X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקדנציה של הרמטכ"ל תסתיים עוד מעט, וטובת המדינה לא כל כך בראש מעיניו אם טובתה באמת הייתה מעניינת את אשכנזי, הוא היה ממנה את האנשים הראויים לתפקידים השונים בצה"ל, ולא משחק משחקי כבוד אשכנזי כבר מכין את הקרקע לכניסתו לחיים הפוליטיים
▪  ▪  ▪
מסע יחצנות. אשכנזי [צילום: דו"צ]

שיפשפתי את העיניים בכדי לראות אם אני עדיין חולם או שהחלום הרע הפך למציאות ואכן, המציאות עולה על כל דימיון. אתמול נתן הרמטכ"ל גבי אשכנזי ראיון בתחנה הצבאית גלי צה"ל. לכאורה דבר טוב, יגידו המקטרגים - הנה סוף סוף יקום הרמטכ"ל ויאמר את דברו. הייתי גם אני מסכים עם הדברים האלו - אך אז שמעתי את אשכנזי...
למרבה הצער, מהדברים ששמעתי הגעתי למסקנה שעדיף היה שאשכנזי היה ממשיך לשמור על שתיקה. כי מה היה לו לומר, ל"גאון שלנו"? "לא ניתן יהיה להשיב את שליט הבית מבלי לשחרר מחבלים".
בעצם מה אומר לנו אשכנזי פה? אנסה לתרגם לשפה שלו: אני לא יודע איפה נמצא שליט, אין לי מושג איזה מבצע רוצים שאבצע, אני מפחד להיכשל בחילוץ וע"י כך יפגעו חיילים ויאשימו אותי במחדל ולכן, אומר לעצמו אשכנזי, אבחר בפתרון הקל - אלך עם המיינסטרים התקשורתי, אגיד את מה שהתקשורת אוהבת לשמוע.
וכך הוא מדקלם את הדיקלומים השטותיים שלו, ואת האחריות מעצמו יודע להסיר בדיפלומטיות. ועל זה כבר נאמר "ללכת בלי ולהרגיש עם"... רמטכ"ל שהולך להתאמן בחדר כושר ציבורי בקאנטרי-קלאב, מפקיר את כרטיס האשראי שלו, והחשוב מכל - מתחמק מאחריותו בתור מפקד הצבא להשבת חיילים הביתה - איננו ראוי לפקד.
מי מינה את אשכנזי להיות ולדבר כמו פוליטיקאי בגרוש? ממתי מפקד של הצבא מציע תוכניות של כניעה לסחטנות? האם הוא מונה לרמטכ"ל לשם פיקוד על צבא, להצעת חלופות ופתרונות צבאיים תוך כדי מחשבה עצמאית, או שהוא מונה להיות החליל שמנגן לפי תופי הטאם-טאם של העדר?
אשכנזי יודע יפה מאוד לתת כתף קרה ואף לזרוק קצינים שכל פשעם היה שלא דיווחו על מתן הרכב לבת הזוג שנסעה לקניות, וקצינים שכל פשעם היה שנתנו לילד לנסוע על טרקטורון (מעניין איזה עונש היה מטיל על עצמו נוכח מחדליו האחרונים? ודרך אגב, איפה היו העיתונאים שתקפו את ההתנהלות של לשכת נתניהו, איפה היו אותם מקרקרים במקרה של התנהלות הלשכה של אשכנזי האחראי?).אבל כאשר אותו אשכנזי נדרש להחלטיות, לתעוזה וליוזמה מחשבתית עצמאית, אז איך לומר בעדינות, ה"קסם" שלו פג מהר מאוד...
האם אשכנזי אכן טיפש ואינו מבין איזה נזק הוא גורם בדבריו חסרי האחריות על שיחרור מחבלים? האם הוא לקח דוגמה מהבוס שלו אהוד-מוח אנליטי ברק? חוששני שלא וזה אף חמור מכך; הרי כבר נאמר שהטיפש אינו יודע כי הוא טיפש ועל כך סולחים לו, אבל המתוחכם שמשחק אותה טיפש - זה כבר חטא על פשע.
כי בואו בעצם נחשוב מה רוצה אשכנזי? הרי הקדנציה שלו תסתיים עוד מעט, וטובת המדינה, איך לומר במילים עדינות, לא כל כך בראש מעיניו ואפרט. כאשר היה סבב המינויים האחרון בצבא אשכנזי, כמו הבוס שלו ברק, בחר לא את הטובים והמתאימים לתפקידים אלא את הצייתנים והאפורים ובכך חשף את מניעיו ואת פרצופו. כידוע, צבא זה לא גנון ותירוצים כגון "איני יכול לעבוד איתו" (על האלוף יואב גלנט) אינם קבילים.
אשכנזי התגלה כאיש קטן ורודף כבוד. במקום למנות לסגן הרמטכ"ל את יואב גלנט שהצטיין בלחימה בעופרת יצוקה הוא בחר בפשלונר הסדרתי בני גנץ, אותו גנץ שכשל במלחמת לבנון השנייה ואחראי להפקרת החייל הדרוזי מדחת יוסף (גנץ כידוע היה אז מפקד האוגדה וסמך על ידידו ג'יבריל רג'וב שיעזור לו לחלץ את מדחת יוסף)...
אם באמת טובת המדינה הייתה מעניינת את אשכנזי, אז הוא היה ממנה את האנשים הראויים, ולא משחק משחקי כבוד וממנה מינויים שמזכירים מינויים של פוליטיקאי מושחת (מינוייו של ברק כראש ממשלה, ומינוייו של אולמרט כראש ממשלה כמו הירשזון ופרץ מזכירים שיטת מינויים זו).
טענתי העיקרית היא כי אשכנזי כבר מכין את הקרקע לכניסתו לחיים הפוליטיים, ולשם כך הוא צריך את מעצבי דעת הקהל ואת האליטות לצידו (ראו מה הם עשו לבוגי יעלון ה"חצוף" שהעז ולא הלך בתלם של מה שאותן אליטות ציפו ממנו). זה מסביר את התנהלותו הרופסת ואת מסע היחצנות, כן יחצנות!! שהוא מנסה לקדם סביבו.
ומה עושים לשם כך, גבי? נכון, מאמצים את דעותיהם ועמדותיהם של מעצבי דעת הקהל בברנז'ה המנותקת. ואם זה אומר שגבי אשכנזי צריך להפקיר חיילים שפעלו ע"פ נוהלי צה"ל בשטחים כלפי מחבלים ו"פשעו" בכך שנתנו סטירה למחבל או טילטלו אותו, או ירו כדור גומי במפירי סדר ופורעי חוק, אז אשכנזי כסמל ודוגמה לקצין "יפה נפש" גם יפקיר אותם לחסדי התקשורת ובתי המשפט.
אחריות אישית כמפקד ולוחם? הצחקתם את אשכנזי. ולמה בכלל ללכת נגד הזרם התקשורתי וכנגד מוקדי הכוח? מי כאשכנזי יודע לאיזה כיוון נושבת הרוח בתקשורת ובאליטות האחרות. לכן גם לא מפתיעה אותי התנהגותו המבזה כלפי תא"ל עימאד פארס וכלפי תא"ל צ'יקו תמיר ומנגד, עמדתו התומכת לצד האלוף הכושל וחדל האישים גדי שמני. אשכנזי הרי יעשה הכל בכדי להצטייר יפה בתקשורת ובברנז'ה המנותקת שמכתיבה "מי יקום ומי יפול"
ניתן לומר כי הגולם קם על יוצרו, כלומר אשכנזי למד את התכסיסנות והפוליטיקה הזולה מהבוס שלו אהוד ברק. ואלוף גדי שמני למד זאת מאשכנזי, כי גם שמני, כידוע, עם רגל וחצי כבר בחוץ ומה לעשות, הרי צריך כבר לחשוב על העתיד (כידוע, חשוב לשניהם מה יגידו עליהם כרמלה מנשה, אלכס פישמן, אמיר אורן, רוני דניאל, הפרשנים המהוללים עופר שלח ויואב לימור וכו').
בכך, למרבה הצער, מסתכמים רוב הקצינים הבכירים של צה"ל. ערכים צבאיים הם יודעים לדקלם יפה בטקסים צבאיים ובאירועי זיכרון, אבל בפועל מה שמניע ומדריך אותם זה האינטרס האישי והאגואיסטי, תוך הפקרת הערכים הצבאיים והלאומיים עד כדי הפקרה ופגיעה בכוח העמידה הלאומי והאסטרטגי לטווח הארוך.
ומילה נוספת לסיום. לכל אותם אלו שטוענים שאשכנזי הכין את הצבא היטב למבצע עופרת יצוקה אזכיר רק כי היה זה אשכנזי בכבודו ובעצמו זה שלחץ על שר הביטחון ברק ועל ראש הממשלה דאז אולמרט לסיים לאלתר את המבצע וכמה שיותר מהר ולא בבחינת ניצחון מהיר; להיפך\ קודם נסיים ורק אח"כ נתחיל לחשוב מה עושים הלאה ואם צריך להמשיך...
מוח אנליטי כבר אמרתי?

תאריך:  22/09/2009   |   עודכן:  23/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אשכנזי, שמני וכל היתר - סימנים לדאגה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
צודק 100%-מזמן כל קצין הוא
-פולטיקאי בתחפושת  |  23/09/09 13:04
2
משום מה - שוכחים לאשכנזי את
אחמד זיבי  |  23/09/09 14:47
 
- ומדוע, באמת, שוכחים לו? ל"ת
הניה  |  24/09/09 09:49
 
- כי הוא מינוי של הסמול ל"ת
איסמעיל  |  24/09/09 10:37
3
אשכנזי שלומיאל בחסד עליון ל"ת
וכך נראה גם הצבא!  |  23/09/09 17:22
4
לאור התגבוה של 2
אבו מה זה  |  24/09/09 07:37
 
- הייתי שמח להתיחסותך העיניינית. ל"ת
אחמד זיבי  |  24/09/09 11:29
5
הפכו את צה"ל לצבא של הומואים ל"ת
ספינר  |  24/09/09 08:24
6
צפויה מלאכת שיקום לאחר אשכנזי
אבנר. ד  |  24/09/09 20:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צפורה בראבי
הסליחה מטהרת גם אותנו, הפגועים, הנעלבים
פרופ' שלמה חסון
יש בהחלט מקום לרפורמה הקרקעית - המצב הקיים אינו טוב, הוא מסורבל, איטי ומקשה על הפיתוח והבנייה; הוא מגביל את הצמיחה הכלכלית ואינו תורם להקטנת פערים חברתיים    יחד עם זאת, יש לנקוט בגישה מאוזנת יותר מזו העולה מהחלטת הממשלה, שתמנע מצב של בנייה במרכז בלבד והימנעות יזמים מבנייה כדי להעלות את ערכי נכסיהם
דני בז
מגורשי גוש קטיף חוששים שלא יימצא פתרון לבעיותיהם ובצדק, שכן על-פי התנהלות הדברים, נראה שמדינת ישראל שוב שיקרה והפקירה את אזרחיה ושוב אינה עומדת בהבטחתה
עו"ד יוסי דר
רק יהודי ציוני חם ונלהב מסוגו של גולדסטון יכול היה לראות נכוחה, שמדינת ישראל היא זו שמפרה את השקט והשלום – באשר היא זו שמחרחרת ומנהלת מלחמה נגד ארגונים פציפיסטים כמו החמאס והג'יהאד
עמוס שריג
טוב יעשה משרד החוץ אם ינצל את כישוריו ויכולותיו של העיתונאי, הפובליציסט והמשפטן בן דרור ימיני, וירתום אותו למערך ההסברה של ישראל, ויפה שעה אחת קודם!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il