X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רק שני לוחמים מצוות התגובה האמריקני שרדו מהאירוע בקונסוליה - טייט ג'ולי ודיוויד האלברוּנר במתחם הקונסוליה נותרו כשלושים איש מבוהלים, שהסתתרו מהאש הכבדה, שהמטירו המחבלים על המתחם, וקיוו לצאת ממנו ג'ולי והאלברונר חילצו אות, והביאו אות לשדה-התעופה, שממנו יצאו את בנגזי
▪  ▪  ▪
הקונסוליה בבנגזי [צילום: AP]

פרטים חדשים נחשפו על ההתקפה על הקונסוליה האמריקנית בבנגזי שבלוב בספטמבר 2012, ובמהלכה נרצחו השגריר האמריקני ושלושה עובדים בקונסוליה. עד היום מעורר האירוע סערה בארצות-הברית. החשיפה הייתה במסגרת פירוט הגבורה של הנחת טייט ג'ולי ושל מאסטר-סרג'נט דיוויד האלברוּנר מהצבא האמריקני, שהיו בצוות התגובה, שהוזעק לקונסוליה, ועוטרו בצלב חיל-הים ובצלב השירות המצטיין - שני העיטורים השניים בחשיבותם בארצות-הברית.
רק שני לוחמים מצוות התגובה האמריקני שרדו מהאירוע בקונסוליה - טייט ג'ולי ודיוויד האלברוּנר. במתחם הקונסוליה נותרו כשלושים איש מבוהלים, שהסתתרו מהאש הכבדה, שהמטירו המחבלים על המתחם, וקיוו לצאת ממנו.
עיתון בעירו של ג'ולי בקרוליינה הצפונית, חשף כי ג'ולי, בן 36, פרש באחרונה משירות בדרגת מאסטר-סרג'נט. הוא והאלברונר הצילו בגבורתם חיי עשרות. חמוש ברובה, הגיש ג'ולי עזרה ראשונה לפצועים על גג הקונסוליה, ופינה אזרחים למקום מחסה. ג'ולי, רובאי בנחתים, שהשתייך לכוח דלתא למבצעים מיוחדים, והשתתף ביותר מתריסר פעולות חשאיות, עד האירוע בקונסוליה. הוא מעוטר בחמישה עיטורים - צלב חיל-הים, שני כוכבי ארד, צל"ש חיל-הים ואות לב הארגמן על פציעתו בפעולה בבנגזי.
הפעולה בבנגזי תואמה על-ידי הסוכנות המרכזית לביון. צוות התגובה, שכלל את ג'ולי, את האלברונר וחמישה לוחמים. גלן דוהרטי, שהיה לוחם ביחידה למבצעים מיוחדים של חיל-הים, פיקד עליה, עד שנהרג. הצוות היה צריך לצאת משדה-התעופה אל בית-החולים, שבו, האמינו, מטופל השגריר כריסטופר ג'יי סטיוונס. אלא שהשגריר נרצח באתר הקונסוליה.
משם מיהרו לאתר הקונסוליה, שהיה תחת אש כבדה. היה חשש, שכל הנמצאים בו יילקחו כבני-ערובה. בינתיים, נפצעו דוהרטי וטיירון ווּדס קשה יחד עם דייב אוּבֶּן ועם מארק גייסט, כולם אנשי צוות התגובה. דוהרטי ו-ווּדס מתו מפצעיהם.
האמריקנים במתחם הקונסוליה חששו פן ינסו המחבלים מארגון אנסר אלשריעה להשתלט על המתחם. בליילה היה לאמריקנים יתרון כיוון שהיו להם אמצעים לראיית ליילה. כשעלה היום פתאום השתרר שקט, ומי שנשאר מצוות התגובה תכננו לפנות את אנשי הקונסוליה לשדה-התעופה, כדי להטיסם אל מחוץ לבנגזי. למרות החששות ממארבים, בהנחיית ג'ולי והאלברונר, עזבה השיירה, ובה 25 אזרחים מבוהלים, את המתחם, והגיעה בשלום לשדה-התעופה.

תאריך:  15/05/2019   |   עודכן:  15/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיל הים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך הצילו שני לוחמים את אנשי צוות הקונסוליה האמריקנית בבנגזי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
האחים חנניה ודב גיבשטיין תובעים 30.8 מיליון שקל משתי חברות הנדל"ן, בטענה שהפרו הסכם קומבינציה בשטח של 170 דונם עליו חתמו הצדדים לפני כ-25 שנה
עוד פרטים נחשפים משיחות נתניהו-מוזס    ארנון מוזס: "נתניהו ביקש ממני עזרה בהרכבת הקואליציה"
איתמר לוין
מכחיש את הטענות כאילו המחלוקת על חומרי החקירה הייתה תרגיל שנועד למשוך זמן    "אם לא מתאמים בין העמדת חומרי החקירה במהירות לרשות ההגנה, מתן זמן סביר להיערך לשימוע והסדרת שכרם של הסניגורים - יש חריקות"
עידן יוסף
מוקד הרעש היה בים התיכון כ-200 ק"מ מישראל    הרעש הורגש בעיקר במרכז הארץ ובצפונה והורגש גם בירושלים    אין נפגעים או נזק
איתמר לוין
בית הדין טוען שהפּעילה למען עגונות מונעת מאישה לקבל את הגט ומנציחה את עגינותה, משום שהיא פועלת למען האג'נדה שלה ומלחמתה בבתי הדין    הדיינים גם מאשימים את כהנא-דרור בהתנהגות מבישה ובשקרים לבתי הדין    כהנא-דרור: בית הדין מנסה להתחמק מאחריות למחדליו שגרמו לעגינות של 28 שנים; פסק הדין כולל הנחות בלתי מבוססות ובלתי ראויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il