X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אסור להקים ועדת חקירה, אך אם חלילה תוקם, עליה להיקרא הוועדה לחקר הכזב, ונחקריה צריכים להיות רק גולדסטון וחבורתו חקירה באזהרה
▪  ▪  ▪
הכזב על ישראל כבר הופץ [צילום: AP]

אין כלל בעיה להוכיח כי דוח גולדסטון הוא עלילה זדונית. אלא שדוח גולדסטון אינו דוח משפטי, הוא דוח פוליטי, ומידת הנכונות לקבל את ההסברים תלויה באופן בלעדי בכוונות הפוליטיות של השומע. לכן, כל חקירה ישראלית תיפול על אוזניים אטומות מסיבות פוליטיות. אלא שלא רק בחו"ל יש מי שהפוליטיקה מעוורת את יכולתו להכיר באמת. גם בארץ יש מי שמעוניין לעשות בדוח שימוש פוליטי - השמאל האנטי-ציוני (המכנה עצמו פוסט-ציוני, וטוען שהוא ציוני ברוב חוצפתו). מסיבה זו הוא פועל באופן נמרץ, ביחד עם העיתונאים הנאמנים שלו, כדי לדחוף את הממשלה בעל-כורחה לחקור את עלילת הדם של גולדסטון.
כאשר אנשי השמאל הקיצוני מנסים לשכנע אותנו לעשות משהו "רק לטובתנו", אני מתחיל להיות מודאג. למי שזכרונו קצר, נזכיר כיצד לאחר מבצע שלום הגליל הם שכנעו אותנו כי כדאי להקים ועדת חקירה, רק כדי להוכיח לעולם שישראל לא ביצעה את הטבח בסברה ושתילה. התוצאה הייתה דוח ועדת קהאן. דוח ועדת קהאן קבע כי אכן לא ישראל ביצעה את הטבח בסברה ושתילה. אך הדוח לא הסתפק בכך. האג'נדה הפוליטית של כותביו הביאה אותם להמשיך ולדון בנושאים שבשולי הטבח, ולבצע לינץ' פוליטי בשר הביטחון דאז אריאל שרון. התוצאה הייתה שאריאל שרון היה צריך לכלות שנים בתביעות דיבה, שבהן הוא זכה בסופו של דבר. אך הדוח משמש עד היום דווקא את אלה שמאשימים את ישראל באחריות לטבח, ובהם אפילו כאלה שמקיימים יחסים טובים עם האנשים שביצעו את הטבח במו ידיהם.
כעת, אנשי השמאל מבטיחים אפילו יותר. הם מבטיחים שהוועדה תחסן את קציני צה"ל מפני תביעות בבתי דין בחו"ל. האומנם? האם הם קיבלו הבטחה ממישהו מעורכי הדין שמגיש תביעות נגד קציני צה”ל כי יחדל מפעולתו ברגע שאנו נקים ועדה? הגשת תביעות נגד ישראלים באשמת פשעי מלחמה נעשית למטרות תעמולה. התוצאה המשפטית, והעובדה שהישראלים הנדונים מתחמקים מהדיון, פחות מעניינת אותם. הדיון בוועדת בדיקה ישראלית יחזיר לכותרות את השקרים שגולדסטון שרבט, ויאפשר לתעמולה האנטי ישראלית לחזור עליהם, וכתוצאה, התובעים הללו יקבלו רוח גבית להמשיך במלאכתם ביתר שאת.
בוגי יעלון נאלץ לבטל נסיעה לחו"ל, מבהילות הכותרות. מוזר. הרי בוגי יעלון לא היה בשירות צבאי בעת מבצע עופרת יצוקה, וגם לא היה בשום תפקיד ממשלתי. כלומר, התביעות לא בהכרח קשורות אפילו לדוח גולדסטון הידוע לשמצה. אז מה נעשה? נקים כעת ועדת חקירה לכל אחת מהפעילויות של צה”ל מאז ומעולם, ומעתה נקים ועדה חדשה בעקבות כל פעולה צבאית. קציני צה”ל ידעו כי בתום כל פעולה צבאית עליהם להצטייד בעורכי דין ולבזבז את זמנם וכספם כדי להגן על עצמם מפני חורשי רעתנו לא רק בשדה הקרב אלא גם בבית המשפט. או בפרפראזה על מילות השיר מתקופת הפלמ"ח: הכושי עשה את שלו. הכושי יכול ללכת... לוועדת חקירה.
הדרך להגן על קציני צה”ל מפני תביעות בחו"ל היא על-ידי פעילות פוליטית ודיפלומטית מול הממשלות של המדינות בהן ניתן להגיש תביעות כאלה, כדי שעצם האפשרות הזו תבוטל, וזאת לאור העובדה שבתי המשפט בישראל פתוחים בפני כל תובע שיכול להגיש את תביעתו בפניהם, ואין צורך לעשות זאת בחו"ל. דבר שבלאו הכי אינו מביא לתוצאות, ורק מטריד לחינם את אותם בתי משפט. העובדה שבמקרים לא מעטים מעורבות בתביעות עמותות שפועלות בישראל, רק מחזקת את הדרישה.
אפילו אם תוקם ועדת בדיקה נקייה מכל סטייה פוליטית, אשר תרצה באמת ובתמים רק להזים את עלילת גולדסטון, עדיין תהיה מלאכתה כמעט בלתי אפשרית. ראשית, עצם הבדיקה תהווה הודאה במשתמע בכך שדוח גולדסטון ראוי להתייחסות רצינית. מעבר לכך, ספק אם הודעת זיכוי שתוציא הבדיקה תניח את דעתו של מישהו מבין חורשי רעתנו הפוליטית. אך אפילו לטובתם של ידידינו, אשר מעוניינים בקבלת הוכחות לחפותנו, ספק אם הבדיקה תחדש הרבה. הפרחת כזבים היא מלאכה קלה, הפרכתם היא קשה מנשוא, או כפי שאומר הפתגם העממי "כשטיפש זורק אבן לבאר אלף חכמים לא יוכלו להוציא אותה".
דוח גודלסטון מלא בשקרים, פנטזיות ובדיות מסוגים שונים. במקרים לא מעטים, לא ניתן להזים אותם אחד לאחד באופן מלא, מאחר שאין כל חומר עובדתי שניתן לבדוק באופן רציני. לכן חלק מהדוח ייפסל באופן פורמאלי רק מחמת "חוסר ראיות". דבר שכמובן יותיר מקום לפרשנים עוינים לטעון שאין זה זיכוי מוחלט, תוך שימוש בפתגם הדמגוגי "אין עשן בלי אש". חלקים אחרים בדוח מציגים ראיות לכאורה אשר נבדו או בוימו. חקירה שתביא ראיות סותרות באופן מהימן, תדרוש זמן ומשאבים רבים, וגם אז עלולים להיוותר ספקות. די אם נזכיר כדוגמה את התמונה המפורסמת של הילד אה-דורה, שהנזק התעמולתי שלה לא יתוקן לעולם.
בשנת 1895 נכתב על-ידי המשטרה החשאית של הצאר ספר בשם "הפרוטוקולים של זקני ציון". הספר זכה לתהודה רחבה גם בעולם המערבי. הטיימס הלונדוני קרא לחקירת הנושא המדאיג, ובארה"ב הנרי פורד מימן את הוצאתם והפצתם של כחצי מיליון עותקים שלו. מאז נערכו מספר משפטים בהם אף כאלה שקוימו ביוזמת יהודים כדי לחשוף את התרמית. למרות שכל פסקי הדין קבעו כי הספר הוא זיוף, ממשיכים "הפרוטוקולים של זקני ציון" להיות מופצים ברחבי העולם, רבים מאמינים בנכונותם, והם אף נלמדים בבתי ספר של ארגוני הטרור שבשכנותנו ובמדינות ערב, לרבות אלה שאנו מתהדרים ביחסי שלום עימם. אולי בהזדמנות זו, כשאנו מנסים להזים את עלילת גולדסטון, נפעל באותה נשימה גם להפסקת השימוש ב"פרוטוקולים של זקני ציון"?

תאריך:  27/10/2009   |   עודכן:  27/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוח לדחי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הבעיה אינה הדוח. להילחם בהסתה
ש. מולאן  |  27/10/09 13:37
2
מאמר משובח. חבל שנתניהו לא למד
רן הציוני  |  27/10/09 15:22
3
בכל דור ודור עומדים עלינו
ה" שומר על ישראל  |  27/10/09 18:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
היטל הבצורת, שיטביע את כולנו בסבך הביורוקרטיה, אינו אלא שוד לאור היום. במקום להציל את משק המים המדולדל בשל מחדל ההתפלה, הוא רק יזרים כספים רבים לקופת האוצר הסוחטת. ככה זה כשישראל המתייבשת לא מתביישת
אורי גנני
התקשורת מלקה על חטא השתיקה בפרשת מוני פנאן    אך האם זה החטא היחידי שעליה להכות עליו? מה לגבי שתיקה מתמשכת הנוגעת לביטחון ישראל, או שמא נאמר - להפקרתו?
עו"ד אברהם פכטר
המשפט הבינלאומי ודיני המלחמה - אינם מותאמים למלחמה בטרור ובארגוני טרור    ראש הממשלה, נתניהו, הצהיר בישיבת הקבינט, כי הנחה את משרד החוץ, משרד הביטחון ומשרד המשפטים - לפתח יוזמה בינלאומית לשינוי דיני המלחמה העוסקים בטרור
אליקים העצני
לא מדובר בגישתו הכללית, המקוממת, של דוח גולדסטון, כ"א בהאשמות הספציפיות    חייבת להיות חקירה שלנו, גם כדי לשים קץ להצעה המרומזת של נתניהו: הסירו מעלינו את גולדסטון, ו"ניקח סיכונים" נוספים
גלעד, זן בר, מייטליס
ילדי העובדים הזרים חיים בישראל שנים רבות    מבחינתם, זוהי מדינתם היחידה    האם מוסרי לגרש אותם מארצם בגין חטאי הוריהם ואולי מדובר במצב חדש המחייב התייחסות הלכתית אחרת?    שלושה רבנים - שלוש דעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il