X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חילוקי דעות, אפילו מחלוקות קשות הם חלק מכל מו"מ מדיני, אך מכאן ועד לחשוב שבארה"ב לא מבינים מתי מדובר בתרגיל ומתי בכוונות אמיתיות, זו הגזמה על גבול היהירות
▪  ▪  ▪

צודקים ראשי ציבור המתנחלים באומרם שההתנחלויות אינן מכשול לשלום. יישובים לעולם אינם יכולים להיות מכשול לשלום אלא המנהיגים. במדינות אחרות, כשלון או הצלחה נמדדים לפי סולם ערכים שונה לחלוטין מזה הקיים בישראל: יכולתה של המנהיגות להוביל ולהכריע. בישראל אשמים העצמים המכונסים אל תוך מה שמכונה ישובים.
פינוי יישובי עזה בו נתלים המתנחלים איננו הוכחה שהיישובים הם מכשול לשלום או שאינם מכשול לשלום, אלא הוא הוכחה למדיניות קלוקלת ובלתי אחראית של המנהיגים. כמיטב התרבות הישראלית לרתום את העגלה לפני הסוסים, גם בנושא ההתנחלויות ותהליך השלום, מנהיגינו, לדורותיהם, מתגלים במלוא קלונם. פינוי היישובים מעזה הוכיח פעם נוספת עד כמה המהלכים המהותיים ביותר הקשורים בבטחון המדינה נעשים כלאחר יד. למען הצדק ההיסטורי יאמר שגם מהלכים אחרים, מאז ועד היום, נעשו באותה השיטה של זבנג וגמרנו מבלי לחשוב לעומק לאן אנו חותרים ומה רוצים לעשות "כשנהיה גדולים". אין כל הסבר הגיוני אחר זולת החובבנות של מנהיגינו ונטייתם המולדת, כמעט, להיגרר אל תוך מערבולות מהן אנו יוצאים חבולים.
הגיעה השעה להבין שארה"ב פועלת בקצב אחר מזה של ישראל והיא מונעת, כמעצמה, על-ידי אינטרסים שונים ומורכבים. ממשל אובמה החדש נתפס בישראל כבלתי ידידותי, אפילו עוין למדי. ישאל כל אדם את עצמו איך הגענו לתובנות מסוג זה כאשר הממשל החדש לא הזיז עדיין אצבע כלפי ישראל וכל מהלכיו עד היום הם מבחינת הכנה לבאות? התשובה פשוטה למדי: ישראל שוב נתפסה עם המכנסיים למטה, מתגוננת, מצטדקת, אך בעיקר, בלתי מוכנה ברמה התכנונית הפשוטה ביותר. מי שמתבונן בצעדיו של ראש הממשלה אינו יכול שלא להגיע למסקנה שאין בידיו שום תוכנית מסודרת וכל מעשיו הם יריות לכל הכוונים, זכר לימי הסיירת הזוהרים.
המפגש בין הנשיא אובמה לבין ראש הממשלה ויו"ר הרשות הפלשתינית מתפרש על-ידי כל צד לפי האינטרס שלו, ללא שום קשר למה שדובר בין המנהיגים באמת. כל מי שינסה לנבור היטב במסמכים המתעדים את המהלכים המדיניים של נתניהו בקדנציה הראשונה של אהוד ברק, שרון ואולמרט, ימצא הפתעות רבות. לכלי התקשורת יש סדר יום משלהם והם מדווחים ומפרשנים לפי מיטב הבנתם את האירועים, ללא קשר הכרחי למתרחש מאחורי המצלמות.
לארה"ב יש אורך רוח הרבה יותר גדול מאשר לישראל. בוושינגטון אינם יושבים מטומטמים המוכנים ליפול קורבנות לתרגילים פוליטיים או מדיניים. ראוי היה שגם אזרחי ישראל יפנימו זאת. חילוקי דעות, אפילו מחלוקות קשות הם חלק מכל מו"מ מדיני, אך מכאן ועד לחשוב שבארה"ב לא מבינים מתי מדובר בתרגיל ומתי בכוונות אמיתיות, זו הגזמה על גבול היהירות.
טענתי בעבר שאין קשר בין תהליך השלום שבין ישראל לבין הפלשתינים לבין הסוגיה האירנית. סביר להניח שגם ממשל אובמה יודע זאת אך הוא מנסה להשתמש בכך לצרכים המיידים שלו. מבחינתה של ישראל, סוגיית אירן קריטית לקיומה ואילו הסוגיה הפלשתינית לא. ישראל חייבת את האמריקנים, בלעדיהם לא ניתן יהיה לחסל את האיום האירני. ראוי שכל אחד יפנים זאת.
יש המנסים להשוות בין ראש הממשלה נתניהו לראש הממשלה לשעבר שמיר בכל הקשור למה שנקרא בספורט "משיכת זמן" או בקיצור, לדבר ולא לעשות כלום. לאלה העוסקים בהשוואות ראוי לזכור שמר שמיר בעל כורחו נגרר לוועידת מדריד, כשלצידו מר נתניהו כסגן שר החוץ. גם אם יש כאלה המנסים לשנות את ההיסטוריה, הרי שמלאכתם נועדה לכישלון. במדריד, ראש הממשלה שמיר ויתר על עקרונות הימין של אז. עובדה היא שגם "צומת", גם "תחיה" וגם "מולדת" פרשו מממשלת שמיר והפילוה. מר שמיר היה מוכן לשיחות נפרדות, כולל עם משלחת ירדנית-פלשתינית שהייתה מורכבת יותר מפלשתינים שקיבלו הוראות ישירות מערפאת מאשר ירדנים. ועידת מדריד הייתה, בדיעבד, גושפנקא למה שהתרחש לאחר מכן. בגלל המשך הבנייה בהתנחלויות, ארה"ב הפסיקה את הערבויות הכספיות בגובה של 10 מיליארד דולר שנועדו לקלוט את העלייה הגדולה מרוסיה. עובדות אלה אינן ניתנות לסתירה. אם מישהו רוצה להגיע לתוצאות דומות, מוזמן לנסות את נוסחת שמיר של גרירת רגליים. האמריקנים ידועים בכמה דברים, ואחד במיוחד: הם אינם סולחים ואינם שוכחים מהר.
השלישייה נתניהו-ברק-ליברמן לא תעבור את הרוביקון של חלוקת ירושלים ולא של זכות השיבה, כפי שאבו מאזן לא יוכל לעשות זאת. כל שאר הנושאים מחווירים לעומת נושאי הליבה, לכן ההתנחלויות אינן מכשול לשלום עם הפלשתינים אלא מכשול ליחסים תקינים עם ארה"ב העלולים להתערער ולהמיט אסון על ישראל. התנהלות מנהיגי ישראל מדאיגה יותר ומהווה מכשול רציני בפני עתיד טוב יותר.

ד"ר צ'לו רוזנברג הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי
תאריך:  23/09/2009   |   עודכן:  23/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההתנחלויות אינן מכשול לשלום
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ההתנחלויות הם אסון מדינת ישראל ל"ת
אין לביבי עמדות  |  23/09/09 16:41
 
- כך יישבו בעבר את מדינת ישראל.
הרשלה  |  23/09/09 19:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
בית המשפט אינו מקום בו נעשים ניסיונות כנים ובלבדיים במטרה להגיע אל האמת והצדק    יש בין השיקולים הקובעים את סדר יומו ואת מהלכיו של בית המשפט גם שיקולים אחרים המרחיקים את הצדק ממנו, ובמצב זה התואר "היכל הצדק" לא מתאים לכנות בו את בית המשפט
אפרי הלפרין
זהו מניין ההרוגים הערביים על-פי כל הדעות במהלך 'עופרת יצוקה' כמפורט בדוח של האו"ם    לו צה"ל פעל במכוון נגד האנושות ועם כוח האש שלו המופעל בקרב אוכלוסיה כה צפופה, זה לא היה נגמר בפחות מ-100,000    1,000-1,500 הרוגים זה הרע במיעוטו ומעיד כי בד"כ צה"ל נזהר זהירות יתרה שלא לפגוע באזרחים
רפאל בוכניק
ההפרדה הזדונית בין הסיבה למסובב, ובמשתמע הטלת מלוא האחריות לייזום המבצע על ישראל, כאילו "OUT OF THE BLUE SKY", אינה רק חוטאת לעובדות אלא אף מעוותת את היוצרות ו"צובעת" מראש את הצד ה"מורשע"
ספי סגל
הארטילריה הכבדה של 'הארץ' ו'ידיעות אחרונות' - עמוס שוקן ונחום ברנע, גוייסו כדי לבצע סיכול ממוקד באינטליגנציה שלנו למען נאמין שהויכוח על פיצול תפקיד היועמ"ש הוא לא פחות ממלחמת בני אור בבני חושך    ההתעלמות מהתנהלותו החשודה והבעייתית של מזוז במהלך הקדנציה שלו היא לא עיתונאות אלא יחצ"נות לכנופיית שלטון החוק
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
אופציה במקרקעין הינה מכשיר חשוב המאפשר לבצע סוגים שונים של עסקאות תוך נטרול החשש של מקבל האופציה והמסחר מחבות במיסים עקיפים    על מנת לזכות בפטור על האופציות לעמוד בתנאים הקבועים בסעיף 49י לחוק מיסוי מקרקעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il