X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דוחות הרבעון השלישי לשנת 2019

2.05 מלש"ח הפסד ללוזון נדל"ן

הפסדי לוזון נדלן בסוף הרבעון השלישי העמיקו בכמיליון שקלים ביחס לסוף הרבעון השלישי אשתקד ברבעון השלישי לבדו הפסידה החברה 902 אלף שקל
▪  ▪  ▪
עמוס לוזון [צילום: יוטיוב]

+ חברת הבנייה דורי של לוזון בדרך לפירוק
חברת לוזון נדל"ן, שבשליטת עמוס לוזון, סיימה את הרבעון השלישי של שנת 2019 בהפסד של כ-902 אלף שקל. זאת, לעומת רווח של 274 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בדיווח שפרסמה (יום א', 3.11.19) החברה צויין כי הפסדיה בתשעת החודשים הראשונים של השנה, שעמדו על 2.058 מיליון שקלים העמיקו בכמיליון שקלים ביחס להפסדיה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 שעמדו על 1.049 מיליון שקלים.

תאריך:  03/11/2019   |   עודכן:  03/11/2019
חברת הבנייה דורי של לוזון בדרך לפירוק

לוזון. "לא מעניין אותי" [צילום: יוטיוב]
חברת הבנייה דורי שבשליטת עמוס לוזון נמצאת בדרך לפירוק, לאחר ששופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, איריס לושי-עבודי, דחתה (יום א', 27.10.19) את הסדר הנושים שהציעה. בשלב זה מינתה לושי-עבודי שני נאמנים לחברה, אשר יחליפו את מנהליה ויגישו בתוך חודש המלצות לגבי המשך הדרך.
דורי ביקשה לאשר כינוס אסיפות נושים, לאחר שדיווחה על חובות של 200 מיליון שקל (ועוד ערבויות של 640 מיליון שקל) ואמרה שהצעד מיועד לאפשר חיסול מסודר שלה. לושי-עבודי הביעה את הסתייגותה מן ההצעה כבר בדיון שנערך בשבוע שעבר, והיום כאמור נתנה לכך ביטוי מחייב. "הסדר זה לוקה באי-בהירות רבה, אינו כולל תרומת בעלים משמעותית ו'אמיתית', מציע הפעלה גרעונית של החברה על חשבון נושיה, ולמעשה לאו הסדר הוא", אומרת לושי-עבודי.
לדברי לושי-עבודי, קיימת חוסר בהירות לגבי מצבת החובות של דורי, כאשר חלק מן הנושים טוענים שהחוב כלפיהם גבוה מזה שעליו הצהירה החברה. גם מקורות ההסדר אינם ברורים, ומול "תרומתו" של לוזון עומדת תמורה שהוא מצפה לקבל, בדמות חלק מן ההכנסות העתידיות של החברה. ההסדר אינו מציע פרעון ברור לכל הנושים, למעט הנושים המובטחים, ובנוי כך שהנושים אינם יכולים לבחון אותו בצורה פשוטה.
עוד אומרת לושי-עבודי, כי מדובר בחברה שפעילותה מצומצמת למתן שירותי בדק לפרויקטים קיימים ולטיפול בתביעות משפטיות, ולכן אין סיבה לעשות מאמץ יוצא דופן כדי להבריא אותה. לבסוף היא מזכירה את דבריו של לוזון בדיון, ולפיהם הוא עושה טובה לנושים בהציעו את ההסדר, שכן חברת דורי אינה מעניינת אותו.
עם זאת, במטרה למקסם את ההחזר לנושים, החליטה כאמור לושי-עבודי שלא להעביר מיד את דורי להליכי פירוק. היא מינתה את עוה"ד עופר שפירא ואיתי הס לנאמנים, תוך דחיית דרישתה האולטימטיבית של דורי למנות את בא-כוחה - עו"ד אמיר ברטוב. החברה איימה, באמצעות ברטוב, שלא תשתף פעולה עם נאמנים אחרים; לושי-עבודי מביעה צער על אמירה זאת ומורה לה לשתף פעולה בצורה מלאה עם שפירא והס.
לושי-עבודי הורתה לנאמנים לבחון האם ניתן להקטין את ערבויות הבדק התלויות ועומדות, לקבוע מהם חובותיה של החברה ומהם המקורות העתידיים שלה, לבחון את השעבודים שעשתה לטובת לוזון ולהעריך מהו השווי של סיווגה הקבלני והפסדיה הצבורים. שפירא והס יפעלו מתוך הנחה שפני החברה לפירוק, אם כי הם רשאים לנסות ולהגיע להסדר טוב יותר עם לוזון. לושי-עבודי האריכה בחודש את הצו המונע פתיחת הליכי גבייה נגד דורי, האוסר על המשך הליכי גבייה שטרם הושלמו והאוסר לבצע דיספוזיציה בנכסיה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
עידן יוסף
עיריית תל אביב הקצתה 162 מכסות להיתרים, אולם בפועל הוגשו רק 144 בקשות, ולכן שוקלת העירייה לתת היתר פתיחה בשבת לכל עסק שהגיש בקשה
איתמר לוין
דוד רוזן סבור, כי על הפרקליטות להבהיר לרשויות ממשלתיות ומינהליות שלא תגן עליהן בבג"ץ - אם לא יעבירו לה את התייחסותן בזמן שייקבע מראש
מירב ארד
מנהיגי הציבור הערבי פתחו בשביתת רעב למשך שלושה ימים, והציבו אוהל מחוץ למשרד ראש הממשלה בירושלים
איתמר לוין
רועי רוזן ישלם 30,000 שקל לבנו של ראש הממשלה, לאחר שהקליט אותו בשיחה עם בנו של קובי מימון בדרכם למועדון חשפנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il