X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבג"צ משתמט נפט אנגלי מסתירים כרגיל מאגרים חשופים המשפט של קפקא בוזוקי על חומות העיר
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בג"צ ברח
בג"צ דחה ב-15 חודשים נוספים את הדיון הבא בחוק טל. בג"צ שוב ברח והתקפל, כמו שהוא בורח ומשתמט מזה שנים מפסיקה בנושא המשתמטים. 39 שנה שישראלים הגונים עותרים לבג"צ בנושא (העתירה הראשונה הוגשה כבר בשנת 1970 ע"י קצין המילואים ישראל בקר) אך הבג"צ מתחמק ומשתמט, למרות מדובר בשאלה הכי בסיסית והכי בולטת של אפליה במדינת ישראל: יש מי שהמדינה לוקחת מהם 3 שנים מחייהם (ולפעמים גם את חייהם) ויש מי שצוחקים עליהם ועלינו, כשבסוף המדינה גם מחייבת את המתגייסים לממן להם את הטשולנט לשבת.
שלושה דורות של שופטים התחלפו בבית המשפט העליון והוא עדין לא העז לפסוק בנושא. מסתבר שכאשר מדובר בסוגיות האמיתיות של עקרונות החוק והצדק, יש לנו בג"צ קטן מאד.

היוונים חזרו

לילות הסתיו בירושלים חוזרים ועימם חוזרים מופעי המוזיקה הלילית בכיכרות העיר העתיקה. השבוע נקבצה בגן התקומה שמתחת לקשתות ואבני החומה הדרומית העתיקה של הרובע היהודי, כ-300 מטר מהכותל המערבי, להקת רמבטיקו יוונית שניגנה בבוזוקי וכינור על סמים אהבות וכלא, כשלא רחוק משם, במרכז אלרוב, שרה עוד זמרת תוססת ומלאה מוזיקה יוונית קלאסית מול מאות צופים, תיירים ישראלים ועוברי אורח. שער יפו המרשים היה מוצף חצי לילה בתיירים והעיר העתיקה כולה מלאה בבני אדם וצלילים, אורות, בשמים, תנועה ונשים יפות.
אני לא בטוח אם הצלילים היוונים הללו מהרובע היהודי הגיעו עד הכותל, או שנבלעו בקול הסליחות של אלול, אבל היו רגעים שתמהתי מה בדיוק הפריע להם ונגד מה בעצם הם נילחמו, כל החשמונאים הללו, אריסטובולוס, הורקנוס ואנטיגונוס.

הנורמות

הפרקליטה שהסתירה מסמך עדות מרכזי בעניינם של שני נאשמים באונס תיירת בעין גדי, קיבלה על כך "נזיפה" בתיקה, והשבוע היא כבר קודמה בתפקיד.
מדובר במסמך עדות בו המתלוננת סיפרה בפרקליטות שהיא אינה בטוחה בכלל שהיא נאנסה, אך המסמך הזה הוסתר בפרקליטות והצעירים שהוחשדו ב"אונס" הועמדו לדין. הסנגורים שלהם גילו במקרה את דבר קיומו של המסמך ועם חשיפתו בוטל מייד כתב אישום, כי אם הבחורה לא נאנסה אז החשודים גם לא אנסו. רק שאם הסנגורים לא היו מגלים שהפרקליטות מסתירה את העדות הזו, אז שני הקליינטים שלהם היו יושבים כנראה 20 שנה בכלא בגין אונס שלא היה.
בפרקליטות לא מתרגשים. אבל מי אמורים להתרגש שם – מי שתמיד עושים זאת ושזו דרכם הקבועה? וצאו מהאשליות שזה רק בודדים שם: עשרות מקרים כאלה התגלו ועד היום לא שמענו אף על לא פרקליט אחד שהתפטר מהפרקליטות במחאה על שיטת הנוכלות הזו. למעשה לא שמענו אפילו על פרקליט ששלח לפחות מכתב מחאה לממונים עליו על כך שהם משאירים פרקליטה כזו בשירות הציבורי ועוד מקדמים אותה.
לזכותם של הפרקליטים בשירות הציבורי יאמר שהם לעולם לא יוצאים נגד הנורמות המקובלות במקום עבודתם.

מאגרי הפרטיות שלכם

הביטוח הלאומי משלם דמי מזונות לנשים שבעלן לא עושה זאת, והוא שגובה אח"כ מהבעלים הללו את הסכום. לפעמים הוא לא מוצא אותם, וככה מצטברים חובות. אז משרד המשפטים יוזם הקמת יחידה שתעסוק באיתור הבעלים הללו וגביית החובות. ואיך זה יעשה? ימונו רשמים מיוחדים והם יוכלו להיכנס לכל מאגרי המידע במדינה, כולל מאגרים פרטיים בחברות הביטוח, קרנות הפנסיה, חברות כרטיסי האשראי וכד' – וככה יאתרו את הבעלים ואת הרכוש והנכסים שלהם. יפה.
עכשו תיזכרו במה שהמדינה סיפרה ומספרת לכם על מחויבותה להגנת הפרטיות שלכם במאגרי המידע ועל כך שאין לכם מה לפחד גם מהמאגר הביומטרי שהמדינה מקימה כעת ותחייב אותכם לתת לה עבורו גם דגימה ביולוגית שלכם. כל המאגרים מוגנים. לא?
כי אותו משרד משפטים שהתחייב להגנת פרטיותכם - הוא שמכין עכשו תקנות שיאפשרו לו ולאנשיו לחדור בלי צו משפטי לכל מאגרי המידע שבמדינה, וכל זה למה? – רק כי הביטוח הלאומי רוצה לגבות כספים. אז לפני שיכנסו לתמונה גם הצרכים של השב"כ, משרד התחבורה, הרבנות או מס ההכנסה, חישבו לבד: כמה זמן לדעתכם יחלוף עד שגם פקחי העירייה יורשו להכנס למאגרים הללו כדי לגבות מכם את דוחות החניה?

נפט סמיך מדם

הם הכחישו, עד שלבסוף הודה שר המשפטים הבריטי שלעסקת הנפט בין לוב לבין "בריטיש פטרוליום" היה חלק חשוב בשיחרורו של המחבל הלובי שגרם לפיצוץ מטוס פאן אמריקן בלוקרבי. 270 הרוגים. אמריקנים ברובם ועוד כמה בריטים וסקוטים.
ולכל מי שיש לו עדין שאלה אם נפט מוחק גם דם, התשובה היא כן. מוקדש כתזכורת לכל למי מי שגר כאן בסביבה ונוטה לעיתים לשגות באשליות.

סיבת החיסיון

בבית המשפט לענייני משפחה מתנהלת תביעה של המדינה נגד הבת של מי שהייתה המזכירה של מקס ברוד, החבר של פרנץ קפקא שהחזיק בידיו את עזבונו של קפקא. לטענת המדינה העיזבון הספרותי הזה אמור להגיע לארכיון ציבורי, רק שאחרי שמקס ברוד נפטר השתלטה המזכירה שלו (שגם היא כבר נפטרה) על העיזבון ועכשו הבת שלה (בת 75) מנסה למכור את האוסף.
הכל בסדר חוץ מהשאלה למה המשפט הזה מתנהל בדלתיים סגורות בבית דין לענייני משפחה? המדינה היא משפחה? הבת הקשישה של המזכירה שנפטרה והארכיון העתיק של קפקא הם זוג בגירושין? יש פה בעיה של הגנה על פרטיות הילדים מהמאה ה-19?
משהו לקוי מאד במערכת המשפט שלנו שאוהבת להסתיר מעשי משפט, לעיתים יחד עם מעשי השופטים. זה בולט גם במשפט קצב, שהמתלוננות נגדו הופיעו בתקשורת עם ראיונות נוטפי ריר ועסיס ותיאורים מוחשיים ששודרו בראש חוצות ועכשו פורסמו גם כתב האישום ונאומי התביעה נגדו. אבל שתעמוד מתלוננת על דוכן העדים ויעלה בחקירתה שאולי היא משקרת, אתם לא תוכלו לשמוע את זה . המשפט הרי חסוי.
יש טעם לפגם בהליכים משפטים שחסויים מהעין. הם לא תורמים רבות לאמון הציבורי במערכת המשפט, אלא אם יטען שהנזק למערכת נגרם דווקא כאשר הציבור רואה את ההליכים ומגלה כיצד מנהלים פה לעיתים משפטים.

תאריך:  11/09/2009   |   עודכן:  11/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
ככה אתה תמיד מדייק?
ע.ג1  |  11/09/09 14:05
 
- "רשם מיוחד" - מה זה ?
כנראה שפריצי דייק  |  11/09/09 15:31
 
- הבנת הנקרא
ע.ג1  |  13/09/09 08:16
2
תפירת תיקים פליליים בפרקליטות
מעטפה מצורפת  |  11/09/09 14:37
 
- גם לי תפרו תיק פלילי
קור ליאונה  |  11/09/09 15:05
3
חשיפת השחיתות של מע' המשפט
יהושפטניק  |  11/09/09 16:33
4
לא תמיד יוצא פרקליט רק בנזיפה
עידןסובול  |  11/09/09 17:33
 
- לא קשה לזהות בעין בלתי-מזויינת
הנ"ל  |  12/09/09 23:59
5
הפרקליטה קודמה במקום הודחה
שושפרי   |  11/09/09 19:28
6
אם פסק דין מתצעכב 7 שנים מה לע
חולה סרטן  |  11/09/09 19:57
 
- פנה לנציב תלונות על שופטים
אולי זה יעזור  |  12/09/09 13:46
7
מי הפרקליטה שהסתירה מסמך?
דורון טל (טירקל)  |  11/09/09 21:01
 
- עו"ד אלכס דרנבוים
המודיע  |  11/09/09 21:12
 
- טעות "בדרך מקובלת ובתום לב"...
עידןסובול  |  13/09/09 10:48
 
- היא לא הראשונה שהסתירה
עידןסובול  |  12/09/09 09:32
 
- עוד דוגמה אחת מרבות
הנ"ל  |  12/09/09 09:38
8
הגיע הזמן להקים את "שינוי"
שושפרי  |  12/09/09 08:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק ליסק
תוך 30 שנה: ההתיישבות היהודית בשרון ופעולות הפיתוח של ממשלת המנדט העלו את תוחלת חיי הערבים; נוצר שפע של מקומות עבודה בענפים שונים, שמשכו לשרון ערבים ובדווים; האוכלוסיה הערבית בשרון גדלה מכ-10,000 לכ-30,000
שלמה גזית
אם ייכשל המו"מ ולא תושלם עסקה להחזרתו של גלעד שליט, עלול הדבר לקבוע את גורלו של החייל החטוף. בה בעת, מבחינת החמאס, יהא זה כישלון מבצע שנועד לשחרר מאות מאסיריו
אלעזר לוין
ענבל אור, שארגנה עד היום 16 קבוצות רכישה לדירות, הרוויחה עשרות מיליוני שקלים, והשקיעה אותם בפנטהאוזים יוקרתיים
ד"ר אברהם בן-עזרא
לא תקום ולא תהיה מדינת טרור פלשתינית לצדה של מדינת ישראל מעל אלו שכבר קיימות. על בסיס הבנה זו - יחברו יחדיו באותה הממשלה ובאותה הכנסת אחמד טיבי עם דן מרידור, וחיים רמון עם בני בגין
נסים ישעיהו
במעמד הַקְהֵל הילדים אמורים ללמוד לְיִרְאָה. יראה זה אותיות ראיה. המעמד הזה שבו הם שומעים את המלך קורא בתורה ומן הסתם גם רואים אותו, מטמיע בנפשם את יראת ה', שכן עבור ילד המעמד הזה הוא נשגב ביותר. הוא רואה ושומע את המלך ובשבילו זה כמו לראות ולשמוע את אלוקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il