X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההכרזה שהפלשתינים יקימו מדינה עצמאית גם אם לא יהיה הסכם, עברה בשקט יחסי וללא תגובה מדינית מה הם מרכיבי הפירוז מבחינה מדינית וביטחונית, מה על מדינת ישראל לעשות במקרה זה, והאם אנו לפני סכסוך דמים נוסף טרם זמנו? האם זה לא הזמן, לאור המצב, לשלב ידיים ולהקים ממשלת חרום לאומית?
▪  ▪  ▪

אחרי נאומי אובמה בקהיר וראש הממשלה בבר-אילן והדרישות העיקריות שכבר עלו מצידנו כמו: הקפאת הבנייה בהתנחלויות, הכרה בישראל כבמדינה יהודית מזה וכתנאי שהמדינה שתוקם תהיה מפורזת - עדיין לא זז דבר. אם נתניהו הוא זה שמערים את כל הקשיים האפשריים כדי למשוך זמן ללא קץ, אזי יום אחד זה ייגמר, וזה ייגמר לא טוב, שכן אם יסכים לעקרון שתי מדינות לשני עמים, עם כל הוויתורים הטריטוריאליים הנדרשים ממנו ופינוי כל התנחלויות והמאחזים – לא תהיה לביבי ממשלה, או שתישאר בידו ממשלה ימנית קיצונית שתסבך אותנו בבידוד עולמי מוחלט ואפילו בעימות דמים נוסף.
ובינתיים, בתגובה לקיפאון המדיני, הודיע ראש הממשלה הפלשתינית על הכוונה להכריז על מדינה עצמאית בתוך שנתיים, וכבר החלו אפילו בתכנון הורדת השילוט בעברית בשטחי הגדה. סביר להניח לפי מצב העניינים כיום, שבאמצעות מהלך זה של הכרזת העצמאות, תזכה המדינה להכרה בינלאומית ואפילו להיות בגיבויה ואם זה יגיע להצבעה במועצת הביטחון של האו"מ, קרוב לוודאי שההכרה במדינה כזו תזכה ברב קולות אפילו יותר מהקולות שתמכו בהקמת מדינת ישראל.
אם אכן זה יקרה, יש לכך משמעות והשפעה רבה על עתידינו וביטחוננו, ולכן מוזר שהנושא עבר אצלנו בינתיים בשקט יחסי וללא תגובה מדינית נאותה והתייחסות הציבור והתקשורת הישראלית.
אך יש לדעת, היה והרשות הפלשתינית תממש את הודעתה ותקים מדינה עצמאית תוך שנתיים, קשה להבין איך הדבר יתקבל על מדינת ישראל שתפישתה לעיקרון הפירוז צריכה הייתה להיכלל בכל הסדר של קבע ואמורה לכלול את המרכיבים המדיניים והביטחוניים הבאים:
  • קביעת הגבולות בהסדר קבע כאשר גושי ההתיישבות הגדולים מסופחים למדינת ישראל.
  • הגבלת הכוח הצבאי לכוחות ביטחון ושיטור בלבד.
  • איסור על כריתת בריתות צבאיות ועל כניסת כוחות צבאיים זרים.
  • אי הכנסה או ייצור נשק תלול מסלול, נשק כבד ואמצעי אמל"ח מכל סוג שהוא.
  • שליטה אווירית וימית מוחלטת לרבות תחום האלקטרו-מגנטי.
  • קביעת הסדרי חלוקת ניצול המים והסדרי שפכי הביוב.
  • הקמת מנגנון פיקוח בינלאומי בשטח הפלשתיני.
  • שליטה ישראלית במעטפת החיצונית הפלשתינית המאפשרת בקרה וכניסה של אמצעי לחימה.
היה הרשות תכריז ותקים על הקמת מדינה עצמאית מבלי לחכות להסכם על הסדרי הקבע, יש להניח שנאבד מיידית כמה מרכיבי פירוז שחשובים לביטחוננו וכלכלתנו. ואכן נשאלות השאלות הבאות: על איזה גבולות מדובר בהכרזה חד-צדדית זו? האם גבולות 67' בלי כל ההתנחלויות או 67' עם תיקונים? מה יקרה עם כ-300,000 תושבי ההתנחלויות ומה יהיה מעמדם אפילו זמנית ומי יערוב לביטחונם? היכן יהיה החמאס בעזה בתמונה? ומה בקשר לבקעת הירדן? ומה בדבר פירוז מנשק כבד, תלול מסלול ושליטה שלנו באוויר? ומה יקרה אם שוב החמאס יזכה בבחירות, והממשל החדש יזדרז ויכרות ברית סיוע עם אירן למשל?
על כל אלה צריכות להינתן תשובות מספקות, שללא ספק ידרשו ערבויות בינלאומיות עוד לפני שההכרזה תמומש.
מדינת ישראל מוכנה לדיונים לפי מפת הדרכים, שזה אומר: שלבים של פירוק מוחלט של הטרור, קביעת שלטון פלשתיני ברור אחד, התקדמות בשלבים לקראת הסדרים והסכמים סופיים כלומר: שלבים נכונים ומבוססים ללא קיצורי דרך שיכולים להימשך גם שנים, ולפי המצב בשטח – אף שנים רבות. לפיכך, גם אם ישראל תודיע חגיגית שהיא מסכימה למסגרת של שתי מדינות לשני עמים, הדרך מטבע הדברים ארוכה וחייבת לעבור את השלבים נכונים.
ההכרזה זו של הקמת מדינה פלשתינית באופן עצמאי ללא הסכם קבע, תפגע בביטחון ובמעמדה של מדינת ישראל ותכניס את שני העמים לסכסוך דמים. לכן עלינו לפעול לשמר את תפישת הפרוז שמרכיביה מפורטים מעלה ולא להסכים בשום אופן להכרזה חד-צדדית על הקמת מדינה פלשתינית לפני שנחתם הסכם סופי וזאת במישור המדיני והכלכלי והבינלאומי.
היה ובכל זאת זה יקרה חרף התנגדות מדינת ישראל, אין מנוס - גם מדינת ישראל תידרש להתגונן ולהגן על קיומה, לנקוט בצעדים חד-צדדים כולל צבאיים, אשר למרבה הצער יביאו לפריצת העימות מחדש, שבסופו, ישבו הצדדים הפעם בחסות ועידה בינלאומית וינסו שוב להגיע להסדר הקבע.
אך לפני כן, לאור המצב המסובך והקשה שלפנינו, יש להקים ממשלת חרום לאומית שתקבל הכרעות קשות ולעשות הכל כדי שמפלגת קדימה למשל תצטרף לממשלה ויפה שעה אחת קודם.

תאריך:  02/09/2009   |   עודכן:  04/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משמעות מדינה פלשתינית חד-צדדית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אין שום צורך בממשלה כזאת
אגדה של פסאך  |  2/09/09 16:41
 
- ביבי עושה עבודה גרועה
קלוצניק  |  2/09/09 22:58
2
הממשלה מתפקדת כראוי
א מ רול  |  3/09/09 08:10
 
- ממשלה מנופחת ולא יעילה
ויזה דיסקונט  |  3/09/09 09:48
 
- אתה ודאי יודע למי ניתנה הנבואה ל"ת
א מ רול  |  3/09/09 11:53
3
הממשלה הדפוקה בסוף דרכה
אפצ'יק  |  3/09/09 14:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
פלשתינים שבעלי תעודת-זהות ישראלית מארגנים בגלוי עצרות מחאה המוניות נגד ישראל, מניפים אל-על דגלים של האויב, מכריזים בראש חוצות הכרזות נגד המדינה, מגבשים מסמך-חזון חתום על-ידי מנהיגיהם השולל מכל וכל את המדינה היהודית ואנחנו בשלנו - הם אזרחים נאמנים
דמיטרי רייזמן
בזמן האחרון אנו עדים לקמפיין רב-היקף, אוטו דה פה של ממש, נגד הציבור החרדי, ומדוע? הציבור החרדי הוא "טרף קל" – קל מאד להסית את האספסוף נגד הציבור הזה    מעבר להשגת הרייטינג, דיסקרדיטציה של הציבור החרדי תורמת רבות לשלילת בסיס יהודי תורני מזכותנו ההיסטורית על הארץ ובכך נסללת בתודעת הציבור הדרך ל"מדינת כל תושביה"    האם לא זאת המטרה הנסתרת של ציד המכשפות המתנהל לאחרונה בתקשורת?
צבי גיל
מה שהיה עד לפני שעות מספר קהילה מיושבת ומסודרת, הפך כהרף עין ערב רב של בני אדם בדרכם אל המזרח הפרוע    זקנים מעדו, תינוקות צרחו, מלמעלה זמזמו המטוסים ובשוליה רעשה הארץ מהפצצות    בתוך המרתף חשו היהודים התרוממות נפש - ימי משיח ממשמשים ובאים
עדי שטרנברג
בסוף - הכל נקבע בידי בני האדם    אומות הלכו לאובדנן כי בחרו ואיפשרו לפוליטיקאים ולמנהיגים לעשות זאת    לעומתן אומות וחברות הגיעו לידי תהילת ושעת היפה - כי בחרו לעשות כך
ד"ר רולי ברקוביץ
מה עושים כשהשיניים החלביות נושרות לילדים או במקרה שהילד קיבל מכה או נחבל בשיניו הקבועות בביה"ס או בגן?    טיפים ועצות לעזרה ראשונה במקרה של בעיות בשיניים בקרב ילדים ותינוקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il