים שמהגרים לישראל, בייחוד ממדינות ברית המועצות לשעבר. הוא מזכיר את מדינת האפרטהייד שהייתה בדרום אפריקה", טען וקרא לעצרת הכללית לגנות את החוק הישראלי החדש. אבו מאזן ציין כי 56 חברי כנסת מתוך 120 חברי הכנסת הישראלית הצביעו נגד חוק הלאום משום שהם חושבים שמדובר בחוק גזעני.
עוד התייחס אל הממשל האמריקני וטען כי ההתבטאויות של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אל המשא-ומתן עם ישראל כאל 'עסקת המאה' הן אירוניות. זאת, משום שהאמריקנים הסירו מן השולחן את סוגיות ירושלים, הפליטים וסוגיות ליבה אחרות. "אני קורא לנשיא ארה"ב טראמפ לבטל את החלטותיו בעניין ירושלים, הפליטים והכיבוש, ולהוציא לפועל את ההבנות אליהן הגענו כדי לקדם את השלום עבור הדורות הבאים", אמר תוך שהוא מתייחס להחלטת הממשל האמריקני להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים.
אבו מאזן הכחיש שהוא מסרב להיפגש עם ראש ממשלת ישראל למשא-ומתן. "אנו דבקים בשלום ובפתרון שתי המדינות. אנו לא מסרבים לשיחות מו"מ. אפילו פעם אחת לא ביקשו ממני לשבת לשולחן המו"מ וסירבתי. הסכמתי לכל קריאה לשבת עם ראש הממשלה נתניהו... שלום באזורנו לא יהיה ללא מדינה פלשתינית שבירתה מזרח ירושלים. יש מי שמנסים לעשות עלינו מניפולציות ולומר שהבירה שלנו תהיה במזרח ירושלים ולא 'מזרח ירושלים'. אנחנו מדברים על מזרח ירושלים שנכבשה ב-1967. אנחנו רוצים מדינה עם גבולות ברורים", אמר.
עוד טען כי הפלשתינים אינם מעוניינים בטרור ואינם תומכים בגילוי אלימות כלפי אף מדינה - כאלו שמכירות במדינה הפלשתינית וכאלו שאינן מכירות בה.

רגב: אין מה לדבר על אופציה של שלום

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיב על נאום אבו מאזן וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר בנאום 'דובי לא לא'. "זו הייתה ספירת מלאי של כל העלבונות והאכזבות מהיום שהוא נולד. במקום להשיב ליד המושטת להסדר של ישראל וארה"ב, כל מה שמעניין את אבו מאזן זה לסגור חשבונות ולדרדר את האזור לעימות. נעמוד נחושים מול כל ניסיון לפגוע בחיי אזרחינו ונגבה את המחיר מהאחראים לכך", כתב.
גם שר החינוך, נפתלי בנט, הגיב על נאום אבו מאזן וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מזכיר שעם שמקדש רוצחים ומנהיג שמממן מחבלים לעולם לא יזכה במדינה פלשתינית בלב ישראל. "אנחנו כאן בשביל למנוע זאת", כתב.
שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הנמצאת בניו-יורק, אמרה בעקבות נאום אבו מאזן כי אין מה לדבר על אופציה של שלום ומשא-ומתן. "אבו מאזן מדבר על שהידים ומוחאים לו כאן כפיים", אמרה.
גם ארגון חמאס התייחס לנאום אבו מאזן באו"ם וטען כי מדובר בהכרזה בכישלון המדיניות של אבו מאזן והכרה בכישלון ההסדרה המדינית. "‏המצב שבו נתון העם הפלשתיני הוא תוצאה של טעויות שאבו מאזן ביצע למרות האזהרות של הפלגים הפלשתינים", לשון הודעת חמאס.

תאריך:  27/09/2018   |   עודכן:  27/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבו מאזן ברך שאהידים וזכה לתשואות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אל תתרגשו ממנו יותר מדי.
7_7_7.  |  27/09/18 20:11
2
ריבונו של עולם, מה יש לצפות ממ
קורןנאוה טבריה  |  28/09/18 06:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אלכס נחומסון
ההתרגשות שעוררה הצהרתו האחרונה של הנשיא טראמפ על אהבתו את רעיון "שתי מדינות" מיותרת    מעשיו של טראמפ מדברים בעד עצמם    המהפך באו"ם שמובילה ניקי היילי, הקיצוצים בתקציבי אונסקו, אונרא ושאר מסגרות "זכויות האזרח", השגרירות בירושלים, הסנקציות וביטול ההסכם עם אירן בקבלו את העמדה הישראלית – כל אלו מעידים על נחישותו לשמור על ישראל כמדינה חזקה, יציבה ויצירת מציאות סביבתית שתאפשר לה את כל ההגנות הדרושות לקיומה
עידן יוסף
הנשיא האמריקני אמר במסיבת עיתונאים כי "אם הישראלים והפלשתינים ירצו מדינה אחת, זה בסדר מבחינתי"    הדגיש את החשיבות בהשגת הסדר בין המדינות ואמר שיקבל את מה שיהיה מוסכם עליהם. לדבריו תוכנית השלום תהיה הוגנת עם הפלשתינים
עידן יוסף
נשיא ארה"ב על "עסקת המאה": "יש לי תוכנית מורכבת ביותר, ואשחרר אותה בעוד 4-3 חודשים"    "זו העדפתי, אולי נתניהו סבור אחרת"    "אשוחח עם פוטין, לא אוכל לפרט"
אסתר שניאורסון גרי
בניגוד לדימוי הקפריזי שהדביקו לו אנשי העוינות בתקשורת, טראמפ מתגלה כבעל קו עקבי ביותר
עו"ד אברהם פכטר
בראיונות סוף השבוע של חג ראש השנה, לקראת כניסתנו לסוכות, קיבלנו שני אושפיזין הזויים    ציפי לבני, בטייטל של ראש האופוזיציה קבעה נמרצות כי: "נתניהו הורס את המדינה"    ואז כמובן בהמשך טבעי הציגה את עצמה כאלטרנטיבה שתציל את המדינה מכישלון, מהרס והיא תוביל ליצירת "מזרח תיכון חדש"    אם הסיסמה הזאת נשמעת מוכרת, לא טעיתם, ניסה אותה שמעון פרס ז"ל, בהצלחה משך תקופה והיא קבורה בכבוד יחד עמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il