X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגדול שבשווקיה של אירופה מצוחצח ממש כמו בית-מרקחת ובין כתליו הבוהקים יש אטרקציות למכביר
▪  ▪  ▪
פדנטיות שולטת
   ראובן לייב
בודפשט באספקט יהודי

   ראובן לייב
קסמו של המדרחוב ההונגרי

שווקים, מעצם טבעם, אינם מצטיינים, בהכרח, דווקא בניקיונם הבוהק. אצל הפוקדים אותם הם יוצרים, בדרך כלל, אסוציאציות של סחי וזוהמה. יוצא-דופן מכולם, ואולי גם המצוחצח שביניהם, הוא השוק המקורה נוידצ'ורניק שבבודפשט, שאינו רק הגדול בשווקי אירופה, אלא גם האטרקטיבי ביותר ביבשת כולה.
השוק, שנבנה במאה ה-19 בסגנון ניאו-גותי, שופץ במרוצת השנים ביד אמן. הוא ממוקם בכיכר הובם, שבקצהו הדרומי של מדרחוב ואצי-אוצה, במבנה מקורה של מוטות-מתכת מסוגננים, עטורי ויטראז'ים מרהיבים, המצופים באבן בסגנון מורי.
מדי יום נוהרים אל השוק הזה המוני תיירים ממזרח ומערב, שעיניהם כבר שבעו עד כלות את מראות השווקים השבלוניים בערים אחרות. שלוש קומותיו, החצויות במדרגות נעות, הן חגיגה ססגונית לעיניים: בקומת הקרקע מצויים 200 דוכנים של מעדני בשרים, גבינות, ירקות, מאפים ופפריקה למיניה, בשפע בלתי נדלה ובאיכות מעולה. קומת הביניים משופעת בדוכנים של אביזרי-לבוש ויש בה מגוון גדול של בדים רקומים, מזכרות למיניהן ודוכני-אוכל לרוב.
קולינריה משובחת
אבל האטרקציה הגדולה של השוק הזה היא דווקא הקומה העליונה, בה ממוקמת מסעדת "פאקאנאל", ששמה יצא לפניה גם כבית הספר מספר אחת לבישול בבודפשט. במסעדה הזו נערך, מדי יום, קורס מזורז, בן שעה, לבישול, במהלכו מקנה שף הצמרת של המסעדה, לכל המעוניין, פרק בהלכות הכנתם של מרק הגולש המפורסם, פסטה הונגרית משובחת ופלצ'ינקים ממולאים במרקחת-פירות. מי שלא טעם את טעמם - לא טעם מימיו את טעמו של גן-עדן קולינרי. ובצד הקורס לבישול, המיועד לתיירים המזדמנים למקום, מתקיים גם קורס מזורז לטעימת יינות, שבו מלמדים אותם כיצד להבחין בין יין ליין ואיך לעמוד על טיבו.
אין באירופה כולה שוק שמגיע לקרסוליו של השוק הזה בניקיונו הפדנטי. ייחודו הנוסף: הוא מצטיין באקוסטיקה מושלמת בין כתליו, והגם שהמוני מבקרים פוקדים אותו בכל שעות היום - ניתן לנהל בו שיחת-רעים רגועה.
מומלץ להקדיש לשוק הזה שעות אחדות ובמהלכן יש מי שדואג להנעים את זמנם של המבקרים בו. במרוצת כל שעות היום מזומנת להם חוויה מוסיקלית מרשימה של ריקודי-פולקלור הונגריים, עם רקדנים ורקדניות בתלבושותיהם המסורתיות.
ניחוחות השוק המשכרים, שבוקעים בו מכל פינה, מגרים את התייר הנקלע אליו לאחד מדוכני המזון הפיקנטיים, או, כמובן, למסעדת הגורמה המרכזית שבקומה העליונה, בה מצוי מבחר קולינארי במחירים סמליים.

תאריך:  08/10/2009   |   עודכן:  08/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ירון ביבי
הסכם חילופי הקרקעות עם קק"ל יאפשר לעם היהודי להיות לנצח הבעלים של כשני מיליון דונם    וגם: הגיע הזמן לפשט את הביורוקרטיה
ד"ר אברהם בן-עזרא
החוק היבש קובע כי כל דייר ישלם באופן שווה את עלות המעלית, גם אם הוא דייר הקומה העליונה אשר משתמש במעלית תדיר וגם אם הוא דייר קומת הקרקע    הסדר ראוי?
ד"ר דוד אלטמן
על מי אתה מגן אדוני השופט, כאשר את מטיח בנו אצבע מאשימה וחסרת שחר, כאשר צבא יוצא להגן על בתים וערים ומודיע ומבקש משכניו להתרחק, כדי למנוע אובדן וצער    מכתב נוקב לשופט גולדסטון
יוני בן-מנחם
ברחוב הפלשתיני התחיל להתגבש תהליך של קונצנזוס לצאת למאבק נגד ההתנחלויות, הבנייה הישראלית במזרח ירושלים ומה שמכונה "נסיונות ישראל להשתלט על מסגד אל-אקצה"    התהליך מגובה בהסתה דתית של החמאס והתנועה האיסלאמית בישראל    ישראל צריכה להתייחס ברצינות לאפשרות פריצתה של אינתיפאדה שלישית
אברהם שרון
החיוך, דווקא החיוך, על דרך ההיפוך, מדגיש ומעצים את סבלו. את בדידותו. את פחדיו. את חרדתו. את חוסר האונים שבו הוא שרוי, שבו הוא שבוי    זה חיוך אכזרי, חד ומשסף כסכין, שננעץ בעינינו    דרך חיוכו הם צוחקים לנו בפנים, המנוולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il