X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טים מוריסון, שהיה הממונה על ענייני אירופה ורוסיה במועצה לביטחון לאומי, אישר עדויות קודמות - אם כי אמר שלא ראה בכך עבירה אושר המעבר לשלב הבא של החקירה
▪  ▪  ▪
מוריסון אתמול בבית הנבחרים [צילום: פבלו מונסיביאס, AP]

הנשיא דונלד טראמפ אמר לשגריר ארה"ב באיחוד האירופי, גורדון זונדלנד, כי אוקראינה תקבל סיוע צבאי רק לאחר שתתחייב לנהל את החקירות בהן הוא מעוניין. כך העיד (יום ה', 31.10.19) טים מוריסון, שהתפטר יממה קודם לכן מתפקידו כממונה על ענייני אירופה ורוסיה במועצה לביטחון לאומי, בפני ועדות ההדחה בבית הנבחרים. במקביל אישר בית הנבחרים כצפוי את המעבר לשלב הבא בחקירת ההדחה.
מוריסון גם אישר, כי קיבל דיווח על שיחה בין טראמפ לזונדלנד בחודש שעבר, בה אמר טראמפ, כי אינו מעוניין ב"קח ותן" עם אוקראינה, אך המשיך ודרש שמדינה זו תודיע בפומבי שהיא חוקרת את ג'ו ביידן, בנו הנטר ביידן והטענה לפיה גורמים אוקראיניים שיתפו פעולה עם הדמוקרטים ב"בישול" חקירת הפרשה הרוסית בבחירות 2016. ביל טיילור, הממונה על שגרירות ארה"ב באוקראינה, מסר עדות דומה; זונדלנד אישר גרסה מתונה יותר של השיחה.
מוריסון מונה לתפקידו בידי טראמפ ולפני כן עבד שנים רבות כעוזר רפובליקני בקונגרס. הוא אמר, כי לא סבר שדרישותיו של טראמפ בלתי חוקיות או בלתי הולמות. הוא הביא אותן לידיעת היועץ המשפטי של המועצה, ג'ון אייזנברג, בין היתר מחשש מפני הדלפה של תמליל השיחה בין טראמפ לעמיתו האוקראיני, ולדימיר זלנסקי, הדרך בה יפורש בשל "האווירה הקוטבית בוושינגטון" וההשלכות האפשריות של השיחה על היחסים בין שתי המדינות. עוד אמר, כי לדעתו המניע של טראמפ לא היה פוליטי, אלא ניסיון לנצל "הזדמנות של פעם בדור" בדמות בחירתו של זלנסקי כדי להילחם בשחיתות באוקראינה.
לדברי מוריסון, הוא וטיילור לא סברו שיש קשר בין שחרור הסיוע הצבאי לאוקראינה (391 מיליון דולר שהקפיא הבית הלבן בחודש יולי) לבין התחייבותה לפתוח מחדש את החקירה נגד חברת בוריסמה, בה שימש הנטר ביידן כדירקטור. דעתו השתנתה לאחר ששוחח ב-1 בספטמבר עם זונדלנד, שהיה מעורב מאוד במגעים מול אוקראינה למרות שאיננה בתחום אחריותו. לאחר ששמע מפיו של זונדלנד על ההתניה, סבר מוריסון שמדובר במדיניות של השגריר, אך עד מהרה התברר לו, כי מדובר בהנחיה של טראמפ.
טיילור העיד, כי כמה ימים מאוחר יותר סיפר לו מוריסון, כי שמע על שיחה בין טראמפ לבין זונדלנד שגרמה לו לתחושה רעה. בשיחה זו אמר טראמפ, כאמור, כי אינו מציב תנאים למתן הסיוע - אך דרש לפתוח בשתי החקירות הפוליטיות. טיילור הוא דיפלומט ותיק, אשר התבקש בידי השר מייק פומפאו ליטול לידיו זמנית את השגרירות בקייב לאחר הדחתה של השגרירה מארי יובנוביץ לפי דרישתו של טראמפ.
מוריסון העיד, כי שמע על המניעים הנסתרים של טראמפ ואנשיו כאשר קיבל את תפקידו מידי פיונה היל. היא אמרה לו, כי זונדלנד ופרקליטו של טראמפ, רודי ג'וליאני, מנסים לגרום לזלנסקי לחדש את החקירה נגד בוריסמה - שם ששמע לראשונה מפיה של היל. לדבריו, הוא ניסה לשכנע את טראמפ לשחרר את הסיוע, משום שהוא וטיילור חששו שככל שההקפאה תתארך - כך יגבר בקייב הספק בדבר מחויבותה של ארה"ב כלפי אוקראינה.
בית הנבחרים אישר אמש, ברוב של 232 מול 196, את המעבר לשלב הפומבי של חקירת ההדחה. חלוקת הקולות הייתה מפלגתית כמעט לחלוטין: כל הדמוקרטים למעט שניים הצביעו בעד, וכל הרפובליקנים (ושני הדמוקרטים) הצביעו נגד. השימועים ירוכזו בוועדת המודיעין ועשויים להתחיל בעוד עשרה ימים, עם זימונם של כמה מן העדים המרכזיים שהעידו קודם לכן בדלתיים סגורות. כמו-כן, ניתן יהיה לפרסם את העדויות הקודמות. ועדת המודיעין, בראשותו של אדם שיף, תעביר את המלצותיה לוועדת המשפטים, וזו תחליט האם להגיש למליאת בית הנבחרים כתב אישום נגד טראמפ.

תאריך:  01/11/2019   |   עודכן:  01/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ קישר את הסיוע לאוקראינה והחקירות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
איזו צביעות!
סתם אני  |  1/11/19 07:00
 
- עלית על הנקודה
אלטע קאקער  |  1/11/19 19:00
2
שאלה
דן ד  |  2/11/19 05:39
 
- דייק חביבי!
אלטע קאקער  |  2/11/19 11:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
על מרדכי קידר והתבטאותו בנוגע לרצח רבין אמר אליקים רובינשטיין: ״זו היא זריית מלח על הפצעים בזמן שמה שצריך לעשות זה לזכור מנהיג״    תנועת הנשים לשלמה ארצי: "האירוע לא מהווה הדרת נשים"
עידן יוסף
גנץ: בזמן שאנחנו מדברים על ממשלה שתשקם את הממלכתיות, מעלה נתניהו מסרים בוטים נגד מערכות השלטון    לפיד: אם יהיו בחירות, ננצח שוב וננצח יותר בגדול    יעלון: נתניהו הוא המכשול לממשלת אחדות ליברלית
עידן יוסף
במענה לשאלת חבר מועצת עיריית רמת גן שבעירו המופעלת תחבורה ציבורית בשבת, קבע הרב הישיש כי עליו לפרוש ולקדש שם שמיים למרות החשש כי תקציבי הדת בעיר ייפגעו בשל פרישתו    כרמל שאמה: הוא פוטר כבר שלשום
עידן יוסף
גנץ: הטיפול בסוגיות האזרחיות של המגזר הערבי אינו תלוי בדבר    בכחול לבן מתנגדים לדרישת הליכוד שראש אופוזיציה ערבי לא יקבל תדרוכים ביטחוניים רגישים
איתמר לוין
70% ממקרי הרצח אשתקד היו במגזר הערבי - פי ארבעה מחלקו באוכלוסייה    שיעור הפענוח, על-פי מספר כתבי האישום, עומד השנה על 38% במגזר הערבי ו-48% במגזר היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il