תוצאה ברורה וכמעט מיידית של הגילוי הזה הייתה זעם מצד כמה ממנהיגי מדינות ה- P5+1. אלה תבעו כי אירן תשעה את פעילויות העשרת האורניום שלה לא יאוחר מסוף חודש דצמבר 2009. אך האם יהיה די בכך? אם תביעה זו תיענה, היא חייבת להיות מלווה בכמה צעדים נוספים:
• כל האורניום שהועשר באירן ידולל בחזרה לריכוזים "טבעיים" (באמצעות ערבוב חוזר של המוצר עם "זנבות" תהליך ההעשרה), או ישונע אל מחוץ למדינה;
• יבוצע מאזן של כל האורניום באירן , לרבות ה"עוגה הצהובה" הגולמית ויושם תחת פיקוח;
• כל הצנטריפוגות יושבתו, ולא יותקנו צנטריפוגות חדשות;
• הפרוטוקול הנוסף של הסבא"א ייושם במלואו, לצד אמצעים נוספים, אשר יקנו זכויות גישה נוספות.
כמו-כן, מאחר שההצהרות האירניות בעניין זה חשודות מאוד, יש להפסיק את בניית כור האורניום הטבעי/מים כבדים, ה- IR-40. אירן תורשה לרכוש את כל הרדיואיזוטופים שהיא זקוקה להם ממדינות אחרות.
אי-אפשר לשכוח, כמובן, את הסוגיה התלויה ועומדת של תוכנית הגרעין הצבאית של אירן. הממשל האמריקני עדיין סבור מתוקף הערכת המודיעין הלאומית שלו (NIE) כי התוכנית הופסקה ב-2003, וכי ב-2007, לא היו כל ראיות המצביעות על חידושה. אך למעשה, יש להביא בחשבון 3 אפשרויות: א) שהערכת המודיעין הלאומית נכונה; 2) שפשוט אין די מודיעין ביחס לתוכנית הגרעין; ו- 3) שהתוכנית כבר הושלמה עד 2003. אפשרות זו עשויה להתברר כנכונה אם אירן קיבלה את התכנון של הפצצה הגרעינית מפקיסטן, כפי שדווח שלוב קיבלה אותו. קבלת דוח הערכת המודיעין הלאומית כראיה מוצקה לכך שאירן תיקנה את דרכיה תהיה טעות קשה. הופעתו של מתקן ההעשרה השני מהווה עדות לכך.
כשהסערה הראשונית תישכח, מנהיגי מדינות ה- P5+1 צפויים להגיע להסכם שלא ישפיל את אירן. במקום אמצעי רציונאלי חזק, תהיה זו מחווה המכוונת לפייס את אירן ואת כמה מחברותיה, מבלי לסכן את יציבות מקורות האנרגיה העולמיים או את המסחר הענף בין אירן ואירופה המערבית. יחד עם זאת, צעד זה עלול להיות מתכון לאסון עתידי.
היה ואירן תשעה את פעילויות הנשק שלה, לרבות קבלת כל התנאים המפורטים דלעיל, עדיין יהיה זה קשה למדי לשכנע מישהו שאירן זנחה באמת את תוכניתה לפיתוח נשק גרעיני. מי יוכל לקבוע במידה כלשהי של וודאות שאירן לא בנתה מתקן סודי שלישי להעשרת אורניום?