X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שימוש בפטריות קוטלות צמחים להשמדת שדות הפרג באפגניסטן, יחד עם פעילות שיטור יעילה של הצבא, יקטינו את ייצור ההרואין, וכך תופסק ההזרמה האדירה של כסף, שבו מממנים הטליבאן וברוני המלחמה השונים את הטרור
▪  ▪  ▪
פטריות יכולות לחסוך בחיי אדם, באמצעות חיסול תעשיית הסמים האפגנית [AP]
כיום, ייצור האופיום אחראי ל-97% מהתל"ג לנפש באפגניסטן. במקום לחסל את גידולי האופיום באפגניסטן, מתמקד הממשל האמריקני בסוחרים הקשורים לטליבאן ובמעבדות הסמים. אבל ההתמקדות בגורמים הפליליים תועיל אך במעט להפסקת גידול האופיום או לכלכלה, גם כי לרוב החקלאים האפגניים יש מעט תחליפים לגידול אופיום

   רשימות קודמות
  אחמדינג'אד - עכשיו רפורמטור כלכלי
  נפט יטהר טרור
  קרן אור במרוקו
  נחושים להציל את מדינת הטרור הפלשתינית
  תמרים כ"סיוע הומניטרי"

בעוד שממשל אובמה דן בשאלה, האם להסלים את המלחמה באפגניסטן, ייתכן שיש פתרון טוב יותר לייצוב מדינה זו. איש אינו מצפה, שאפגניסטן תהפוך בן-לילה לדמוקרטיה רודפת שלום ובת-קיימא. אלא שללא אסטרטגיה אפקטיבית, שמיועדת לשנות את המצב מיסודו, הגדלה בלבד של מצבת הכוחות האמריקניים באפגניסטן רק עשויה להביא לאובדן מיותר של חיי אדם ולבזבוז של מיליארדי דולרים - וכל זאת בלי להסיר את הגורם המהווה את המכשול העיקרי ליציבות באזור, והוא הסחר בהירואין.
מאז שהשתחררה ב-2001 משלטון הטליבן, עלה ייצור ההירואין באפגניסטן מ-640 ל-8,200 טונות ב-2007, וירד, לפי הדיווחים, ל-7,700 טונות ב-2008. אלא שהדוח האחרון של ועדת האו"ם לבקרת סמים נרקוטיים - ה-INCB International Narcotics Control Board - המביא נתונים אלה, מתבסס על הייצור רק בשבעה מחוזות באפגניסטן, שבהם כוחות נאט"ו וארה"ב נלחמים בטליבן. למעשה, אפגניסטן ממשיכה לספק מעל 90 אחוזים של שוק האופיאטים העולמי.
"ביטחון, וייצור וסחר של סמים...קשורים ביניהם קשר הדוק", אמר במסיבת עיתונאים בלונדון נשיא הוועדה, חמיד גהודס. לדבריו, "קשה מאוד לקבוע מהו הגורם ומהי התוצאה".
אלא שדבריו של שר הפנים האפגני, עלי אחמד ג'לילי, בעניין ברורים: "הסמים מהווים מקור הכנסה לברוני המלחמה, וכן לפלגים האיזוריים, לצורך תשלום משכורות לחייליהם. הטרוריסטים מממנים את פעולותיהם באמצעות סחר בלתי חוקי בסמים, באופן שכולם קשורים זה בזה", אמר ב-2005. מאז - המצב החמיר בהרבה.

רק עוד ניסוי אחד

שימוש במיקוהרביצידים באפגניסטן, יחד עם פעילות שיטור יעילה של הצבא, יקטינו את ייצור ההרואין. בד בבד, הם יגדעו את הזרמה האדירה של כסף, שממנו נהנים הטליבאן וברוני המלחמה השונים. כסף זה, יחד עם כספים מסעודיה וממדינות המפרץ הפרסי, משמשים כדלק להמשך המלחמה והשחיתות הפוליטית.

מפקד כוחות ארה"ב וכוחות הסיוע הבינלאומיים באפגניסטן, הגנרל סטנלי מק'ריסטל, רואה בצדק בסחר בסמים סכנה מיוחדת, בשל ההשפעה המשחיתה שיש לו על ממשלת אפגניסטן.
פתרון יעיל להסלמה באלימות, לשחיתות ההרסנית, לפשע ולרדיקליזם הגואה באפגניסטן קיים זה זמן מה, אלא שממשלים אמריקנים קודמים לא יישמו אותו. על ממשלו של אובמה ליזום מדיניות חדשה, שתכלול השמדת הסמים, תוך כדי מתן סובסידיות והכשרה לחקלאים, וזאת על-מנת ליצור אלטרנטיבות כלכליות בנות קיימא.
על ממשל אובמה לממן את שלבי המחקר הסופיים הנחוצים ליישומה של שיטה חדשנית ובטוחה להשמדת צמח הפרג, שבפיתוחן השקיעו ממשלות קודמות של ארה"ב משאבים ניכרים. שיטה זו כרוכה בשימוש במיקוהרביצידים, המצויים באופן טבעי בפטריות התוקפות עשבים מזיקים. שלא כמו הדברה כימית, שבה משתמשים כיום להשמדת צמחים בלתי חוקיים, כמו צמח הקוקה בקולומביה, מיקוהרביצידים תוקפים רק את צמחים ספציפיים, והופכים את גידולם לבלתי כלכלי.
פטריות אלה ממשיכות לחיות בקרקע, ובכך מונעות צמיחה מחדש של פרג, בעוד שאינן מזיקות לגידולים אחרים, לבני אדם ולסביבה.
ב-29 בדצמבר, 2006, נשיא ארה"ב דאז, ג'ורג' בוש, חתם על חוק, שאחד הסעיפים שבו חייב את המשרד האמריקני למדיניות מניעת סמים לבצע בדיקה של יעילות מיקוהרביצידים בשדות האופיום והקוקאין. למרות זה, הניסוי, שהיה אמור להימשך שנה, מעולם לא בוצע. על הנשיא אובמה לדרוש באופן מיידי את ביצועו.
שימוש במיקוהרביצידים באפגניסטן, יחד עם פעילות שיטור יעילה של הצבא, יקטינו את ייצור ההרואין. בד-בבד, הם יגדעו את הזרמה האדירה של כסף, שממנו נהנים הטליבאן וברוני המלחמה השונים. כסף זה, יחד עם כספים מסעודיה וממדינות המפרץ הפרסי, משמשים כדלק להמשך המלחמה והשחיתות הפוליטית. אסטרטגיה כזו גם תשחרר כספים (בין 150 ל-200 מיליארד דולר), שכיום מנוצלים בארה"ב למלחמה בסחר הסמים ובתוצרי הלוואי שלו – פשיעה, התמכרות, מחלות, תאונות, וכולי – ויאפשר את השימוש בהם לצורך מלחמה ישירה בטרור.
לרוע המזל, בו בזמן שממשל אובמה בוחן אפשרות של מדיניות חדשה לייצוב אפגניסטן, שינה הממשל כיוון מהתמקדות במלחמה בסמים עצמם למלחמה במפיציהם. במקום לחסל את גידולי האופיום באפגניסטן, מתמקד הממשל האמריקני בסוחרים הקשורים לטליבאן ובמעבדות הסמים. אבל התמקדות כזו בגורמים הפליליים בלבד תועיל אך במעט להפסקת גידול האופיום או לכלכלה, ולו רק מכיוון שלרוב החקלאים האפגניים יש מעט מאד תחליפים לגידול אופיום. כיום, ייצור האופיום באפגניסטן אחראי ל-97% מהתל"ג לנפש בארץ זו, כלומר ל-303$ מתוך 310$.
נדמה, שביצועה של אסטרטגיה חדשה זו, בד-בבד עם סבסוד הכלכלה האפגנית עד לנקודת זמן, שבה גידולים אחרים ותעשיות יחליפו את סחר האופיום הבלתי חוקי, מהווה דרך טובה יותר במלחמתה של ארה"ב נגד הטליבאן ונגד השחיתות המובנית של אפגניסטן. בנוסף, היא תשחרר משאבים עבור קשת רחבה של רפורמות ממשלתיות וסוציאליות, שעליהן להיות מוגדרות היטב ומפוקחות בקפידה. ללא הרואין למימון הטרור ולערעור המערכות הפוליטיות והכלכלה של אפגניסטן ופקיסטן, אמריקה תוכל לקדם מאוד את האג'נדה שלה באזור זה.

לאתר מגזין מראה
המאמר "Winning the War in Afghanistan" פורסם ב-30.09.09 ב-Frontpagemagazine
תאריך:  17/10/2009   |   עודכן:  17/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פטריות במקום עוד חיילים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם הטיפול באירן חייב לכלול פטר
אחמד זיבי  |  17/10/09 15:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל נבון
מדינות סקנדינביה, אולי מבלי לדעת, מנסות להנחיל לעולמנו מוסר חדש: כפול, מעודד עריצות ואנטישמי
אהרון רול
טורקיה צועדת במסלול יציב וברור לעבר דירדור מכוון של היחסים עם ישראל במטרת לרקוד על שתי החתונות: האירנית והמערבית
ד"ר יובל ברנדשטטר
המכונית החשמלית כבר אינה מדע בדיוני    בשנה הבאה - חברת מוניות חשמליות בטוקיו    החזון - ישראלי, הרווח - אקולוגי, ההפסד - ערבי
אי.וו. ג'קסון
ארגונים שונים למען שחורים מאשימים את הדיכוי הלבן בכל חוליי החברה השחורה ומתעלמים מנטילת אחריות    זה כולל הצנעה של פשעי שחורים נגד שחורים, משום שזה לא משתלב טוב עם הנרטיב של 'דיכוי השחורים בידי הלבנים'
יואב יצחק
ברנע, שהשמיץ פעמים רבות את מבקר המדינה לינדנשטראוס כדי לשרת את אולמרט, משתמש עכשיו בדוח הביקורת של המבקר כדי להטיל דופי אישי באהוד ברק    הכל מהפוזיציה    וגם: על הקרב הקטן שמנהל ברנע נגד הבלוגרית אריאנה האפינגטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il