X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אופציה במקרקעין הינה מכשיר חשוב המאפשר לבצע סוגים שונים של עסקאות תוך נטרול החשש של מקבל האופציה והמסחר מחבות במיסים עקיפים על מנת לזכות בפטור על האופציות לעמוד בתנאים הקבועים בסעיף 49י לחוק מיסוי מקרקעין
▪  ▪  ▪

להלן נתמקד בעיקר בתנאי שעניינו התמורה בגין האופציה.
ניתן להעניק אופציה לתקופה של עד שנתיים, כאשר תקופה זו הינה התקופה המצטברת ויכולה להיות מוענקת מראש או למקבלים שונים ואף תקופות לאותו המקבל עצמו.
ניסוחו של התנאי הקובע שהתמורה בעבור האופציה במועד מתן האופציה לראשונה לא תעלה על 5% משווי הזכות במקרקעין או ממחיר המימוש שנקבע בהסכם האופציה לפי הגבוה מביניהם, מעורר מספר שאלות.
ביחס לשאלת מדידת התקרה לפי הגבוה מבין שני הפרמטרים: בעוד שמחיר המימוש שנקבע הינו מחיר לכאורה ברור, הרי שפרמטר שווי הזכות במקרקעין יוצר אי ודאות לאור העובדה שלא תמיד ברור מהו השווי. האם יש צורך בחוו"ד שמאית? העובדה שהתקרה היא הגבוהה מבין השניים נועדה להקל ולכן לכאורה גם אם מחיר האופציה עולה על 5% ממחיר המימוש עדיין עשויה האופציה לעמוד בתנאים אם שווי הזכות במקרקעין גבוה יותר ואולם סיטואציה כזו יוצרת סיכון למעניק האופציה לאור העובדה ששווי המקרקעין אינו תמיד ברור במדוייק.
יודגש שמחיר המימוש איננו מהווה את התמורה בגין המקרקעין, אלא אחד משני מרכיבי התמורה (השני הוא התשלום על האופציה). לכן לכאורה מקום שבו הצדדים מתכוונים לתמורה בגין המקרקעין של 100 וקובעים 5 כדמי אופציה, אותם 5 מהווים יותר מ-5% ממחיר המימוש שהינו 95 בלבד. מתן האפשרות לבחירה בגבוהה מבין האפשרויות ככל הנראה עשויה לפתור נקודה זו.
התמורה הנבחנת הינה התמורה "ששולמה במועד מתן האופציה לראשונה". מה דינה איפוא של אופציה שבמועד נתינתה לא שולם עליה דבר, והתשלום נעשה רק בתקופת האופציה? לכאורה מילולית הניסוח האמור מאפשר לשלם כל מחיר בגין האופציה ועדיין לחסות בכנפיה.
ובהקשר דומה - לעיתים קובעים הצדדים מנגנון גבייה לפרקים של תמורה בגין האופציה בהתאם לתקופות והארכות של האופציה. האם תוכר עמידה בתנאי כאשר התמורה בעת הענקת האופציה נמוכה מ- 5% אך התמורות המצטברות בגין ההארכות עולות על 5%? ואף אם ייקבע כי הדבר איננו תקין, האם הפסילה של האופציה מלענות על תנאי הסעיף, הינה מראש (בטרם ביצוע התשלומים) או שמא כל עוד התשלומים המצטברים אינם עולים על5% מימוש האופציה בתקופות אלה לא יפסול אותה, להבדיל ממימוש לאחר ששולם בפועל יותר מ-5%?
שאלה נוספת הינה האם האופציה ביחס לאותם מקרקעין תיחשב כאופציה אחת גם אם ניתנה בתקופות שונות למקבלים שונים? לכאורה מקריאת ההתייחסות בסעיף לתקופת האופציה התשובה לכך חיובית, ועל כן מתעוררת שוב שאלת התמורה: אם א' קיבל אופציה מבעל קרקע לשנה תמורת 5%, ואחריו קיבל ב' אופציה בקשר לאותם מקרקעין לשנה נוספת, האם גביית 5% נוספים מ-ב אפשרית תוך עמידה בתנאי סעיף 49י. לדעתנו, התשובה חיובית, וזאת בין אם בשל תנאי ה - "תשלום לראשונה" גם במסגרת פרשנות מחמירה, ובין בראיית כל אופציה כנפרדת לעניין מדידת התמורה.

תאריך:  23/09/2009   |   עודכן:  23/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמה ומתי מותר לשלם על אופציה במקרקעין תוך שמירת יתרונותיה?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי מגן
רוסיה מחפשת כל הזדמנות להשפיע במזרח התיכון    אך היא שומרת על כל האופציות פתוחות: גם על אירן, גם על הרש"פ, גם על סוריה
אריה פרי
הקדנציה של הרמטכ"ל תסתיים עוד מעט, וטובת המדינה לא כל כך בראש מעיניו    אם טובתה באמת הייתה מעניינת את אשכנזי, הוא היה ממנה את האנשים הראויים לתפקידים השונים בצה"ל, ולא משחק משחקי כבוד    אשכנזי כבר מכין את הקרקע לכניסתו לחיים הפוליטיים
צפורה בראבי
הסליחה מטהרת גם אותנו, הפגועים, הנעלבים
פרופ' שלמה חסון
יש בהחלט מקום לרפורמה הקרקעית - המצב הקיים אינו טוב, הוא מסורבל, איטי ומקשה על הפיתוח והבנייה; הוא מגביל את הצמיחה הכלכלית ואינו תורם להקטנת פערים חברתיים    יחד עם זאת, יש לנקוט בגישה מאוזנת יותר מזו העולה מהחלטת הממשלה, שתמנע מצב של בנייה במרכז בלבד והימנעות יזמים מבנייה כדי להעלות את ערכי נכסיהם
דני בז
מגורשי גוש קטיף חוששים שלא יימצא פתרון לבעיותיהם ובצדק, שכן על-פי התנהלות הדברים, נראה שמדינת ישראל שוב שיקרה והפקירה את אזרחיה ושוב אינה עומדת בהבטחתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il