X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיצד נדע שהירק שאנו רוכשים טרי ואיכותי? להלן מספר טיפים
▪  ▪  ▪
מבחן איכות וטריות לירקות

בישראל עומדת צריכת הירקות לנפש על 180 ק"ג בשנה. ייצור הירקות בארץ מגיע ל-2 מיליון טון וערך הייצור לשוק המקומי מכמות זו מוערך ב-2.26 מיליארד שקל. ללא ספק, ירקות הינם מרכיב דומיננטי בסל הקניות של הצרכן הישראלי. אם כן, כיצד נדע שהירק שאנו רוכשים טרי ואיכותי? להלן מספר טיפים.
טריות הירק היא שעושה את ההבדל. ירק טרי ורענן, לעולם יהיה איכותי וטעים יותר מירק השוכב מספר ימים על המדף. באפשרותנו לזהות ירק עם חיי מדף ארוכים אם רק נדע לבדוק את המועד בו פג תוקף הירק. כן, בימינו, כשירקות העונה מוגשים שטופים, חתוכים, מצוננים ומסודרים בשקיות, יש תוקף לירק. כמו-כן, סדרני המוצרים על המדף ישתדלו לסדר את הסחורה הטרייה בשורות האחוריות, על-מנת לסיים את התוצרת הישנה מהר יותר. על כן רצוי לגשת לשורת המוצרים האחורית במדף. כמובן, בנוסף ניתן גם להתרשם ממראה עיניים - ירק שנראה עייף, מכופף, עם קצוות מושחרים אינו טרי ואיבד מטעמו ומאיכותו.
כולנו יודעים שירק ירוק טוב יותר מירק צהבהב. אולם מעבר לצבע הירוק כדאי ורצוי לבחון לעומק אם יש כתמים שחורים היכולים להעיד על מחלות או פטריות. תלישת העלים החולים לא תמיד תספק ויש צורך בבחינה מדוקדקת של העלים וצבעם. ירק בעל צבע דהוי, פגום, רך מדי - מעיד על בעיה, לרוב בעיה שלא היינו רוצים שתגיע לגופנו. גם עלים יבשים שלרוב נוטים לתלוש ולהתעלם מהם, עשויים להעיד על מחלות ושאר מרעין בישין.
מים. לרוב, שטיפה במים מרעננת, מנקה ומחדשת את הירק. אולם, באם ישנן שאריות של מים בתכולת השקית, הן עלולות לגרום לריקבון מוקדם וגם גורמות למשקל עודף.
משקל תכולת השקית לא תמיד מצוין על גבי האריזה. מעבר לבדיקת הכמות הרצויה של הירק, בדיקת שאריות המים וחומרים נוספים, יש לוודא כי המשקל אכן רשום על גבי האריזה. לא תמיד בנמצא אריזות הכוללות נתון זה ויש לשים לב לתמורה הניתנת עבור התשלום.
שאריות חומרי הדברה בירקות הינן נושא מהותי הקשור לבריאות של כולנו. לאור חשיבות הנושא ישנן מעבדות מוסמכות מטעם משרד הבריאות המבצעות בדיקות באופן תדיר ומלוות את הגידולים מיומם הראשון ועד שיווקם לרשתות המזון. המעבדות מפקחות על הריסוס ומנהלות רישום מוקפד ביומנים לגבי סוג הריסוס, הכמות הניתנת, שלב הגידול בו נמצא הירק ובנוסף דוגמות את הגידולים בכל אחד מהשלבים על-מנת לוודא כי לא חלה חריגה כלשהי מהתקן. צוותי המשגיחים מלווים את התוצרת בחממות ובבתי האריזה 24 שעות ביממה. אי לכך, רצוי ומומלץ לחפש על גבי האריזה חותמת ותווית המעידה על פיקוח מעבדתי של הירק ואישור על עמידה בתקנים הקבועים בחוק.
מגזרים שונים באוכלוסיה מקפידים לרכוש מוצרים בעלי תו כשרות. בכל הקשור לירקות, הכשרות מעידה על ניקיון מחרקים ומזיקים. קיים איסור הלכתי גורף על אכילת חרקים ומזיקים, אולם לכל מגזר יש סוג כשרות שונה ויש לאתר את הכשרות הספציפית המתאימה. למי מאיתנו שנושא זה חשוב לו ואינו תר אחר כשרות של רב כזה או אחר, ניתן להתרשם מחברה הזוכה למספר כשרויות גדול ולחתימות רבנים ידועים ובעלי שם.
מחיר. בסופו של דבר אנו נדרשים לשלם עבור מוצר נקי, איכותי, בריא וכשר. לא כדאי להירתע ממחיר גבוה. פעמים רבות מאחורי תו המחיר עומדת תשומה גבוהה יותר והשקעה גדולה ששווה את הסכום. השיטה הטובה ביותר לדעת מה עומד מאחורי תו המחיר היא רכישה של מותג שונה מזה אליו אתם רגילים. למידת המוצר החדש והשוואתו למתחרים תוכל לסייע בעתיד בקנייה נבונה ומושכלת יותר ולא אוטומטית, כפי שהורגלנו.
לבריאות ובתאבון!

כותב המאמר הוא מנהל הרכש בחברת 'חסלט - עלי קטיף' חברה לייצור ושיווק ירקות מוכנים לאכילה.
תאריך:  07/09/2009   |   עודכן:  07/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי פלאוט
האם סילוק אנשי המחשבים מהמסעדות ומבתי הקפה באמת רווחי?
עו"ד יוסי דר
כהן, אם לא ידעתם, הוא צאצא של בני האינקה מצד אביו ושל שבט אינדיאני נכחד מצד אמו    כהן לישראל
ויקי דור
אתם מחשיבים את עצמכם הורים פתוחים וליברליים, מדברים עם ילדכם על הכל, אבל לא מעזים לגעת בנושא המסקרן ביותר את בני הנוער - המין. במקום לטמון את הראש בחול ולחכות ש"הוא כבר יבין לבד" - הנה כמה עצות לעבור בשלום את המבוכה, שלו ושלכם
שולמית קיסרי
לאחר שהטייקון התבכיין על מצבו וחובותיו העצומים והודיע לבעלי האג"חים שלא יוכל, בשנים הקרובות, לעמוד בתשלום "מתחיל לב לבייב את מלחמת ההישרדות שלו" - ממש כמוני וכמוכם
ד"ר יובל ברנדשטטר
המחוקקים שאין להם אחריות ביצועית רוצים לכפות על נתניהו התנהגות ריבונית בשטח עליו הם עצמם אינם ריבוניים, מתוקף הפחדנות, הצביעות והשקר של הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il