X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הייתכן שוועדת גולדסטון בחרה להתעלם ממה שידוע ומפורסם וזועק מכל גוגל ויוטיוב, והובא במהדורות החדשות בישראל ובעולם? הרהורים בדבר אמינות דוח גולדסטון
▪  ▪  ▪
לא אמין. גולדסטון [צילום: AP]
ועדת גולדסטון - הבורות והצביעות
עו"ד יוסי דר
אם ישראל הייתה משתפת פעולה עם הוועדה, היה עליה לחשוף בפני הוועדה את שמות הקצינים והחיילים - לרבות חיילים מהשטח בדרגות נמוכות - שהיו מעורבים בפעולות כאלה ואחרות, וכך לחשוף אותם לסיכון שיוגש נגדם כתב אישום לבית הדין הבינלאומי בהאג
לרשימה המלאה

ההיפוך המוסרי של ריצ'רד גולדסטון
מלני פיליפס
גולדסטון אינו מביא אף ראייה לפשעי מלחמה של ישראל. הוא פשוט ממחזר תעמולה פלשתינית של ארגונים עויינים, ובכלל זה 30 התייחסויות ל-Human Rights Watch, הארגון האנטי-ישראלי, שגולדסטון היה עד לאחרונה בחבר המנהלים שלו
לרשימה המלאה

האופן שבו טיפלה ועדת גולדסטון בסוגיית האמבולנסים בעזה, שעל-פי טענות שונות החמאס עשה בהם שימוש להעברה או מילוט של כוחותיו, מעלה חשד שהוועדה טיפלה בסוגייה האמורה בדרך חמקנית ושקרית.
במה דברים אמורים:
בפרק ההקדמה של דוח ועדת גולדסטון (עמ' 13) קובעת הוועדה, באופן גורף, שהיא לא מצאה כל ראיות לכך, שנעשה שימוש באמבולנסים בעזה כדי להסיע לוחמים (כלומר - אנשי חמאס), או למטרות צבאיות אחרות.
בגוף הדוח (החל מעמ' 142), מרחיבה הוועדה את היריעה בסוגיית האמבולנסים, ומתייחסת בהרחבה לעובדות ולארועים שונים, וכן היא מדווחת על תשאולים שביצעה בשטח ועל הכחשות של גורמים הנוגעים בדבר - כאשר כל אלה מצביעים, לדברי הוועדה, על כך שלא נעשה שימוש בלתי חוקי באמבולנסים.
אלא שמתברר, שכל הנתונים והעובדות שמביאה הוועדה בהרחבה בדוח מתייחסים ועוסקים אך ורק באמבולנסים של ארגון הסהר האדום הפלשתיני.
הוועדה לא מתייחסת כלל לאפשרות שנעשה על-ידי החמאס שימוש צבאי באמבולנסים של ארגונים או גופים אחרים המוצבים בעזה.
הוועדה מאזכרת - רק מאזכרת - את הטענה הישראלית, שלפיה החמאס עשה שימוש למטרות טרוריסטיות לא רק באמבולנסים של הסהר האדום הפלשתיני, אלא גם באלה של הצלב האדום. אלא שהוועדה אינה מטפלת כלל וזונחת לחלוטין את הטענה האמורה בדבר שימוש לא חוקי באמבולנסים של הצלב האדום, ומתמקדת בבירור הטענה הנוגעת אך ורק לאמבולנסים של הסהר האדום הפלשתיני.
אבל יתרה מכך:
הרי ברור כשמש, שהוועדה ידעה היטב שבעזה פועלים גם אמבולנסים של האו"ם, והיה צפוי שהוועדה תתייחס איכשהו לאמבולנסים הללו, או שלפחות תודיע שלא עלה בידיה להגיע לממצאים כלשהם לגביהם, אבל לא: שום התייחסות ואף לא איזכור.
הוועדה פשוט מתעלמת מקיומם של אמבולנסים של האו"ם, ומהדוח של הוועדה לא עולה שהיא ביצעה פעולת בירור כלשהי הנוגעת לאמבולנסים אלה (כגון תשאול הנוגעים בדבר, כפי שביצעה לגבי האמבולנסים של הסהר האדום הפלשתיני) - כדי לאשש או להפריך אפשרות שמא נעשה באמבולנסים של האו"ם שימוש צבאי על-ידי החמאס.
למה בחרה ועדת גולדסטון להתמקד ולבצע חקירות אך ורק לגבי האמבולנסים של ארגון הסהר האדום הפלשתיני? ומה פשר התעלמותה של הוועדה והימנעותה מלחקור ולברר אפשרות שמא נעשה על-ידי החמאס שימוש צבאי באמבולנסים של ארגונים אחרים דוגמת האו"ם?
הייתכן שוועדת גולדסטון בחרה להתעלם ממה שידוע ומפורסם וזועק מכל גוגל ויוטיוב, והובא במהדורות החדשות בישראל ובעולם, שהציגו את הסרטון המראה חמושים עולים על אמבולנס שעל גגו מתנופף דגל של האו"ם ועל דלתותיו נראות בבירור האותיות הגדולות UN?
הנה קישור לסרטון המדובר: [קישור]
ועדת גולדסטון מתהדרת בדוח בכך, שבמהלך עבודתה היא אספה אלפי מסמכים ותמונות וסרטי וידאו. הייתכן, איפוא, שדבר הסרטון הנ"ל, שהתפרסם בזמנו מקצה העולם ועד קצהו - לרבות בגוגל ויוטיוב - לא הגיע לידיה?
עצם העובדה שוועדת גולדסטון מתייחסת בדוח שלה בהרחבה לאמבולנסים של הסהר האדום הפלשתיני, ובו בזמן אינה מאזכרת כלל, ולמעשה מתעלמת לחלוטין, מקיומם של האמבולנסים של האו"ם - עובדה זו זועקת בעד עצמה.
והיא לא רק זועקת בעד עצמה, אלא היא גם משתזרת יפה עם החשד שהסרטון הנ"ל, המראה חמושים עולים על אמבולנס הנושא דגל ואותיות גדולות של האו"ם - הסרטון הנ"ל היה גם היה על שולחנה של ועדת גולדסטון אך סולק משם - משלא עלה בקנה אחד עם האג'נדה שלה.
הוא שאמרנו: ועדת גולדסטון טיפלה בפרשת האמבולנסים בדרך חמקנית ושקרית - דבר שמחייב כמובן לעבור על הדוח כולו במסרקות ברזל כדי לבחון היטב את אמינותו.

תאריך:  21/09/2009   |   עודכן:  21/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האמבולנסים הנעלמים של ועדת גולדסטון
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אליבא דאבירי זכויות האדם
מיכאל עכו  |  21/09/09 14:22
 
- יהודי עלוב שבא להקיא ממנו
נתנאלי מתל אביב  |  21/09/09 17:33
2
מציאות עגומה שיהודי הפך לבוגד
יהודי גאה ופשוט  |  21/09/09 17:27
3
מסרבים ובוכים
יואב מעיר הקודש  |  21/09/09 17:39
4
לבצע חרם יהודי על גולדסטון
דן ה  |  21/09/09 18:46
5
אפשר לישון בשקט.
ז'דאנוב  |  22/09/09 09:23
6
תרגיל נדוש הככה יהודי ביהודי
מ.אלקרייאף  |  23/09/09 10:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד בדין
פיאד דורש מדינה פלשתינית תוך שנתיים, כאשר כל ירושלים היא הבירה; הפליטים יוחזרו לבתיהם מלפני 48' וכל העבריינים בכלא הישראלי ישוחררו    סלאם פיאד - "ראש ממשלה" מתון?
טליה לביא
היכולת לאחסן ירקות טריים בתנאים המאפשרים שיווק לכל אורך השנה, מאפשרת אומנם זמינות מרבית בכל העונות, אך הירקות שאוחסנו זמן ממושך, מאבדים במידה משמעותית את תועלתם הבריאותית
בעז העצני
ככל שהמצב החמיר לאחר חתימת הסכם אוסלו, המשיכה בו ישראל והתעלמה מהודאותיהם המפורשות של ערפאת ופייסל חוסייני כי ההסכם לא היה אלא סוס טרויאני להשתלטות על כל "פלשתין"    למה? - כסף
נרי אבנרי
יהודים, זה לא ההתנחלויות. "ישראל (כולה) היא סרטן באזור. בשם אלוהים, אני בטוח שכל גרגיר מפלשתין ההיסטורית, מהים עד הנהר - ישוב אלינו" (ג'יבריל רג'וב, חדשות ערוץ 10, 12.2.07)! גבריאל רגב בשבילכם
דן בבלי
ההיסטוריה מורה כי אירן לא יזמה תקיפה נגד מדינה כלשהי במאה האחרונה. לאירן רמת תרבות גבוהה ומסורת בת דורות רבים    פני אירן - להגנה או להתקפה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il