X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר המשפטים הגיב על הודעת היועץ המשפטי לממשלה שטען כי יש למנות את מומי למברגר לממלא-מקום פרקליט המדינה וכי על אוחנה לקבל את המלצתו והבהיר: אתייעץ עם היועמ"ש ועם נציב שירות המדינה, אך "מי שיקבל את ההחלטה מי ימלא את מקומו יהיה אני"
▪  ▪  ▪
אוחנה. אנחנו מדינת חוק [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

שר המשפטים, אמיר אוחנה, הודיע כי הוא לבדו יחליט על זהות ממלא-מקום פרקליט המדינה. זאת, לאחר שמשרד המשפטים הודיע כי לדעת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט - יש להימנע ממינוי פוליטי של ממלא המקום. לכן סבור מנדלבליט, כי על אוחנה למנות לתפקיד את המשנה לפרקליט לעניינים פליליים, מומי למברגר (הנחשב למועמד המוביל לתפקיד הקבוע). מנדלבליט טוען, כי אוחנה חייב לקבל את המלצתו.
"בעוד שבועיים יסיים פרקליט המדינה את כהונתו. היות שאנחנו מדינת חוק, מי שיקבל את ההחלטה מי ימלא את מקומו יהיה אני, בהתייעצות עם נציב שירות המדינה ועם היועץ המשפטי לממשלה", צייץ השר אוחנה בחשבון הטוויטר שלו.
מועמדיו של אוחנה לתפקיד הם: מומי למברגר; המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני ניהול ותפקידים מיוחדים, רז נזרי, שהיה לפני כן היועץ לעניינים פליליים; המשנה לפרקליטת מחוז מרכז (פלילי), אורלי בן-ארי גינזברג; מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות, דן אלדד; ופרקליטת מחוז ת"א (פלילי), אושרה גז-אינשטיין.
לדברי אוחנה, הוא יהיה מוכן לשקול שמות נוספות מתוך המערכת שיוצגו בפניו. הוא יראיין את המועמדים, יתייעץ עם מנדלבליט ונציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, ויחליט את מי למנות. אוחנה מדגיש, כי מינוי ממלא המקום אינו אומר דבר על איוש המשרה באופן קבוע.
כאמור, מנדלבליט דוחה את עמדתו של אוחנה. הוא מזכיר, כי היועץ המשפטי לממשלה עומד בראש ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה, הצריך להיות בעל כישורים דומים לאלו של שופט בבית המשפט העליון. "הרגישות הנודעת בשגרה למינויו של פרקליט המדינה, מקבלת בימים אלו משנה תוקף, נוכח היותו מופקד אף על עבודת הפרקליטות בכל הנוגע לתיקי ראש הממשלה, וכן בכל הנוגע לתיקים אחרים הנוגעים לנבחרי ציבור בשלטון המרכזי. היבטים אלה מחזקים באופן מיוחד את הרגישות והייחודיות של קבלת החלטה בנוגע למינוי ממלא-מקום פרקליט מדינה בימים אלה, ואת הצורך בהקפדה על הליך בחירה שיבטיח את עצמאותו המקצועית ואת אי-תלותו ברשויות השלטון", אומר מנדלבליט.
לדבריו, חובות אלו קיימות גם כאשר מדובר בממלא-מקום, וכי במיוחד כיום יש לוודא ש"ההשפעה הפוליטית על מינוי ממלא המקום תהא מצומצמת ותחומה ככל הניתן. זאת, באופן שיבטיח את עצמאותו של ממלא המקום, את אי-תלותו בגורם הממנה, ואת אמון הציבור בטוהר השיקולים העומדים בבסיס המינוי".
מנדלבליט מוסיף: "לכל הפחות, נדרש כי המועמד שיישקל למינוי לתפקיד יהיה מקרב עובדי הפרקליטות הבכירים ביותר, כך שמי שימלא את התפקיד יהיה בעל הניסיון והכישורים המתאימים לתפקיד זה, וכי טרם הפעלת סמכות המינוי, יקיים שר המשפטים היוועצות ביועץ המשפטי לממשלה, אשר משמש כתובע הכללי העומד בראש מערכת אכיפת החוק. בנסיבות העניין, ובהתאם לפסיקת בית המשפט העליון בסוגיות דומות, משקלה של עמדת היועץ המשפטי לממשלה בקשר למי שימלא את מקומו של פרקליט המדינה יהיה רב ומשמעותי, וניתן יהיה לסטות ממנה רק בהתקיים טעם מהותי בעל משקל מיוחד".

תאריך:  02/12/2019   |   עודכן:  02/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השר אוחנה: אני אחליט על מ"מ הפרקליט
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מנדלבליט, ממה אתה פוחד? ירדת מ ל"ת
אזרחית  |  2/12/19 23:42
2
האם מנדלבליט בדרך לכלא ?
מדמוני אסף  |  3/12/19 00:22
3
אוחנה
רק  |  3/12/19 01:03
4
זכות הציבור לשמוע את הקלטות המ
קורןנאוה טבריה  |  3/12/19 03:57
5
פקידים גונבים לנו את הממלכה
רננה  |  3/12/19 05:33
6
אוחנה צודק בטריליון % נבחר על
ידי הריבון העם  |  3/12/19 07:56
7
אמיר, תעשה לי ילד... ל"ת
וסילי  |  3/12/19 08:35
8
האם המ"מ יקבל גם את הכספת של
עמי, ת"א  |  3/12/19 08:42
9
אוחנה,אל תוותר!!!!!!
שמחה חן  |  3/12/19 09:05
10
רק מבחוץ !!!
א.ל. רמת-גן  |  3/12/19 09:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ח"כ אלעזר שטרן הופתע לטובה מההכשר שנתנה הרבנות לסניף הפתוח בשבת    ברבנות הבהירו כי ההכשר אינו חדש, אלא אושר לפני 16 שנה בשל נסיבות ייחודיות, וכל הקשר למצב הפוליטי מופרך
איציק וולף
ועדת הכספים אישרה העברות תקציביות בסך של 1.685 מיליארד שקל במסגרת העברות בין ובתוך תקציבי משרדי הממשלה ו-848 מיליון שקל במסגרת עודפי תקציב שהועברו מתקציב המשרדים בשנת 2018 לשימושם בשנת 2019
עידן יוסף
ח"כ צבי האוזר (כחול לבן): אין צורך בחקיקה של הכנסת, די בהחלטת ממשלה שיכולה להתקבל כבר בראשון בבוקר    בקשה מניסנקורן למתן פטור מחובת הנחה
יצחק דנון
חברת מגדל השעון ביפו מבקשת מבית המשפט לאכוף על ברוך סער, אחד מבעליה, לקיים הסכם למכירת זכויות בבניין ב-50 מיליון שקל
עידן יוסף
שר התחבורה הגיב לניתוח של חברת הבקרה לפיו השלמת העבודות של הקו בבני ברק תדחה את השלמת העבודות בחצי שנה    "אם יש קשיים תפקידם של נת"ע וגורמי המקצוע למצוא את הפתרונות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il