X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מחזה נוקב ומרגש ביקורת: 'לצאת מכאן' (בכורה, תיאטרון הספרייה)
▪  ▪  ▪
מרגש ונוקב. המחזה 'לצאת מכאן', תאטרון הספרייה [צילום: חיים נוי]

"לצאת מכאן" הוא מחזה נוקב, טעון ומרגש, החושף בפנינו את סיפור חייה של אסירה משוחררת שעברה רודף אחריה וכיצד היא מנסה להתמודד עם המציאות הקיומית, האכזרית.
המחזאית האמריקנית מרשה נורמן, זוכת פרס פוליצר, כתבה את המחזה ב-1977 ומאז הוא הוצג ברחבי העולם וגם הוסרט ב-1994. לוהקו בו דפנה דה-מורייה כארלין הבוגרת ואלן בורשטיין, הזכורה מקן הקוקייה, בתפקיד אמה של האסירה. הסרט לא זכה לאהדה רבה, אך כמחזה הוא נתקבל בביקורות טובות וגם הועלה מספר פעמים בעבר בישראל. זוהי הצגה מחודשת, לאחר שכבר הוצגה אשתקד בבית צבי ברמת גן (תיאטרון הספרייה הוא מיסודו של בית צבי).
ארלין היא אישה צעירה שכל ילדותה חוותה ניכור והתעללות מינית ונפשית מהחברה וממשפחתה. עם שחרורה מהכלא היא מנסה להשתקם, אך עברה כ"ארלי" הצעירה אינו מניח לה, לופת אותה בכוח ומנסה לדרדר אותה שוב לעולם שממנו זה עתה חזרה.
נורמן סיפרה כי המחזה נכתב בעקבות עבודתה כיועצת חינוכית במוסד לנערים קשי חינוך ומפגשיה עם נערה בת 13 שהייתה אלימה ביותר וסופה שהפכה לרוצחת שריצתה מאסר עולם.
ההצגה מוצגת בדו מימד, כאשר ההווה והעבר מתערבבים זה עם זה ומשרטטים את סיפור חייה העגום של ארלי שרוצה להיות ארלין עם שחרורה. שתי הארליניות מציגות זו מול זו כשבתווך מופיעים כל האנשים שהקיפו אותה בתקופת הכלא, בית הספר, המוסד והחיים בדירה השכורה שמצאה עם שחרורה.
נטע-לי סוקר מגלמת את ארלי האסירה, והילה ספורטס את ארלין, האסירה המשוחררת. נטע-לי סוקר מפגינה משחק דרמטי מעולה ואמין וזוכה לאהדת הקהל בייסוריה בעולם האפל בין כתלי הכלא שבו היא שרויה. הילה ספורטס מיטיבה לשחק ומגלמת בהצלחה את האסירה המשוחררת שרק רוצה להיקלט בעולם החדש, מחוץ לחומות.
יניב הלפגוט בדמותו של קרל הסרסור הוא שחקן נפלא, שמציג בכישרון רב דמות מעוותת וקרימינלית, הזועקת בעצמה לעזרה. משחקו הוא חוויה.
ליאור זוהר כקצין בית הסוהר המנסה לעגוב על ארלין, הוא שחקן מצוין שהצליח להעניק לתפקיד מימד מיוחד במינו, אמין ומרגש כאחד. יש לו כישרון רב.
אסתי זקהיים כאמה של ארלין משחקת להפליא, מדגימה כישרון שופע ומוכיחה כי היא שחקנית עתירת ניסיון. היא יודעת להגיש משחק תיאטרלי שובה נפש, מלהטטת ביכולותיה עלי במה ומנציחה דמות של אמא מיוסרת וכואבת.
נעה גורן כ"ממסד", דוברת ההצגה בדמותה של אחות רחמנייה היא נפלאה, יפה ומקסימה. לרגע חשבתי שאם תשיל את מדי האחות שלה, ותעטה עליה שמלה פרחונית, היא תפצח בטנגו סוער לחדוות הקהל. נועה משחקת בלבביות ובחן וברוב כשרון.
רודריגו גונזלס כסוהר המניאק נראה כמו רודריגו גונזלס לחדוות הבנות באולם, אולם הוא בהחלט צולח את התפקיד כהלכה.
הילה סורג'ון-פישר כשכנה רובי היא שחקנית מצוינת שמגלמת את התפקיד הקצר באורח משובח וכובש.
דניאל סליצר כפסיכיאטר משחק כהלכה ובטוב טעם. גם שאר השחקנים - לירון אל-ידי כמנהלת בית הכלא ויובל טננבאום כנער במוסד לעבריינים - מגישים תפקיד צנוע, אך משוחק בחינניות.
הבימוי של אילן שטרום המוכשר עשוי היטב, מציג את החוויה הדו מימדית של ההצגה באורח מקצועי ומשובח.
ההצגה תחת שרביטו של שטרום קולחת ומלווה סצנות דרמטיות כואבות, לפעמים תרתי משמע, כאשר השחקניות סופגות חבטות ונפילות.

חיים נוי הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי סוכנות הידיעות עתי"ם, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  15/09/2009   |   עודכן:  15/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצצה לעולמן של אסירות משוחררות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
האם הציונות קורסת?    אכן, שכבת האליטות בישראל שלחה ידה בפיקדון הציוני, אבל המוני היהודים בישראל לא נטשו את הייעוד הציוני של המדינה, ורק הם יכריעו אם דין הכותל ומערת המכפלה כדין המאוזוליאום של לנין
רות פורסטר
הצעתו של מר ראובן ריבלין כי הכנסת תחליט בסוגיית גיוסם של בנים יתומים היא במקרה הטוב בלתי נבונה    אין לכנסת או לאף גוף אחר זכות לקבל החלטה לגבי חיי גברים צעירים וחלומותיהם
יפעת ארליך
לא פעם אחרי שהשכול פוגע במשפחה, נדרשים הורים לחתום, תחת לחץ כבד שמפעיל בנם הצעיר, כי הם מוכנים שישרת במסלול קרבי. אלו מבין ההורים שמסרבים, מוצאים את עצמם, גם כעבור שנים, מלאים בייסורי מצפון על כך שמנעו מבנם לממש את עצמו    האם נכון להכניס את ההורים לתוך הסיטואציה הבלתי אפשרית הזאת?
רו"ח חננאל ובר
האמת המלאה שהיו צריכים רבותינו ללמדנו לפחות שבעים וחמש שנה הינה: מפני חטאינו גלינו מארצנו, וכל מסעי הצלב, הפוגרומים, האינקוויזיציות והגירושים שעברנו באו עלינו מפני שגלינו מארצנו
אלכס לוין
במקום ללמד את התלמידים, מערכת החינוך מפסיקה את ההוראה בכיתות ומכינה רק לבחינות. כך הולכת לה עוד שנת לימודים חשובה לטמיון. לא מלמדים את התלמידים כלום    משרד החינוך טעון חינוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il