X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקידמה מחזקת את השאיפות ומרדימה את הרגשות. המפגש המשפחתי מצטמצם מאוד, החוויה המשפחתית מתפוגגת ומה נשאר? בדידות צורמת
▪  ▪  ▪
הטלוויזיה מחליפה אחדות משפחתית [צילום: פלאש 90]

אמי ראתה את אושרה והצלחתה בבית מבריק ובארוחות עשירות וטעימות. עד שקלטה שנושאי השיחה בסביבתה התחלפו, שחברותיה מדברות על עבודתן בחוץ, היה מאוחר מדי.
לא כל הנשים מצליחות לזרום במעגל העבודה בחוץ ורבות עוסקות בביתן - בניקיון הבית, בבישול ובחינוך, ומאושרות בחלקן. אך יש שחשוב להן למצוא עבודה או עיסוק כלשהו בחוץ, כי לשבת בבית זה משעמם. כי להתעסק רק בעבודות הבית ובבקשות הילדים והבעל זה מיושן ומדכא. כי כולן עובדות בחוץ והן פורחות. וכמו שאמרה לי מישהי: "אישה צריכה לצאת החוצה לעבודה ולא להירקב בין קירות ביתה בעבודות בית משעממות. לניקיון אפשר לדאוג לעוזרת בית קבועה ובילדים יכולה מטפלת לעזור בגידולם, חוץ מזה שיש מעונות עד שעה מאוחרת ולא קשה לעבוד היום בחוץ". עניין של אופנה יותר מאשר של בחירה.
בארצות הברית חוזרים לאט לאט לדרך חיים קודמת. האימהות שבות הביתה לגדל ילדים ולבשל. הקריירה כבר לא כזאת "אין". בצרפת מעודדים נשים להישאר בביתן עד מלאת לילד שלוש שנים. שאז הוא נכנס ל"בית ספר", מה שמקביל לגן אצלנו. אישה הנשארת בביתה עם הילד מקבלת סכום גבוה מאוד – סכום המקביל למשכורת ממוצעת במשק. כך החיים פשוטים יותר. כל אחת תגדל את ילדיה שלה בלא צורך לעשות מן קומונה שבה כל אחת עוזרת לאחרת – מטפלת, עוזרת, מזכירה - כדי שתוכל לצאת החוצה מה"כלא". אבל זה קצת מאולץ ודורש שכנוע.
כי כבר איבדנו את הטבעיות. את הרגש המוביל לטפל בקרובים לנו. בבני משפחה הצריכים לנו. כולם מעדיפים לטפל באחר.
הורים זקנים מטופלים על-ידי מטפלים זרים, כי לילדים אין זמן ואין סבלנות. הילדים מצידם מטפלים באנשים זרים להם על-ידי הוראה, ניהול חשבונות, טיפול בעניינים משפטיים, סיוד הבתים של האחר וכדומה. כמובן שהכל תמורת תשלום. הכסף עובר מיד ליד עד לרמת ההכנסה הנמוכה. זוהי בעצם הקידמה, או מה שנקרא "התמקצעות".
כל אחד עוסק במה שהוא מתמחה, או במה שהוא בעצם מסוגל על-פי כישוריו והשכלתו... זה יכול להיות רפואה הדורשת הכשרה גבוהה, זה גם יכול להיות ניקוי בתים שלא דורש כלל הכשרה. אם היוצאת לעבודה משאירה את ילדיה לטיפול אצל אישה זרה שתחבק, תרגיע, תאכיל ותלביש – מה שנקרא מטפלת, את ניקוי הבית תשאיר לעוד אישה אחרת – עוזרת הבית, שלעתים מחליטה גם איפה להניח את הכד החדש שהתקבל במתנה. כך כולם "יוצאים" לעבודה. כולם עסוקים בחוץ. כך מאבדים את הקשר לקרובים אלינו. מאבדים את הטבעיות.
ובבית - את "מדורת השבט", או את האח בארצות הקרות, סביבם התקבצו בני המשפחה לשיחה, לשהייה משותפת כשהם יושבים פנים מול פנים, החליפה הטלוויזיה. אך מול הטלוויזיה אין מביטים כמעט זה בזה, אלא עיני כולם נשואות לאור המנצנץ מהמסך. אין יושבים זה מול זה, אלא במעגל ובמבטים לעבר הטלוויזיה, אבל עדיין ביחד. או לחילופין - כל אחד מול מסך מחשב, מול פייסבוק פרטי וחברים זרים וירטואליים. מציצים ומחפשים איפה יש חיים באמת.
כך המפגש המשפחתי מצטמצם מאוד. כך מתפוגגת החוויה המשפחתית כמעט לגמרי. קוראים לזה קידמה וזה כנראה מתבקש במירוץ קדימה, במסגרת החיים האורבניים. אבל אין ספק שהטבעיות – ועוד מעט נתהה: "מה זה בכלל טבעיות?" – נעלמת ואיתה גם הרגישות והרגשות. ומכאן עד לתחושת בדידות חזקה מאוד, הדרך קצרה.
כי אם איננו מחזקים קשרים רגשיים לקרובים לנו – הורים, ילדים, בני זוג ומשפחה בכלל, הנפש נעשית עקרה ומאבדת את הכושר להיות שמחה. כי השמחה באה ממקום של חיבה ורגש, לא ממקום של הצלחה.

תאריך:  07/10/2009   |   עודכן:  07/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בית הכנסת המקומי, הגדול ביותר באירופה, הפך לאתר-תיירות רשמי ופופולרי גם ללא-יהודים. בזכותו גם תפסו אפילו המסעדות הלא-יהודיות טרמפ על האתר הזה ומגישות לסועדים בהן מאכלים מן המטבח היהודי
סופיה רון-מוריה
אהוד ברק, נציגם בממשלה של חסידי אהרן ברק, מנסה לטרפד את מהלך פיצול סמכויותיו של היועץ המשפטי לממשלה    מתברר שהמחנה המניף את דגל המלחמה בפוליטיזציה במערכת המשפט דווקא רוצה יועץ משפטי פוליטיקאי
יפעת ארליך
כבר 49 שנים צופה דן מרגלית מקרוב בממסד הפוליטי ובחברה הישראלית    בספרו החדש הוא מספר בגלוי על המעלות והמורדות ביחסיו עם אולמרט ("עם השנים ראיתי איך הוא הולך ונהפך לנהנתן. אבל פלילים? לזה לא האמנתי"), ועל הפינוי מנוה דקלים, שבעקבותיו הבטיח לעצמו כי שוב לא יתמוך בגירוש יהודי בידי יהודי מביתו החוקי    'התפכחות'
אהרון רול
השמאל הרדיקלי הקיצוני אינו מזהה עצמו כיהודי אלא כ'אזרח העולם'    העולם, מצדו, לא ממש חושב כך    בעיניו היהודים ישארו תמיד יהודים
אלכס נחומסון
יציאתם של המשתמטים מהארץ, בניגוד לאינטרס הציבורי ובמטרה להזיק למדינה, הינה מחדל מובהק ואופייני של רשויות החוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il