X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה הקמת תחנה מונעת בגז במשולש הכבישים 444, 55 ו-6 ההחלטה הועברה לאישור הממשלה ראשי הרשויות שוקלים את צעדי המאבק "לא ייתכן שממשלת מעבר היא זו שתכריע בהחלטה הרת גורל כזו"
▪  ▪  ▪
1,300 מגה-וואט [צילום: יוסי וייס]

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה הקמת תחנת כוח מונעת בגז סמוך לכפר סבא. ההחלטה התקבלה בישיבת הוועדה ביום שני האחרון (4.11.19) ואושרה ברוב של 6 תומכים מול מתנגד אחד.
מדובר בתחנות כוח שהקמתן אושרה להפקדה בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) על סמך החלטת ממשלה מאפריל 2017. תחנת כוח אחת צפויה לקום סמוך לראש העין ולמחלף קסם ותספק חשמל בהיקף של 950 מגה-וואט, והשנייה תקום סמוך לחיבור כביש 55 וכביש 444, צפונית מזרחית לכפר סבא, ותספק חשמל בהיקף של 1,300 מגה-וואט. כעת, הועברה ההחלטה להקמת תחנת הכוח לקבלת אישור של ממשלת ישראל.
בתחילת השבוע שלחו ראשי הרשויות הסמוכות לתחנה המתוכננת - כפר סבא, הוד השרון, דרום השרון, כוכב י איר-צור יגאל, ג'לג'וליה ואלפי מנשה - מכתב ליו"ר הות"ל, ח"כ לשעבר זאב בילסקי. לטענתם, הוסתר מהם מכתב של המינהל שמוכיח, לדבריהם, שלא הייתה זיקה קניינית של היזמים לשטח שבו אמורה להיבנות תחנת הכוח. "לאור זאת, הדיון כולו בתוכנית המופקדת אינו חוקי ודינו להתבטל. יש לדחות את התוכנית על סף", טענו.
כאמור, הוועדה לתשתיות לאומיות לא התרשמה מן הטענות במכתב ואישרה את התוכנית. בעקבות האישור התכנסו ראשי הרשויות לישיבה משותפת (יום ד', 6.11.19) במועצה האזורית דרום השרון. אם יוחלט להביא את התוכנית לאישור הממשלה הנוכחית - ייאלצו הרשויות לפנות לבג"ץ בנושא.
"מדובר בהליך אישור חפוז של תוכנית רעה שעלולה לפגוע קשות בציבור. נראה שההחלטה שהתקבלה מושפעת מאינטרסים כלכליים על פני טובת הציבור ואינה לוקחת בחשבון סיכונים ביטחוניים, סביבתיים ובריאותיים שישפיעו על חצי מיליון מתושבי השרון", טענה ראש מועצת דרום השרון, אושרת גני גונן.
לטענתה, לא ייתכן שממשלת מעבר היא זו שתכריע בהחלטה הרת גורל כזו. "אנחנו ראשי הרשויות באזור השרון והשומרון, מתחילים בימים הקרובים לקדם תוכנית להתקנת לוחות סולאריים על מבני הציבור באופן שיספק חשמל בהיקף של כ-800 מגה וואט וייתר את הצורך בהקמת התחנה, כך שיש למשק האנרגיה חלופות ידידותיות יותר לסביבה ולבריאות הציבור", אמרה.
ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, ציין כי היעדר המשילות בשלטון המרכזי כפי שבא לידי ביטוי בשנה האחרונה לא עצר כמצופה את תהליכי התכנון של הדרג הפקידותי ושל בעלי האינטרסים הכלכליים, והמדינה ממשיכה לקדם בכל הכח תוכניות תשתית בעלי השלכה ברורה ומיידית על מעל מיליון תושבות ותושבים מבלי לתת מענה אמיתי לציבור או לנציגיו. "בעוד מסתמנים הישגים ראשוניים למאבק דוגמת צמצום ההיקפים של תחנות הכח, אנחנו מחויבים למאבק ולא נפסיק לפעול להסרת האיום הסביבתי על אזור השרון כולו", אמר.
מנגד, מהוועדה לתשתיות לאומיות נמסר כי מדובר בתחנת כוח המופעלת באמצעות גז טבעי בלבד, וכי היא תהיה בעלת תרומה משמעותית למשק החשמל במדינת ישראל בכלל ולמרכז הארץ בפרט. "התוכנית, שקודמה בהתאם להחלטת הממשלה, תיתן מענה לצרכים לשנת 2030, זאת לאור גידול האוכלוסייה בעיקר במרכז הארץ. כמו-כן, החלופה שנבחרה מנצלת היטב את משאב הקרקע – שטח כלוא בין כבישים, קרוב לרשת החשמל והולכת הגז. תסקיר ההשפעה על הסביבה שנערך לתוכנית, הראה כי התוכנית עומדת בכל התקנים הסביבתיים המחמירים ובחוק אוויר נקי", לשון התגובה.

תאריך:  06/11/2019   |   עודכן:  06/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זאב בילסקי
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
תוקפים בחריפות את טענותיו של שר המשפטים, לפיהן במערכת האכיפה מתבצעים פשעים חמורים בזדון    מאשימים: קיים ניסיון פסול לקיים בתקשורת את השימוע לנתניהו
עידן יוסף
גוף של האו"ם קובע כי חוק הלאום מפר אמנה בינלאומית שאשררה ישראל    מרכז עדאלה פנה ליועמ"ש כדי שיתנגד לחוק בתשובתו לבג"ץ שצפוי למסור בשבוע הבא
עידן יוסף
אלקין בפתח פגישת המו"מ עם כחול לבן: "מו"מ כזה עוד לא פגשתי. מקווה שבסופו של דבר נפלה הכרעה בכחול לבן וישנה הבנה שממשלת אחדות לפי מתווה הנשיא היא הפתרון היחיד"    לוין: הישיבות עד עכשיו היו עקרות לחלוטין"
איתמר לוין, יצחק דנון
שדות הגז הטבעי הענקיים נמצאים בבעלות חברת אנרג'יאן, בראשותו של מתיוס ריגאס    שטיינמץ טוען שהוא אשר הוביל את רכישת השדות מידי קבוצת דלק, עד שנאלץ לצאת באופן רשמי מן התמונה בשל מעצרו    אומר שאנרג'יאן התחייבה לרכוש את חלקו - אך לא עשתה זאת    טענה נוספת: אנרג'יאן הוליכה שולל את משרד האנרגיה בנוגע לזהותו של הגורם המפעיל את השדות
עידן יוסף
שר המשפטים אוחנה במליאת הכנסת: "המערכת מגוננת על עצמה מחקירה אמיתית, כך היא מאפשרת לריקבון להשתלט, כך נוצרת שחיתות שלטונית"    דוחה את האשמות השמאל לפיהן הוא מנצל חסינותו להפר צו איסור פרסום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il