X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם ישראל הייתה משתפת פעולה עם הוועדה, היה עליה לחשוף בפני הוועדה את שמות הקצינים והחיילים - לרבות חיילים מהשטח בדרגות נמוכות - שהיו מעורבים בפעולות כאלה ואחרות, וכך לחשוף אותם לסיכון שיוגש נגדם כתב אישום לבית הדין הבינלאומי בהאג
▪  ▪  ▪
   איציק וולף
חמאס אחראי למות האזרחים

   איציק וולף
"הדוח שווה להחלטה 3379"

אתה שומע אנשים טובים, מומחים לרגע, שמוכיחים את ישראל על שלא שיתפה פעולה עם ועדת גולדסטון, ואינך יודע אם לבכות או לצחוק. כי ועדת גולדסטון הרי הוקמה כדי לאסוף עובדות (FACT-FINDING) על שהתרחש בעזה במהלך מבצע עופרת יצוקה, ומה יותר ראוי מכך?
גם אם נצא מנקודת הנחה שמדובר בוועדה אובייקטיבית וישרת דרך, שהוקמה בתום לב ומתוך רצון כן לברר את העובדות לאשורן - גם אז היה על ישראל להימנע משיתוף פעולה עם הוועדה האמורה. ממש כך.
כי השם שניתן למנדט של הוועדה - "איסוף עובדות" - הוא שם מטעה ומתעתע. מאחורי השם המתעתע הזה עומדת המטרה האמיתית של הוועדה: איתור וזיהוי חשודים לצורך הגשת כתבי אישום נגדם לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.
וכאן ישראל הייתה חייבת לקבל החלטה אסטרטגית: אם ישראל תשתף פעולה עם הוועדה, יהיה עליה לחשוף בפני הוועדה את שמות הקצינים והחיילים - לרבות חיילים מהשטח בדרגות נמוכות - שהיו מעורבים בפעולות כאלה ואחרות, וכך לחשוף אותם לסיכון שיוגש נגדם כתב אישום לבית הדין הבינלאומי בהאג. כהמשך ישיר לכך, אילו היה מוגש כתב אישום נגד מי מהחיילים - הייתה ישראל נדרשת להסגיר לבית הדין הבינלאומי את החיילים הללו, כדי שיישפטו בפני בית הדין הנ"ל.
זו, אם כן, תמצית ההחלטה האסטרטגית שעל ישראל היה לקבל: שיתוף פעולה עם ועדת גולדסטון - תוצאתו האפשרית הסגרת חיילי צה"ל למשפט בבית הדין הבינלאומי בהאג.
אולי דוגמה קטנה תמחיש במה המדובר: נניח שמשפחה מסויימת בעזה מתלוננת בפני ועדת גולדסטון שביתה נהרס וכמה מבני הבית נהרגו כתוצאה מפגז טנק שנורה לעבר הבית ללא הצדקה, שכן - בבית לא היו כלל אנשי חמאס והוא לא שימש בשום אופן מחסה לירי. ישראל, שמשתפת פעולה עם הוועדה, מביאה אל הוועדה את מפקד הטנק בדרגת סמל כדי שיעיד בפניה (ובמסגרת כך יזדהה כמובן בפניה בפרטיו האישיים המלאים). מפקד הטנק יטען שמתוך הבית האמור נורתה לעברו אש יעילה וצפופה ובלתי פוסקת, שרק בעקבותיה הוא ירה פגז אל מקור האש. הוועדה מתקשה להחליט למי להאמין אבל מגיעה להערכה, שמאזן העובדות נוטה לטובת הגרסה של המשפחה העזתית, והתוצאה: כתב אישום שמוגש נגד הסמל לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, ודרישה למדינת ישראל שתסגיר לידי בית הדין את הסמל הנ"ל (שלא לדבר על סנקציות - כגון הוצאת צו מעצר בינלאומי נגד הסמל וכו' וכו').
הוא שאמרנו: ישראל הייתה חייבת להחליט - ומראש - אם ברצונה להיכנס למסדרון הזה שתחילתו שיתוף פעולה עם ועדת גולדסטון, המשכו חשיפה מרצון של שמות חיילי צה"ל שהיו מעורבים באירועים שונים בעזה, וסופו הסגרת חיילי צה"ל למשפט בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.
האם המשפטן והעיתונאי הבכיר אמנון אברמוביץ', שהיה בין אלה שתמכו בשיתוף פעולה עם ועדת גולדסטון, תומך בהסגרת חיילי צה"ל, מפקדי טנקים וכו', לבית הדין בהאג? אם כן, שיצהיר על כך מפורשות.

תאריך:  19/09/2009   |   עודכן:  19/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת גולדסטון - הבורות והצביעות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
היכן ניתן לקרא את הדוח הזה ? ל"ת
צבי גלברד  |  19/09/09 16:40
 
- בתחת של
רונן גולדשטיין  |  19/09/09 22:24
2
ישר כוח לכותב המאמר
מיכאל עכו  |  19/09/09 18:22
3
10 ל"ת
אפרי  |  19/09/09 23:18
4
ישראל בעצמה חושפת
vtg5t4543  |  20/09/09 06:51
5
צריך לאמר ה"אתרוגן" אמנון
אברמוביץ  |  20/09/09 09:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
שכני למגרש מטפח עץ עבות אשר שורשיו מתפרשים לעבר תחום המגרש שלי מתחת לפני הקרקע, וצמרתו פולשת אל המגרש שלי וגורמת להפרעה של לכלוך וטרדות אחרות של חסימת אור ואוויר    לטענת שכני, מכיוון שהעץ שתול בשטחו, ומטבע הדברים לעץ באשר הוא יש שורשים וצמרת, אין לי מה להלין על מצב זה    מהן זכויותיי?
מרדכי קידר
הממצאים הארכיאולוגיים שנחשפו בירושלים אין בהם כדי לשכנע את הפלשתינים, צאצאי בדווים מן החיג'אז שפלשו לארץ ישראל במאה השביעית, בקדמוניות היהודים בארץ
יוני בן-מנחם
ממשלת ישראל "תנצח" ככל הנראה בסיבוב הראשון מול הפלשתינים וממשל אובמה ולא תקפיא לחלוטין את הבנייה בירושלים בהתנחלויות, אולם הקרב האמיתי הוא על האופן שבו ינוהל המשא-ומתן על הסדר הקבע בין ישראל והפלשתינים שבו ינסה ממשל אובמה לאלץ את ישראל לוותר על כמה מהאינטרסים הביטחוניים החשובים שלה
אפרי הלפרין
טרם תולים את נהג הקטר וטרם מאשימים בכוח עליון את תאונת הרכבת האחרונה, אשר למזלנו לא הסתיימה באסון, נראה שיודעים כבר שמדובר בכשל טכני הקשור אולי בטיפול שעבר הקרון יומיים קודם לכן    זה קרה גם אצלי אישית והרכב כמעט חדש
רונית שרף
צרו "דיסק" עם מחשבות חיוביות על עצמכם ועל מטרותכם    ברגע של חולשה, החליפו את ה"דיסק" התקוע בזה שהכנתם מבעוד מועד ובו אמירות חיוביות, מרגיעות    מותר להישבר, אבל זה לא אומר שצריך לוותר על הכל    נשברנו היום, אבל מחר נמשיך מהמקום בו הפסקנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il