X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה לשיפור הטיפול במערך האישפוז הפנימי קוראת לפרסום חוזר מנכ"ל שיאסור אישפוז חולים בפרוזדורי בתי החולים ממליצה הליך בינוי שיאפשר אישפוז של עד שני חולים בחדר עם שירותים ומקלחת ולחזק את הרפואה בקהילה למניעת אישפוזים מיותרים
▪  ▪  ▪
"פגיעה בכבוד האדם ובפרטיות" [צילום: פלאש 90]

על מנכ"ל משרד הבריאות לפרסם חוזר הקובע כי בתוך 60 חודשים יש להפסיק את הנוהג הקיים של אישפוז חולים בפרוזדורים בבתי החולים. כך קובע דוח שפרסמה (יום ה', 11.7.19) הוועדה לשיפור הטיפול במערך האישפוז הפנימי במדינת ישראל. הדוח הוגש לסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן.
הוועדה, בראשות פרופ' רן טור-כספא, קבעה כי "אישפוז חולים בפרוזדורי המחלקה, או בכל אתר אחר שאינו חדר חולים הוא בלתי מתקבל על הדעת ומהוה פגיעה בכבוד האדם ובזכותו הבסיסית לפרטיות. "הוועדה מציעה כי משרד הבריאות יוציא חוזר מנכ"ל האוסר על אשפוז חולים שלא בחדר חולים אשר יופעל בתוך 60 חודשים לכל היותר", נכתב בדוח.
עוד נכתב כי על-מנת ליישם את ההוראה בחוזר מנכ"ל, יש להקצות תקציב ייעודי בתוכנית רב-שנתית לשיפוץ, בינוי והתאמה של המחלקות הפנימיות כך שיעמדו בסטנדרטים לבינוי מחלקה חדשה בהתאם להנחיות מנהל תכנון פתוח ובינוי מוסדות רפואה.
הוועדה הציעה גם שהחדרים יהיו מיועדים לחולה אחד או שניים עם שירותים ומקלחת לכל חדר, כך שיינתן מענה גם לחולים הנדרשים לבידוד, ובמצב שגם בתפוסה העולה על 100% לא יאושפז אף חולה בפרוזדור.
"ההמלצה היא כי היקף המיטות במחלקות הפנימיות החדשות יעמוד על 38 מיטות, כולל חדר המתאים לתכולה של עד 6 חולים הזקוקים לטיפול מוגבר. בינוי המחלקות יעשה כך שהחדרים יכילו 1 עד 2 חולים כאמור לעיל, אך יאפשרו תוספת חולה בחדר במקרה של תפוסה גבוהה מ-100% כך שלא יאושפזו חולים בפרוזדור", כתבו חברי הוועדה. עוד הוסיפו כי יש לפעול לכך שאחוז התפוסה במחלקות הפנימיות בבתי החולים לא יעלה על 100%.
הדוח עסק גם בסוגיות מבניות נוספות של המחלקות הפנימיות - דוגמת תקני כוח אדם ועוד. אחת הסוגיות היא סוגיית הצטיידות המחלקות. הוועדה קבעה כי יש לצייד כל מחלקה פנימית במכשיר אולטרסאונד "כף יד", המאפשר ביצוע בדיקת סונר במחלקה. "יש להכשיר את כל רופאי המחלקה, מתמחים כמומחים, להיות בעלי יכולת לבצע ולפרש את בדיקת האולטרסאונד. מכשיר זה יאפשר אבחון מהיר וטיפול מידי במקרים רבים", ציינו. עוד הוסיפו כי יש לצייד את כל המחלקות הפנימיות במנוף להרמת חולים, אשר יאפשר מוביליות נאותה של החולים בלי לפגוע בבריאותם של אנשי הסגל.
בשוליים שלו העירו חברי הוועדה כי אף שאין זה המנדט הישיר של הוועדה, נכון לציין כי ככל ששירותי הרפואה בקהילה - דהיינו במרפאות השכונתיות - יהיו איכותיים יותר ניתן יהיה למנוע אשפוזים. "ההשקעה העיקרית בהקשר של מניעת אשפוזים מיותרים היא במיסוד מעטפת לטיפול בחולה הכרוני, ובעיקר בזה המורכב", ציינו.
סגן שר הבריאות, ח״כ יעקב ליצמן, טען כי משרדו מתכוון לבצע בתוך חמש שנים את ההמלצות. ״מחלקות פנימיות היו בדרך כלל לא פופלאריות, חלק מהרופאים חיפשו את הניתוחים. אני שמח שאנחנו נקדם את הנושא ונעלה את קרנן של המחלקות הפנימיות. כרגע יש ממשלת מעבר, לפני שהכריזו על בחירות היה לי הסכם עם האוצר וראש הממשלה וכמובן אחרי שהכריזו על בחירות הדברים נעצרו. אני מקווה שנוכל לחזור על הסיכומים אחרי הבחירות", אמר.

תאריך:  11/07/2019   |   עודכן:  11/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אישפוז לא בפרוזדור - תוך 60 חודשים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
במטותא ובקשה לחדול מהתואר סגן  ל"ת
הוא רק ממלא-מקום   |  11/07/19 16:26
2
איך ממלאים בפרק זמן קצר מחסור
מרוגזת  |  16/07/19 13:29
3
אשרי המאמין
יוא"ב  |  17/07/19 18:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
התביעה נגעה לניסוח הבלתי-ברור באתר החברה בנוגע לתנאי הביטול והשינוי של כרטיסים    הסכום המקורי היה 226 מיליון שקל    התובע ובא-כוחו יקבלו 1.2 מיליון שקל
מירב ארד
החל את דרכו במחלקת הכספים של קבוצת עופר לפני כ-40 שנה, ומונה למנכ"ל מליסרון לפני כעשור    לוי במכתב לדירקטוריון: "מעולם לא ביקשתי הלוואה בסך 400 מיליון שקל"    "הובלתי את החברה מהיותה הבעלים של קניון בודד בצפון הארץ, הקריון, להיותה כיום חברת הקניונים הגדולה בישראל"
איתמר לוין
הורים סירבו להעניק חיסון אנטי-טטנוס לתינוק בן שנה שנכווה בצורה קשה בכף רגלו    ביהמ"ש העדיף את עמדת משרד הבריאות וקבע שבמידת הצורך ניתן להיעזר במשטרה
איתמר לוין
המשטרה התעקשה להגיש כתב אישום חמש שנים לאחר התאונה - למרות שבוחן התנועה נפטר    השלמת חקירה בוצעה שנה מאוחר יותר    התיקים עברו בין ארבעה שופטי תעבורה
מירב ארד
באשר לאפשרות של חבירה לאהוד ברק אמר גנץ: "אני רואה את הסקרים מתחילת הקמפיין הנוכחי. המצב הוא איתן"    על מערכת הבחירות השיב: "שום דבר לא זז. אנחנו נוביל קו ממלכתי, יציב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il