X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יואב שכטר סטודנט, חבר הנהלה עמותת צמ"ח
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
גורמים קיצוניים בארגנטינה החלו לאחרונה לשלב יותר ויותר אלימות כלפי יהודים ותומכי ישראל יואב שכטר מתאר מראות מדאיגים מביקורו האחרון בבואנוס איירס ומאיץ בישראל להתערב ולעזור [כתובת אנטישמית בטיילת של בואנוס איירס / צילום: יואב שכטר]
▪  ▪  ▪
גרפיטי נאצה [צילום: יואב שכטר]

"הסתר את המצלמה! השתגעת? תיכף מישהו יראה אותך וזה יגמר רע מאוד". כך לאחרונה התפרץ לעברי ידידי הארגנטינאי בזמן שביקשתי לצלם כתובת אנטי-ישראלית שהתנוססה לעיני כל בכיכר המרכזית של בואנוס איירס.
הכתובת הייתה מרוססת על חזיתו של אחד המוזיאונים הלאומיים. "גלוחי הראש נמצאים בכל מקום והם מחפשים מישהו להתעמת עמו", המשיך ליונל, צעיר יהודי, תוכניתן במקצועו. הפחד שראיתי במבטו באותו הרגע הותיר בי חומר למחשבה באשר לזהותה האמיתית של ארגנטינה - זו הנסתרת מעיני המטייל הישראלי הממוצע.
המטייל הישראלי, שזה לא מכבר השתחרר מהצבא ונסע למסע חסר דאגות בדרום אמריקה, מוגן למעשה ללא ידיעתו, על-ידי מחסום השפה והסביבה החברתית המוגבלת בעיקר למטיילים ישראלים אחרים. שני אלו הם הגורמים המרכזיים לכך שהוא אינו מודע לתופעות מקומיות קיצוניות שמתרחשות ממש מתחת לאפו. כך למשל, במרכז הבירה, בסמוך לאכסניית נוער פופולרית למדי בקרב ישראלים בשם "אסטוריל", דאגה התנועה הקומוניסטית לרסס מספר כתובות נאצה בגנות ישראל ובגנות יהודים. מרבית הישראלים המבקרים באכסניה אינם חשים באיום. בנוסף, בזמן שבצפון אמריקה ובאירופה מסווים הפעילים האנטישמיים את מסריהם הגזעניים בתוך ביקורת פוליטית אנטי-ישראלית ואנטי-ציונית, נדמה כי מקביליהם בארגנטינה אפילו אינם מנסים להיזהר בלשונם. כאן השנאה כלפי יהודים היא גלויה באופן שאינו משתמע לשתי פנים.
גורמים קיצוניים רבים בארגנטינה, הן מהימין והן מהשמאל, החלו לאחרונה לשלב יותר ויותר אלימות בהפגנותיהם ובפעולותיהם. במהלך הפגנת התמיכה לכבוד יום העצמאות ה-61 של ישראל שקיימה הקהילה היהודית בבואנוס איירס בחודש מאי האחרון, הותקפו משתתפים בעצרת על-ידי קיצוניים באמצעות אלות וסכינים. האירוע הסתיים במספר פצועים ובכמה עצורים, והתוצאה הנלווית לכך היא ברורה. יהודי ארגנטינה חוששים לצאת לרחובות.

גל האנטשמיות החמור ביותר מאז חזרת הדמוקרטיה
משוואה המשווה את היהודים לנאצים

העלייה הדרמטית בגילויי האנטישמיות בארגנטינה התרחשה מיד לאחר פרוץ מבצע "עופרת יצוקה" בעזה בינואר השנה. מאז הפגנות נגד ישראל הן דבר שגרה, תקיפות אלימות נגד יהודים, רכוש ומוסדות הפכו למעשה שכיח, וכתובות גרפיטי רוססו בכל רחבי העיר. "הפצצה השלישית בדרך", כך ציינה כתובת מדאיגה שרוססה בסמוך למבנה של ארגון AMIA, ארגון הגג של הקהילות היהודיות בארגנטינה. הכוונה היא להמשך לשני פיגועי התופת הנוראיים שארעו בשנות התשעים בשגרירות ישראל ובבניין של AMIA. בנוסף לכך, לאחרונה פונו שני בתי כנסת בבואנוס איירס בעקבות התרעה לפצצה.
אלדו דונסיס, נשיא DAIA, הזרוע הפוליטית של הקהילה היהודית, מדגיש כי "הגל האנטישמי החדש הנו החמור ביותר מאז שחזרה הדמוקרטיה לארגנטינה". עם זאת, הרשויות טוענות כי אין סיבה לדאגה, וכי הגורמים הקיצוניים הללו נמצאים תחת שליטה ופיקוח מתמיד. יש לזכור, כי המוניטין שצברו ממשלות ארגנטינה ומערכת המשפט לאורך השנים ולאור הטיפול הבעייתי בחקירת הפיגועים הקודמים, אינם תורמים לתחושת הביטחון של הקהילה היהודית שם. "ארגנטינה היא מדינה שהניחה לרוצחים הכי אכזריים שלה להמשיך להסתובב חופשי", כך הטיבה לתאר צעירה בת 25 מבואנוס איירס, בהתייחסה לתקופת הרודנות הצבאית של שנות השבעים.
לאחרונה החלה הקהילה היהודית בארגנטינה להשקיע מאמץ רב בחיזוק ארגוני ההסברה המקומיים הפועלים למען ישראל ונגד אנטישמיות. עם זאת, כוחם של ארגונים אלו דל בהשוואה לארגונים דומים בצפון אמריקה. הדבר נובע מסיבות של גודל הקהילה, יכולת תקציבית ויכולת השפעה פוליטית. בקרב יהודי ארגנטינה יש הטוענים, שבכלל משימה זו צריכה להיות מוטלת על משרד החוץ הישראלי, אך בפועל לגוף הממשלתי אין אפשרות ליזום פעולות שטח מחוץ לישראל. לכן, טוב יעשה אם יסתפק בתמיכה מתמדת בארגוני ההסברה העצמאיים. ארגונים אלו, אשר מבצעים עבודת קודש במדינות בהן אתגר ההסברה הוא עצום, סובלים מחסרון אסטרטגי מרכזי הנובע מעצם שיטת פעילותם. על-פי רוב, הם פועלים רק במקום שבו נמצאים תורמים המספקים תזרים מזומנים, ולאו-דווקא היכן שקיימות בעיות דחופות. הרי כל תורם יהודי מעוניין, קודם כל, לשפר את תמונת ההסברה בסביבת מגוריו. אולי כעת, כשבממשלה הנוכחית מכהן שר לענייני הסברה ותפוצות, יימצא פתרון איכותי לאתגרים הללו.

המחבר הנו סטודנט באוניברסיטת תל אביב ופעיל בהתנדבות עם ארגון ההסברה הבינלאומי למען ישראל StandWithUs.
תאריך:  09/10/2009   |   עודכן:  11/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסברה דרושה בארגנטינה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לעורך: איפה התמונות שהכותב צרף ל"ת
לא מאוחר לתקן  |  10/10/09 19:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יחיאל שבי
יש לקחת ברצינות את דברי התנועה האיסלאמית ולהתייחס לאימרות השפר של מנהיגיה כאל חיצים המכוונים לבטן הרכה של הסכסוך
אליקים העצני
נאומו של ראש הממשלה לוקה בסתירה פנימית חמורה    אם כן, "למה צחק הימין" - במקום לבכות, שכך מתבטא ראש "המחנה הלאומי" בפורום האומות?
טובה ספרא
גם השבוע יתרחשו אירועים שיעצבו את העולם בשנים הבאות    כלכלה: מפלט מאוכזבי-הדולר, הזהב, ימשיך לענות על הציפיות    אצלנו: תיתכן אינתיפאדה נוספת בשנה הבאה    ועוד: קצת רכילות צהובה    תחזית לשבוע שבין 15.10.09-9.10.09
דן בבלי
רבים יסכימו כי החברה הישראלית מתחמקת בעקביות מלדון בנושאים המתעוררים מדי פעם - נושאים שאינם לרוחה, ומעדיפה להתעלם מהם    מן הראוי לזכור כי הערבים אזרחי ישראל הינם שומרי חוק וכי הם אלה שעד כה נפגעים מהיחס השלטוני    שוויון לאוכלוסיה הערבית
מיכאל פואה
מדינת ישראל גזלה את הר הבית מהעם היהודי והעבירה אותו לידי הגזלן המוסלמי. המקום שאמור להיות מקום תפילה עולמי, הופקר בידי מי שמפנים אליו את אחוריהם, וממקום זה מפיצים את תרבות החרב והשנאה בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il