X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עדי שטרנברג מנכ"ל תאגיד המים רמלה - ת.מ.ר
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בסוף - הכל נקבע בידי בני האדם אומות הלכו לאובדנן כי בחרו ואיפשרו לפוליטיקאים ולמנהיגים לעשות זאת לעומתן אומות וחברות הגיעו לידי תהילת ושעת היפה - כי בחרו לעשות כך
▪  ▪  ▪

70 שנה לפרוץ מלחמת העולם השנייה.
אתמול בדיוק, לפני 70 שנה, פלשה גרמניה לפולין ומלחמת העולם השנייה פרצה רשמית, מטביעה בדם ואש את העולם ומשנה אותו לבלי שוב.
מלחמת העולם השנייה הינה המעצבת הגדולה של העולם כפי שהוא היום. לטוב ולרע. כל מה שקורה היום הוא חלק מגלי ההדף האדירים של המלחמה הזו. פוליטית, מדינית, כלכלית, תרבותית, חברתית וגיאוגרפית.
מה לימדה אותנו המלחמה ההיא? שאין גבול לרוע ואכזריות האדם. שניתן להשמיד אומות שלמות בהשמדה תעשייתית מתוכננת. שאין גבול לתעוזת הלב, לרצון ולעיקשות של המין האנושי. שכנראה לא נקבע עדיין קו הסבל אליו אנו יכולים ועלולים להגיע. ששקט הוא מושג יחסי. שכל עולמנו יכול להתהפך עלינו באחת. בין לילה.
אין גבול לנאיביות ולאופטימיות כשרוצים להיות כאלו. ואין גבול לחוסר האמון. לחשדנות ולשנאה – העצמית וכלפי הזולת - כשאנו בוחרים להיות כאלו.
בסוף עתידם וגורלם של בני האדם, אומות ומדינות, חברות ולאומים, נקבע על-ידי אופיים ואישיותם של פוליטיקאים. מנהיגים ומובילים אזרחיים וצבאיים. מלחמת העולם השניה הייתה מלחמה שנעה בין שני קטבים מנוגדים לחלוטין. מלחמה שהוציאה מבני האנוש את השטן שבהם אבל גם את הגדולה והגאוניות. נדיבות הלב. האהבה והחמלה. את חסידי אומות העולם.
בסוף - הכל נקבע בידי בני האדם. הכל בידינו. גם ובעיקר הגורל. אומות הלכו לאובדנן כי בחרו ואיפשרו לפוליטיקאים ולמנהיגים לעשות זאת. לעומתן אומות וחברות הגיעו לידי תהילת ושעת היפה - כי בחרו לעשות כך.
הכל בידינו. מכאן אולי המסר של מלחמת העולם השנייה - אין לקבל את המובן מאליו. אסור לחשוב שמה שהיה הוא שיהיה. ולזכור - מה קרה רק אתמול. לזכור ולא לשכוח את חולשת הדעת האנושית. את כוחם של מנהיגים המפעילים רוע ופחד חוצה גבולות. אבל לקוות – תמיד - שהטוב סופו לנצח.

תאריך:  02/09/2009   |   עודכן:  02/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רולי ברקוביץ
מה עושים כשהשיניים החלביות נושרות לילדים או במקרה שהילד קיבל מכה או נחבל בשיניו הקבועות בביה"ס או בגן?    טיפים ועצות לעזרה ראשונה במקרה של בעיות בשיניים בקרב ילדים ותינוקות
יעקב אסתרליס
חלמאים יקרים, כשאתם הולכים להצביע ליכוד – תחשבו טוב מי יבצע את מדיניותו    קיים סיכוי גדול שזה יהיה האיש שאתם בכל הכוח מנסים למנוע שלטון ממנו
יוסף עברון
שעה שצ'רצ'יל ניצב על במת בית הנבחרים האנגלי ונשא את נאומו המפורסם: "אין בידי להבטיח לכם דבר, זולת דם, זיעה, סבל ודמעות..." ייתכן שראה בעיני רוחו מעמד מקביל אחר, שהתרחש 22 שנה קודם לכן כשקלימנסו עמד, בנסיבות כמעט זהות, מול בית הנבחרים הצרפתי המיואש, והכריז בקול נמרץ: "אנו נילחם עד הסוף!"
צילה שיר-אל
נסיגת הכוכב מרקורי - תפקידה להאיר על-ידי אירועים שונים בעיות שהיו תמיד, אך בזמן רגיל יש נטייה להתעלם מהן - הנסיגה - שלילית? לא בהכרח    תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
דני בז
תשע-עשרה שנים לאחר שאומה שלמה נישאה על משק כנפי ההיסטוריה במבצע שלמה - שהיה לגאוות עם ישראל - קשה לחזות בגזענים רעי-לב המבקשים לפגוע בעמל כפינו    דני בז, מפקד ההכשרה לכוחות המיוחדים של אתיופיה, במאמר כואב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il