X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעל לכל, אומר דוח גולדסטון למנהיגים הפוליטיים של המזרח התיכון ולקציניהם שאין מנהלים לחימה על גבם של האזרחים מעתה לא יהיה מנהיג פוליטי אחד בכל רחבי המזרח התיכון שיוכל לומר, לא ידעתי, לא שמעתי, לא נאמר לי
▪  ▪  ▪
יש גבול לכל תעלול [צילום: AP]
איציק וולף
דווקא בגלל שאני יהודי אני מחויב לבקר את ישראל

החלקת עור נוסח ישראל
בת-שבע שפירא
התגובה לדוח גולדסטון אינו שונה מתגובות לביקורות אחרות בעבר - התעטפות בצדקתנו ודחיית כל ביקורת
לרשימה המלאה

חסד עשה גולדסטון עם תושבי המזרח התיכון כאשר תלה מעל ראשי המנהיגים הפוליטיים, ערבים ויהודים כאחד, את הכרזה השחורה "פשעי מלחמה - ראו הוזהרתם". לעת עתה נראה כי דוח גולדסטון לא יתפתח לכדי הגשת כתבי אישום פליליים נגד מי שהיו מעורבים בעופרת יצוקה, אך ללא ספק יש בו בדוח כדי לומר לצדדים באופן חד-משמעי שעליהם להגדיר מחדש את הנורמות והכללים, את המותר והאסור במסגרת לחימה, מוצדקת ככל שתיראה בעיני צד אחד או משנהו, ולהתאים את נורמות הלחימה למשפט הבינלאומי הנוהג עתה.
מעל לכל, אומר דוח גולדסטון למנהיגים הפוליטיים של המזרח התיכון ולקציניהם שאין מנהלים לחימה על גבם של האזרחים. גולדסטון קובע כי ירי של קסאמים לעבר ערים ישראליות מהווה פשע מלחמה, כשם שתגובה בכוח לא פרופורציונלי עשויה להתדרדר בסבירות גבוהה ולהיחשב פשע מלחמה. דוח גולדסטון הוא ניגודה של האווירה ששררה עד עתה, של זלזול בכל נורמה וערך אנושיים במסגרת לחימה, שיוצגה יותר מכל על-ידי אמירתו האומללה של דן חלוץ - "כשאני משליך פצצה של טון מעל מחנה פליטים הדבר היחיד שאני שומע היא החבטה בכנף". מעתה ברור, כפי שברור שהשמש זורחת במזרח, שלא ניתן להשליך פצצה של טון, כפי הנראה גם לא של חצי או רבע טון, על מחנה פליטים מבלי שהדבר ייחשב פשע מלחמה. מעתה לא יהיה מנהיג פוליטי אחד בכל רחבי המזרח התיכון שיוכל לומר, לא ידעתי, לא שמעתי, לא נאמר לי.
לכן דוח גולדסטון הוא התרעה חמורה וקריאה אחרונה לסדר של מנהיגי המזרח התיכון. רוצה לומר, ייתכן שהפעם אתם המנהיגים הפוליטיים ופקודיכם חמקתם מאימת הדין הפלילי של פשעי המלחמה, אבל בפעם הבאה שארועים מהסוג המתואר בדוח יתרחשו, לא אתם השרים ולא פקודיכם אנשי הצבא, לא תחמקו מידו של בית הדין הפלילי בהאג. ממש כפי שאמר אלוהים לקין "הלא אם תיטיב שאת ואם לא לפתח חטאת רובץ...".
על-רקע האמור לעיל, מדאיגות במיוחד אמירות של קצינים בכירים בצה"ל כפי שהובאו בעיתוני סוף השבוע, כי במקרה של עופרת יצוקה שתיים, יתיר הצבא הרבה מהרסנים והמגבלות שהיו בעופרת יצוקה אחת. משמעות הדברים היא, שצה"ל אינו רואה בדוח גולדסטון בבחינת אזעקה רועמת שתכליתה לעורר את העומד על-פי התהום ולהביא לשינוי נורמות או אופני הלחימה המתבקשים מהסיטואציה. יש לומר כי עמדות אלה, הנשמעות מפי אנשי הצבא, נתמכות על-ידי אישים באקדמיה בעלי שם כיחזקאל דרור המטיפים לשימוש בכוח באופן לא פרופורציונלי והם, על-רקע האמור, אינם אלא בבחינת יועצי אחיתופל.
משמעות הדברים היא, ויש לומר אותם ללא כחל ושרק, כי אם לא יוסקו המסקנות הנדרשות והמתבקשות מדוח גולדסטון ובמקרה של סיבוב לחימה נוסף, לפתחם של המנהיגים הפוליטיים וקציני הצבא שלנו חטאת רובץ, וזאת לאחר שהוזהרו עתה על-ידי גולדסטון. זה עלול להיות חטאם של אנשים שהוזהרו מראש ולא היטיבו שאת. במקרה כזה, מעבר להפיכתה של ישראל למדינה מצורעת, הצדק הטבעי יהיה עם הקוראים להעמיד לדין פלילי ולהטלת אחריות אישית. לא יוכל להישאר כאן אדם אחד הגון ואנושי מבלי שיהיה נאלץ להסגיר את שריו, קציניו (בניו) לידי התובע הפלילי של האג.
אבל דוח גולדסטון מטיל גם עלינו האזרחים אחריות לגורל ערינו. ארועים כמו שהיו כאן בשנים האחרונות, של הפגזת ערים אזרחיות מאוכלסות כמו חיפה, קריית שמונה, אשקלון, באר שבע, שדרות ועזה, אסור לנו האזרחים לאפשר את הפגזתן שנית. הדרך היחידה להשיג זאת, היא על-ידי יצירת התנגדות של ישראלים להפגזות בעזה ובכל מקום אחר המאוכלס באזרחים בשטחי הפלשתינים והתנגדות של פלשתינים להפגזות ערים ישראליות. זהו אינטרס משותף שלנו האזרחים, פשוטי העם, ישראלים ופלשתינים. את הכרזה השחורה שתלה גולדסטון מעל ראשי המנהיגים, עלינו להמשיך ולהחזיק מול עיניהם לבל תמוש מעיניהם ולבל יחזרו ויעשו את ערינו כלי משחק למלחמות שאין להן סוף.
בפרפראזה על דברי מנחם בגין אומר: ידעו אחמד ג'עברי, איסמעיל הניה וח'אלד משעל וידעו גם ברק ונתניהו כי יש שופטים גם בהאג!

פורסם במקור: על צד שמאל
הכותב הינו עו"ד, איש שמאל, פעיל שלום וזכויות אדם, סוציאל-דמוקרט ותומך בחיזוק מדינת הרווחה.
תאריך:  08/10/2009   |   עודכן:  08/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנהיגי המזרח התיכון - ראו הוזהרתם!
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
ו-20,000 רקטות על יהודים? ל"ת
זה דווקא מומלץ?  |  8/10/09 14:08
2
מותר להרוג אזרחים
פטריוט שמאלני  |  8/10/09 14:41
 
- כל עוד אינם המטרה - זה מותר!
C-cyclist  |  9/10/09 01:17
3
ואאוו ! איזה פחד ????????????
מורה נבכים  |  9/10/09 13:40
4
לדבריך: רק לערבים מותר להלחם
מרק_טווין  |  11/10/09 19:28
5
כמה שטויות אפשר לדחוס לדף?
ל רפי  |  13/10/09 14:16
6
הצחקת אותם
עובדיה הנביא  |  6/12/10 00:12
7
עוד שאלה למר משולם
עובדיה הנביא  |  6/12/10 00:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל נאור
הצעה קונקרטית לשינוי שיטת המשטר בישראל למשטר "סמי נשיאותי"
עו"ד רונן דליהו
כספי הפוליסה אינם מגיעים בהכרח באופן אוטומטי ליורשים משום שחוסר המודעות של הציבור למעמד המשפטי של הכספים הנצברים בפוליסות, ולעובדת אי-היותן חלק מעזבונו של המוריש, גורמת לעתים קרובות לטעויות רבות ובלתי מכוונות
תמי מולד-חיו
ראוי שניצב אהרון פרנקו, כמו גם אחרים בזרועות הביטחון והממשל, יבינו סוף-סוף שסופו של דיכוי להסתיים במרד - הפלשתינים אינם ילדים סוררים שאם ניתן להם סוכריה או פרס יתנהגו יפה - הם אנשים בעלי זכויות ממש כמו כל אדם אחר
מתי דוד
שלום עכשיו, הקטר והדגל של השמאל הנאיבי והדוגמטי
ד"ר יובל ברנדשטטר
החמאס מנפץ את האשליה של הערביות הישראלית, את החלום באספמיא של שכנות טובה עם ערבים וקובע: כל ערבי יכול לקנות מקום של כבוד דרך תרומה לפתרון הסופי של מדינת היהודים    ההנהגה הישראלית הולכת לקראת שפיות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il