X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
נאום ראש הממשלה בוועידת הנשיא בסימן "פונים אל המחר" [ב' בחשוון תש"ע, 20.10.2009]
▪  ▪  ▪
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בוועידת הנשיא 2009 [צילום: פלאש 90]

הערב הזה, הוועידה הזו - אלה סוג הרגעים שבהם אפשר לחשוב איך הופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי. איך הופכים את החלום למציאות. איך הופכים את המשבר להזדמנות.
והאמת היא, שאין אדם מתאים יותר בעולם ליזום ולהוביל ועידה כזאת, להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי ממכובדנו ויקירנו, נשיא מדינת ישראל, שמעון פרס. כפי שעשית כל חייך, אדוני הנשיא, גם הערב אתה ממשיך לחלום, ליזום, ממשיך לחלום, ממשיך להגשים.
אנחנו נפגשים רבות, זה אינו סוד שאני מרבה להתייעץ איתך. יש לך ניסיון חיים שיש למעטים מאוד בעולם. אתה איש ספר, מדינאי, הוגה דעות, ראש ממשלה, נשיא. אתה פטריוט ישראלי ובאותה עת איש של העולם. אבל מעל לכל, בערב הזה מתבטאת תכונה אחת נוספת שלך - אתה יזם, בנפשך אתה יזם, יזם של העתיד!
שמעון, תרשה לי לקרוא לך שמעון כאן, אנחנו עושים את זה גם בהזדמנויות אחרות, אני מבקש לומר לך בפשטות - אתה נכס לאומי לעם ישראל, ואני שמח להיות כאן הערב בוועידה הזאת בהזמנתך. כי באמת אין איש מתאים יותר ממך לזמן אותה, ואני חושב שגם אין מקום מתאים יותר לקיים אותה מאשר פה במדינת ישראל.
משום שבמשך שישים ושתיים שנה, כל יום, אנחנו הופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי. אנחנו קיבצנו עם מפוזר, משוסע, נרדף, שאיבד שליש מבניו ובנותיו. החזרנו לו את כוח המגן שאבד לו, זקפנו שוב את קומתו, החיינו שפה עתיקה, הפרחנו שממה, קלטנו עלייה, והקמנו מדינה לתפארת שהיא מובילה בעולם בהרבה תחומים ובעיקר בתחומים שיש בהם יתרון לידע.
ועשינו עוד דבר אחד שרבים חשבו שהוא בלתי אפשרי: פרצנו את הדרך לשלום. עשינו שלום תחילה עם מצרים ואח"כ עשינו שלום עם ירדן. ואנחנו לא נלאים במאמצינו להשיג שלום עם הפלשתינים וגם איתם נצליח. עכשיו, רבים חושבים שזוהי משימה בלתי אפשרית. אני לא שותף להם. אני מאמין שהשלום עם שכנינו הפלשתינים הוא אפשרי. אבל זה דורש מנהיגות ואומץ לב משני הצדדים.
ולכן אני קורא לאבו מאזן, יו"ר הרשות הפלשתינית:
  • הובל את עמך לשלום!
  • אמור לעמך שהגיעה העת לסיים את הסכסוך הזה אחת ולתמיד!
  • אמור לעמך שהגיע הזמן ששני העמים יחיו בשלום ובביטחון זה לצד זה. אני אינני מבקש ממך משהו שלא דרשתי מעצמי.
לפני כמה חודשים נשאתי נאום לעמי בו אמרתי לו את האמת לגבי השלום. הצורך בשלום והדרך לשלום. עכשיו הגיע תורך לומר את האמת של השלום - הצורך בשלום והדרך האמיתית לשלום עם העם שלך. אני נשאתי את הנאום הזה באוני' בר-אילן, אתה יכול לשאת אותו בכל אוניברסיטה שלכם, או בכל מוסד שתבחר. אבל החשוב הוא שתעשה זאת!
לדבר שלום בינינו, בהקדם, אנחנו מוכנים כבר מחר, אבל לא רק בחדרי חדרים, צריך להעביר את האמת של השלום גם החוצה אל עם השלנו ולעם הפלשתיני.
עכשיו אם יש קהל שיכול להבין שאפשר להפוך בלתי אפשרי לאפשרי הרי הקהל הזה זה אתם, משתתפי הוועידה הזו: יש פה מנהיגים, אנשי מדע, אנשי רוח ואקדמיה, אנשי כלכלה ועסקים, אנשי תקשורת, אמנות, ביטחון, אנשי הגנת הסביבה. כל אחד ואחת מכם בתחומו, עם חלומו, עם תרומתו - כל אחד מכם, אתם הופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי.
ובכן, הערב אני מבקש לדבר איתכם על אחד התחומים המשמעותיים ביותר בעולמנו: לבטל את התלות העולמית בנפט.
אני מאמין שכולנו יודעים אמת פשוטה. שהתלות בנפט פוגעת בעולם. היא פוגעת בו ביטחונית, היא פוגעת בו כלכלית, היא פוגעת בו סביבתית. ביטחונית, כי התלות בנפט מחזקת משטרים אפלים שמקדמים אי-יציבות ומממנים טרור באמצעות תקבולי הנפט. כלכלית, כי לאורך זמן, ללא פיתוח אנרגיה חליפית, הגברת הביקושים לנפט והקטנת ההיצע יגרמו לעלית מחירים. וזה יפגע בפיתוח הכלכלי של העולם שמייבא נפט - וזה רוב העולם. וזה מדינות באפריקה ומדינות אחרות. זה פגיעה כלכלית חמורה. סביבתית, כי הזיהום של הנפט פוגע באוויר שאנחנו נושמים, במים שאנחנו שותים, במזון שאנחנו אוכלים. התלות הזו בנפט פוצעת אותנו יום יום, אותנו ואת כדור הארץ, והיא עושה זאת כבר עשרות שנים.
ובכן יש לנו יעד, אנחנו חייבים להיפטר מן התלות בנפט! אני יודע שזה נראה בלתי אפשרי, אבל אני אומר לכם, זה אפשרי. לפעמים דרושה רק המצאה אחת, או שתיים, כדי לפרוץ את הדרך ולשנות סדרי עולם. הסתכלו על המלח במאה ה-19. המלח, עד תחילת המאה העשרים היה מוצר רב-ערך ששימש לשימור מזון. שיירות של גמלים הובילו ממדבר הסהרה מלח והם סחרו בו בתמורה לזהב. היו מעצמות כלכליות שלמות העולם שהתעשרו מהסחר במלח, מהתלות של העולם במלח. אבל יום אחד באו שתי המצאות - האחת פחית השימורים, והשנייה הקירור, ובבת אחת התבטלה התלות הגדולה של העולם במלח, ומעצמות המלח קרסו כמעט בן לילה.
האם ישראל היא זו שיכולה לגרום לפריצת דרך דומה, שתשחרר את העולם מן התלות בנפט? אני מאמין שכן, כי בישראל יש שני משאבים כבירים שמעניקים לנו את הסיכוי לעשות זאת. יחד עם אחרים, אבל שני משאבים כבירים:
  • מוחות ולבבות.
  • היכולת ולא פחות חשוב מזה, הרצון.
היכולות שלנו נפרסו כאן, גם אם זו לא תמונה ממצה, ראיתם את זה. יש לישראל יכולות מתקדמות בתחומי הטכנולוגיה, האגרו-טק והביו-טק, הננוטכנולוגיה, האנרגיה הסולארית, טכנולוגיית מצברים ואנרגיות מתחדשות. היכולות הללו מציבות אותנו כמועמדת מובילה וטבעית ליצור מהפכה עולמית בתחום האנרגיה הנקייה.
רבותיי, אף אחד לא האשים אותי שאני חסיד של התערבות ממשלתית. אבל לפעמים השוק הפרטי פשוט לא יעשה את המסה הקריטית של הפעולות שנדרשות כדי לחולל שינוי גדול. לפעמים הוא זקוק לדחיפה ולתמיכה של הממשלה. הנושא הראשון והחשוב ביותר למדינת ישראל, מבחינה גיאופוליטית, מבחינה ביטחונית, מבחינת הסביבה, מבחינת הבטחת העתיד, מבחינת שינוי סדרי עולם - זה מציאת חלופה לנפט.
על כן, אני שוב מודיע שאני עומד להקים ועדה לאומית של מדענים, של אנשי תעשיה, מהנדסים, אנשי עסקים ואנשי הממשלה במטרה להביא תוכנית מעשית לפיתוח טכנולוגי-הנדסי ויעיל להחליף את הנפט בתוך עשר שנים. אני אבקש להסתייע במוחות, בכישרונות שחלקם נמצאים כאן, ומצויים ברחבי העולם. זה לא רק אינטרס שלנו. המשאבים לא צריכים להיות רק של ישראל. לרוב העולם יש אינטרס כזה. אבל האינטרס החזק והמובהק ביותר הוא שלנו כאן בישראל.
"כי מציון תצא תורה", זה מה שאנחנו מצווים לעשות, ולהביא אור חדש לעולם. בעזרת השם, בעזרתכם, בעזרת רבים אחרים בעולם נעשה את הבלתי אפשרי לאפשרי. נעשה ונצליח.
תודה רבה לכם.

נתניהו: "נחליף את הנפט בתוך 10 שנים" [צילום: פלאש 90]
תאריך:  21/10/2009   |   עודכן:  21/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנכס הלאומי - שמעון פרס; הנכס העתידי - חלופת הנפט
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
"לשמעון פרס לא איכפת שכל המדינ
קורנאוה טבריה  |  21/10/09 10:19
2
אם כל הדברים שאמר ביבי על פרס
קורןנאוה טבריה  |  21/10/09 10:26
 
- שמת לב לכמות השנאה הנוטפת
אחת מהצד  |  21/10/09 11:48
 
- שמתי לב לבורות ולרשעות של הסמו
קורןנאוה טבריה  |  21/10/09 15:34
3
יש טעות בכותרת. צ"ל: ל"ת
"הנאחס הלאומי-פרס  |  22/10/09 20:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לבני
דברי יושב-ראש האופוזיציה בישיבת המליאה לזכר רחבעם זאבי ז"ל [ב' בחשוון תש"ע, 20.10.2009]
דורית ביניש, נשיאה
דברי נשיאת בית המשפט העליון בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא [כ"ו תשרי תש"ע - 14.10.2009]
בנימין נתניהו
נאום ראש הממשלה בוועידת הגליל, כפר בלום [כ"ה בתשרי תש"ע, 13.10.2009]
בנימין נתניהו
נאום ראש הממשלה בפתיחת מושב החורף בכנסת [כ"ד תשרי תש"ע 12.10.2009]
ציפי לבני
דברי יו"ר האופוזיציה בפתיחת מושב החורף בכנסת [כד' תשרי תש"ע 12.10.09]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il