X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא המדינה חתם על כתב המינוי להרכבת הממשלה והעניק אותו לראש הממשלה, בנימין נתניהו ריבלין: במערכת הבחירות נאמרו דברים שאולי לא היו צריכים להיאמר - לא במדינה יהודית ולא במדינה דמוקרטית
▪  ▪  ▪
ריבלין ונתניהו, הערב [צילום: חיים צח]

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה היוצאת, בנימין נתניהו. נתניהו הגיע (יום ד', 17.4.19) לבית הנשיא בשעה 19:00 ושוחח עם הנשיא. בשעה 20:00 חתם הנשיא על כתב המינוי המסמיך את נתניהו לפעול להרכבת הממשלה. כתב המינוי מעניק לנתניהו 28 ימים להרכבת הממשלה. אם לא יצליח לעשות זאת בפרק הזמן הנתון - יוכל לקבל 14 ימים נוספים.
נתניהו פתח את דבריו באיחולי רפואה שלמה לנחמה ריבלין והביע הערכה לנשיא על האופן שבו הוביל את הליך ההתייעצות עם הסיעות.
"זו הפעם החמישית שבה אני מקבל על עצמי את המשימה לכונן את ממשלת ישראל. אין זכות גדולה מזו בחיים הדמוקרטיים. אני נרגש כמו בפעם הראשונה ואפילו יותר מהפעם הראשונה ואעשה הכל להצדיק את האמון שאזרחי ישראל נותנים בי. אפעל כשליח העם על כל חלקיו - אלה שבחרו בי ואלה שלא בחרו בי", אמר. לדבריו, אומנם חג הפסח יחול השבוע, אך המגעים להרכבת הממשלה יתחילו ללא שיהוי מיותר.
ריבלין אמר לאחר החתימה על כתב המינוי כי הרוב בישראל אמר את דברו. לדבריו, בעצה אחת עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, החל בהתייעצויות עם הסיעות הנבחרות עוד בטרם פורסמו התוצאות הרשמיות של הבחירות.
"הריני להודיע כי 65 חברי כנסת המליצו עליך, ראש הממשלה היוצא וח"כ בנימין נתניהו, כמי שתוטל עליו מלאכת הרכבת הממשלה. זכית זו הפעם החמישית באמונו של העם היקר היושב בארצנו. עליך מוטלת האחריות להרכיב ממשלה בזמן משימות כבדות משקל עומדות בפני הממשלה והכנסת - קואליציה ואופוזיציה כאחד", אמר. עוד הוסיף כי העוצמה החברתית של ישראל תאפשר עוצמה כלכלית וביטחונית.
ריבלין התייחס להשמצות שאפיינו את מערכת הבחירות האחרונה. "עברנו מערכת בחירות קשה. מכל הכיוונים נאמרו דברים שאולי לא היו צריכים להיאמר - לא במדינה יהודית ולא במדינה דמוקרטית. זה הזמן להילחם על הבית המשותף שבו כולם יכולים למצוא בו את עצמם שותפים שווים. האחריות לכך מוטלת על כל סיעות הכנסת, ויותר מכל על כתפיך ראש הממשלה", אמר.
עוד התייחס לירידה במספר הנשים החברות בכנסת והביע תקווה לשילוב נשים רבות בעבודת הממשלה. לדבריו, התרגש מאוד מאיחולי ההחלמה ששלחו נציגי כל הסיעות לרעייתו, נחמה.

תאריך:  17/04/2019   |   עודכן:  17/04/2019
+פעילים של כולנו החלו התפקדות לליכוד
18:31 17/04/19  |  

‏פעילים מרכזיים של מפלגת "כולנו" בבחירות לכנסת החלו היום לפעול להתפקדות המונית לליכוד. עם זאת רשמית הצטרפות המפלגה לליכוד עוד רחוקה (חדשות 13).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
מירב ארד
שיבח את ועדת הבחירות: "חברי הוועדה פעלו בממלכתיות, ביושר ובהוגנות"    הוסיף "מערכת הבחירות טמנה בחובה אתגרים שכמותם טרם ראינו"    מלצר: "בימים האחרונים ניסו לערער את הלגיטימיות של התוצאות"
מירב ארד
התייחס לטענות הימין החדש ואמר: "היו שניסו לערער על הלגיטימיות של הוועדה ועל התוצאות"    עו"ד אורלי עדס סיפרה בבכי: ""חווינו מתקפה חסרת מעצורים"
מירב ארד
השרה הודיעה לעובדים: "נראה שדין הבוחר (וגם אחוז החסימה...) הצליחו לגרום לי, אחרי שש שנים אינטנסיביות, לצאת בקרוב לחרות משלי, לפחות לפרק זמן... שאני ממש לא מתחייבת מהו"
אהוד פרלסמן
זו הפעם השלישית ברציפות שהסקרים חוזים למחנה הימין-דתיים ניצחון בתוצאה 55:65 על מחנה השמאל-ערבים    ב-2013 הם טעו בארבעה מנדטים, ב-2015 בשני מנדטים, והפעם קלעו בול
אליהו קאופמן
התרמית שבנט ושקד ביצעו על גב הציונות הדתית, כשהקימו מפלגה בסתר וחיכו לסיום הקדנציה, הרחיקה מהם את חובשי הכיפות הסרוגות ולא קירבום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il