X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נראה שבכל שנה הולך וגדל מספר הילדים שלא הולכים לבית הספר, הם משמינים, הדימוי העצמי שלהם יורד והם אף שואפים "ריח ניחוח" הגיע הזמן שהילדים שלנו יתחילו להשתמש ברגליהם
▪  ▪  ▪
"מקפיצים" את הילד, אך למעשה "מורידים" אותו [צילום: פלאש 90]

בשכונה שבה אני גר, הרבה מאוד ילדים לא הולכים לבית הספר. תופעה מדאיגה זו אינה נובעת מאחוזי נשירה גבוהים מבתי הספר: התלמידים דווקא מגיעים לבית הספר, אך הם אף פעם לא הולכים אליו. פשוט, ההורים "מקפיצים" אותם.
שיעור התעמלות
בארה"ב אחוז הלוקים בהשמנת יתר הכפיל את עצמו מאז שנות ה-70', וגם בישראל ישנה עלייה חדה במשקל-יתר ובחוסר פעילות גופנית, במיוחד בקרב ילדים ובני נוער. ישנם מאמרים שמראים, שעודף השימוש ברכב הפרטי - שבא על חשבון ההליכה ברגל והרכיבה באופניים - הוא בין הגורמים לעלייה המשמעותית בכמות הסובלים מעודף משקל ומחוסר בפעילות גופנית.
שיעור חברה
מסמכים רבים נכתבו על הקשר ההדוק בין תחבורה וחברה; יש אפילו כתב עת ייעודי שמוקדש רק לנושא הזה. מחקרים מראים, שילד שמגיע לבית הספר ברגל או באופניים, במקום להיות "מוקפץ" ברכב של ההורים, נהנה משיפור בדימוי העצמי, מפיתוח קשרים חברתיים ומאימוץ הרגלי פעילות גופנית כבר בילדות.
שיעור כלכלה
על-פי דוח הוועדה למיסוי ירוק (עמודים 14-13) עודף השימוש ברכב פרטי בארץ גורם לנזקים כלכליים המסתכמים ב-6% מהתוצר. זאת, כתוצאה מזיהום אוויר (שגורם לתחלואה ולתמותה); פקקים (שגורמים לאובדן שעות עבודה למשק); אובדן שטחים פתוחים (כבישים, ובעיקר מחלפים, הם זללני שטחים אדירים); ותאונות דרכים (שגורמות לנזק עצום, בנפש וברכוש). ממש דצ"כ עד"ש באח"ב.
בטווח הקצר, "הקפצת" הילדים לכל מקום גורמת להרבה נסיעות מיותרות ברכב הפרטי. בטווח הארוך - סביר להניח שילד, ש"מוקפץ" לכל מקום יהפוך למבוגר, שמגיע לכל מקום ברכב הפרטי.
שיעור קומה
הורים רבים, ש"מקפיצים" את ילדם לבית הספר מתוך מטרה להגן עליו, לא מודעים לכך, שבפועל הם עלולים לגרום לו נזק: ליד בתי ספר רבים בארץ משתרך בשעות הבוקר תור ארוך של מכוניות. ילד הוא נמוך יותר ממבוגר - ולפיכך גם קרוב הרבה יותר לגובה האגזוז. כך קורה, שהילדים נאלצים לשאוף במשך זמן רב את "ריח הניחוח" שפולטות המכוניות של הוריהם.
שיעור גיאוגרפיה
פרויקט ההליכה לבית הספר מתקיים מאז 1994 ב-37 מדינות ברחבי העולם. האירוע כולל הליכה משותפת של ילדים ומבוגרים לבית הספר תוך התייחסות לנושאי בריאות, איכות הסביבה ובטיחות בדרכים. בשנים האחרונות הוא מתקיים גם בישראל, בבתי ספר רבים ברחבי הארץ.
שיעור מולדת
בפרויקט ההליכה לבית הספר בארץ שותפים הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה, ארגון בטרם לבטיחות ילדים, ארגונים סביבתיים ועוד.
מידע נוסף אפשר לקרוא באתר פרויקט ההליכה לבית הספר. אפשר גם פשוט, בגילאים הצעירים, ללכת עם הילד לבית הספר; וכאשר הילד גדל ומגיע לגיל, שמאפשר לו ללכת לבית הספר באופן בטוח ובטיחותי, לתת לו ללכת לבית הספר לבד, או עם חברים. תנו לו ללכת - ותזכו בילד בריא יותר, עצמאי יותר, מאושר יותר - מה עוד אפשר לבקש?

תאריך:  31/08/2009   |   עודכן:  31/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רונית תירוש
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
האם היטלר היה מטורף, או שמא יש לחפש את הסיבות למעשיו במחוזות אחרים?    ומה הם הלקחים מן המלחמה והשואה?
אורן פרסיקו
ידיעות אחרונות מצניע את כתב האישום נגד אולמרט    לבייב חוטף על ימין ועל שמאל    ומדונה מחליפה את "כוכב נולד"
ד"ר שושי רייטר
סובלים מלעיסה שמלווה בכאב? אובחנה אצלכם דלקת באוזניים אבל האנטיביוטיקה שנטלתם לא עוזרת? חושבים שכאבי הפנים או הראש שמופיעים מדי פעם הם בגלל שיני בינה שלא נעקרו? תחשבו שוב
עדי שטרנברג
ללא פעולה נמרצת ומיידית יאבדו חלקים הולכים וגדלים בחברה הישראלית את יכולתם להשתלב בשוק העבודה, דבר שיכול להוות נקודת אל-חזור של קיומה ועתידה של מדינת ישראל
ד"ר יחיאל פריש
שר החינוך, שכולנו כמהים להצלחתו, יכול להביא להישגים משמעותיים בתחום בתקופת כהונתו אם יקפיד לזכור שהאלימות בבית הספר היא רב-ממדית והטיפול בה צריך להיות כוללני    תגובה לחוזר מנכ"ל בנוגע למניעת אלימות בבתי הספר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il