X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ציפי לבני, מנהיגת קדימה, "מתקדמת" מיום ליום עם דעותיה; אתמול היא בכלל לא איימה, שאם לא נחלק את המדינה בלו"ז שהיא קצבה, אנחנו לא נשרוד כמדינה יהודית
▪  ▪  ▪
קדימה שמאלה למרצ. לבני [צילום: AP]

כן, זה אופיים של אנשים הפוסחים על כל הסעיפים, הממנים כשר הביטחון אדם שאפילו ביטחון כלכלי לא הביא לנו, לראשות ממשלה, אדם שהפך תוך זמן קצר מאוד לראש מכשלה. וציפי לבני, משתי גדות לירדן הופכת לנו פתאום לנושאת דברו של השמאל, נושאת דברה של מפלגת מרצ.
אין לי ספק שהסכסוך בינינו לבין הערבים יסתיים בפשרה. שנה, שנתיים, עשר שנים, חמישים שנה, אבל יסתיים בפשרה. והסיבה היא פשוטה - לא נראה שצד אחד יוותר למשנהו, ולא נראה גם שצד אחד יכניע או יכריע את משנהו. יהיו מלחמות בדרך, יהיו עליות ומורדות, אבל בסוף תהיה פשרה. כי סכסוכים, כידוע, מסתיימים באחת משלוש חלופות - ויתור, כניעה או פשרה.
ומאחר שאנו מסכימים, לפחות בסבירות גבוהה מאוד, שהעסק לא יסתיים בוויתור או בכניעה של מי מהצדדים, קרוב לוודאי שיסתיים בפשרה. וכאשר נמצאים בדרך לפשרה, לא חשוב מה אורכה, כל רגע ורגע הוא שלב במשא-ומתן, כל אמירה חיובית, כל אמירה שלילית, ואפילו סתמית של מי ממנהיגינו (ומנהיגת האופוזיציה היא ודאי בפוזיציית הנהגה) תורמת לאותו מו"מ, אדישה למו"מ או לחילופין מחבלת בו. ולצערי, להבנתי, דבריה של לבני הם בקטגוריה השלישית, קטגוריית החבלה.
ולא משום שהיא טוענת שתהיה פשרה, ושהפשרה תהיה גם טריטוריאלית, והפשרה הטריטוריאלית תוכוון גם על-פי עקרונות דמוגרפיים - זאת כל אחד מבין וודאי שצמרת קדימה יכולה גם להבין זאת - אלא בגלל נימת הדברים, בשל הלחץ שהיא מקרינה, בשל המעמד שבו נאמרים הדברים.
ציפי לבני שמה לנו אקדח לרקה, ותוך "ניסיון שלא להפחיד אף אחד" היא אומרת: "המצב השני, ואני לא אומרת את זה כדי להפחיד, אלא כדי שמקבלי ההחלטות יקחו בחשבון את ההשלכות - [שישראל תהיה, א.ה.] מדינה אחת, בין הים לירדן, שלא יודעת איך תיקרא. היא לא תהיה מדינה יהודית, לא יהיו בה מאפיינים לאומיים. אני מניחה שדגלה והמנונה ישתנו, אולי לא יגורו בה יהודים – ודאי לא יהיה בה רוב יהודי. מי שמעכב את הפתרון של שתי המדינות, גם אם לא במודע, יכול להביא לחלום הבלהות של מדינת ישראל - שלא תהיה מדינה יהודית".
ומה האלטרנטיבה המועדפת לטעמה של ח"כ לבני עד שנת 2020? מדינה המממשת את החזון של מדינה יהודית ודמוקרטית, שחיה בביטחון ובשלום בארץ ישראל, בגבולות מוכרים, כאשר ערכיה היהודיים והדמוקרטיים שלובים זה בזה ולא מתנגשים זה בזה. מפגש החזון עם המציאות יחייב אותנו לוותר על חלק מארץ ישראל כדי לשמור עליה יהודית ודמוקרטית.
לטעמה של לבני, זה או טר"ש או צל"ש. אם ניכנע לסחטנות של לבני נהיה בשמים ואם לא ניכנע לסחטנותה, אנחנו נהיה באדמה (חלום בלהות היא אומרת, לא פחות ולא יותר)...
כאילו כיום יש סתירה בין הערכים היהודיים שלנו עם ערכי הדמוקרטיה, וכאילו כל מכאובינו ייפתרו עם החזרת שטחים לגורמים שכעת לא ידוע בכלל מי הם ואם הם מסוגלים בכלל לשמור על מערכת שלטונית (אם כי יש ניצנים של גיבוש של כזו הנהגה, אשר הבשלתה תיקח שנים רבות).
ומי הקהל המקשיב לדברים (ממרחק), כל העולם הערבי, החבר האטומי שלנו מאירן, ובוועידת הנשיא, ממש-ממש קרוב, נמצאים נשיא מדינת ישראל, ראש הממשלה, שגרירת ארה"ב לאו"ם, שליח הקוורטט טוני בלייר, ועוד שרים ומנהיגים מהארץ ומהעולם.
ציפי לבני תעשה טובה לעצמה ולנו אם תרסן את לשונה, וככל שחפצה היא להמשיך ולכהן בכנסת, כח"כ בודד או כסיעה עם שני ח"כים, אין לי אלא להמליץ לה לעבור לסביבה האידיאולוגית המתאימה לה - למרצ. היא תחזק את המפלגה הרעועה הזו, וגם תבטיח לה את מקומה בכנסת הבאה.

תאריך:  23/10/2009   |   עודכן:  24/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבני - מוועידת הנשיא היישר להנהגת מרצ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טעות מינורית באבחנת הזיבי...
אחמד זיבי  |  25/10/09 00:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
מה הקשר בין המבול למיפלס הכינרת? על אקולוגיה רוחנית ומסרים נוספים בפרשה    ולקינוח - הולדת אברהם אבינו
אברהם (פריצי) פריד
על מים טורקיים ורחובות ירושלים. על שופטי ספורט ועל התפילה לשלום שרון. על סמכויות היועץ המשפטי ותומכיו ועל ההבדל הקטן שבין צו איסור פרסום בריטי לישראלי
חדוה ליבנת
חדוה ליבנת, שהשתתפה בתוכנית "אימא מחליפה" (שהתה בביתו של הזמר אלי לוזון), משמיעה את הקולות השונים שבגליל, שלפעמים אינם נשמעים...
טובה ספרא
שערוריה נוספת נוסח מיידוף תיחשף בקרוב    כלכלה: עוד לא הגיעה העת לפתיחת בקבוק השמפניה    אירן - תהפוך לאגרסיבית יותר    תחזית לשבוע שבין 29.10.09-23.10.09
נפתלי רז
הכיצד מסייע השמאל לבניית ההתנחלויות אתם שואלים?    התשובה טמונה ברכישת בייגלה, כסאות "כתר", רהיטים מ"ביתילי" ועוד ועוד    מחרימים מוצרים המיוצרים בהתנחלויות!!!
רשימות נוספות
לבני לפלשתינים: אל תחתמו הסכם עם אולמרט  /  ספי קיני
הבנייה כבר אינה במחלוקת  /  איציק וולף
ברק: יש לשלב ידיים עם הממשל האמריקני  /  איציק וולף
פיוס לא-משתלם  /  אליקים העצני
שוב אנחנו אשמים?  /  עפר דרורי
להכות בכללי הזירה הבינלאומית  /  ד"ר אברהם בן-עזרא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il