X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנט. לא תודה [צילום: מרק ישראל סלם]
נתניהו: אין מקום ליותר ממפלגת ימין אחת מימין לליכוד
במפלגות הימין הקטנות רואים בקריאה מהלך שנועד לשתות מהן קולות, ודורשים שריון בליכוד ותיקים בממשלה הבאה אלפי חברים בבית היהודי התפקדו לקריאה לקיים בחירות מקדימות לרשימה אחת של הציונות הדתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו לוחץ על מפלגות הימין הקטנות להתאחד. בציוץ בטוויטר, שפרסם מיד בצאת השבת כתב: "הימין לא יסלח לבנט, סמוטריץ׳ ופרץ אם לא יתאחדו לרשימה אחת. שתי הרשימות עלולות ליפול מתחת לאחוז החסימה ויביאו לעליית שלטון השמאל".
למעשה, טוען יו"ר הליכוד כי אין מקום ליותר ממפלגת ימין אחת מימין למפלגתו. אולם במפלגות הימין רואים בכך מהלך סרק שנועד לחזק את כוחו של הליכוד. זאת משום שחבירה של המפלגות תביא אומנם לכך שתעבורנה את אחוז החסימה, אך במקביל יברחו מהן מצביעים בעלי עמדות רעיוניות ובלתי מתפשרות שלא יהיו שבעי רצון מהחיבור בין השמרנים לליברלים, וינדדו לליכוד או למפלגות החרדיות.
בימין החדש מסרו בתגובה: ‏"אנחנו מעריכים את הדאגה של נתניהו. נמשיך במשימתנו להביא קולות מכחול לבן ומליברמן, לטובת הקמת ממשלת ימין חזקה ובטוחה לאזרחי ישראל". מעוצמה יהודית נמסר: "לאור משחקי האגו והעלבות של חלק ממפלגות הימין, הדאגה של נתניהו לגורל הגוש בהחלט מובנת. עוצמה יהודית תמשיך לפעול על-מנת ליצור כמה שיותר איחודים בין מפלגות הימין. רק כך נוכל להגדיל את הגוש ולהקים ממשלה יציבה וחזקה".
באתר סרוגים דווח כי ‏במפלגות הימין לא יסתפקו במסרים מנתניהו לאיחוד, והן דורשות לקבל בתמורה: הבטחה לתיקים, שריון בליכוד, חוק נורבגי מורחב. עד כה, נענו דרישותיהן בשלילה.
במקביל, צובר תאוצה קמפיין הקורא לציונות הדתית להתפקד בקריאה לקיים בחירות מקדימות לרשימה אחת, כפי שדורש יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ'. נכון למועד פרסום הידיעה התפקדו באתר ייעודי כ-2,500 איש ששילמו 18 שקלים כל אחד.
השבוע קם מטה "כוחנו באחדותנו" של פעילים מתוך הציונות הדתית שטענו כי הדרך היחידה לפעול להחיות את השפעת הציונות הדתית היא דרך מפלגה אחת מימין לליכוד. יוזמי הקמפיין כי מתוך המתפקדים עד כה, כמחצית מהם נטשו את הבית היהודי, שכרת ברית עם עוצמה יהודית.
סקר שנערך על-ידי אתר כיפה הראה ש-80% מהציבור הדתי-לאומי מעוניין ברשימה אחת שהציבור יבחר את הרכבה. כ-10,000 איש חתמו על עצומה לקידום המהלך.
במתפקדים חברי מרכז הבית היהודי, ביניהם סגני וחברי מועצות ערים גם הרבנית יהודית בזק, והרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון, שבטור בשבועון מקור ראשון מתח ביקורת על החיבור בין רפי פרץ לאיתמר בן-גביר, וכתב כי בן-גביר אינו גזען אך הוא חורג מקווי המתאר של הציונות הדתית, "שגם במאבקיה המרים נגד הממשלה בשאלת מקומה של התורה ובשאלת ההתיישבות, לא חרגה מקווי האתוס הישראלי". "אני מבין היטב את חשיבות ה'נדוניה' שהוא מביא עימו בדמות כ-50 אלף קולות, החיוניים לביטחון שנצלח את אחוז החסימה, אך שילובו כמנהיג בכיר בבניין הציונות הדתית הפוליטית כדי לאפשר לאחד מן הצדדים ניצחון על רעשו הוא מעשה שלא ייעשה", דברי הרב מדן.
בראיון לניתן קידר בשבועון בשבע, מתח יו"ר האיחוד הלאומי סמוטריץ' ביקורת על יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ: "כשאתה עושה דבר לא טבעי ולא ישר, אחר כך יש סוג של עבירה גוררת עבירה. הרי הרב רפי בבחירות הראשונות לא רצה, והיינו צריכים לכפות עליו כמעט בכוח את הבלוק הטכני עם עוצמה בגלל האחריות לימין. הוא לא הסכים אפילו להצטלם איתם לאותה מודעה. הפעם בתוך 20 דקות הוא סוגר איתם הסכמים ונותן להם הכל, רק כדי להישאר במקום הראשון. אין כאן שום מהלך אידיאולוגי וערכי. אני הייתי ונשארתי מאוזן. בהחלט צריך להתחבר עם עוצמה כדי למנוע איבוד קולות, אבל צריך לזכור שהם לא מרכז הציבור הדתי-לאומי היום. יש הבדל גדול מאוד.
"מנהיגות לא צריכה לפחד ולמנוע התמודדות באמצעות טריקים ושטיקים. אני רוצה מנדט מהציבור. אני לא יכול לכפות את עצמי על הציבור ואף מועמד אחר לא צריך ולא יכול לעשות זאת. יש סכנה גדולה שגם אם אנחנו נהיה בפנים לא נעבור את אחוז החסימה", דברי סמוטריץ'.

תאריך:  04/01/2020   |   עודכן:  04/01/2020
+שפיר: מוכנה לוותר על המקום השני לטובת ח"כ ערבי
00:18 05/01/20  |  עידן יוסף

ח"כ סתיו שפיר פנתה במכתב ליו"ר מר"צ ח"כ ניצן הורוביץ ובו הצעה למתווה להמשך השותפות במסגרת המחנה הדמוקרטי. שפיר מוכנה לוותר על המקום השני לטובת ח"כ ערבי ולהזיז את שאר הרשימה במקום אחד לאחור (מעריב). גורמים במרצ נגיבו ואמרו כי הם מוכנים לתת לשפיר את המקום השישי ברשימה (ynet).

+הבית היהודי לבנט ולסמוטריץ': יצאתם מאיתנו - אז תחזרו אלינו
22:46 04/01/20  |  עידן יוסף

בבית היהודי קוראים לבנט ולסמוטריץ' לבוא ולהתאחד תחת קורת הגג של הבית היהודי. "משם באתם, ולשם אתם צריכים לחזור", הסבירו.

+סגלוביץ': מוכן לשבת בממשלה אחת עם חשודים בפלילים
20:00 04/01/20  |  עידן יוסף

‏ח"כ יואב סגלוביץ (כחול לבן) אומר שיסכים לשבת עם ש"ס ויהדות התורה בממשלה למרות החשדות נגד דרעי וליצמן: "כשהגעתי לפוליטיקה ידעתי שאצטרך לעשות פשרות. ראש ממשלה עם כתב אישום זה קו אדום".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: אין מקום ליותר ממפלגת ימין אחת מימין לליכוד
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ממש חובה על המפלגות מימין
ממש חובה  |  5/01/20 05:21
 
- רק
שמ  |  5/01/20 12:35
2
הימין החדש והבלוף הישן
יהודה דרורי  |  5/01/20 11:13
 
- ממש, אבל ממש אין לך כל זכות
לנבל דרורי  |  5/01/20 15:49
 
- הימין החד"ש ובלוף הישן
מסרון מהיר  |  5/01/20 17:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
אברהם פכטר
העותרים לבג"ץ כדי לפסול את נתניהו, מלהיות מועמד להרכיב ממשלה, בשל שלושה תיקים פליליים שטרם הוכרעו, טעו בשיקול דעתם שיוכלו למנוע את ההליך החוקתי - ציבורי באמצעים משפטיים. בג"ץ אמר בין השיטין - מבלי לומר זאת בצורה ברורה שרק הציבור יכול להחליט מי ינהיג אותו, ואל לבית המשפט להכנס למגרש הפוליטי כשופט או בורר
רפי לאופרט
התנהלות מפלגת "ישראל ביתנו" בראשות ליברמן במערכות הבחירות של 2019, היא הוכחה ניצחת לכך שלא ניתן לנהל מדינה דמוקרטית באמצעות מפלגות טוטליטריות. סתירה פנימית זו מפצלת בין האינטרסים האישיים-סקטוריאליים של "בעלי השליטה הפוליטיים" במפלגות אלה לבין האינטרס הציבורי המשותף ומנגידה אותם עד כדי סתירות הרסניות
עידן יוסף
כחול לבן הכי גדולה, אך גם הליכוד עולה    כוחה של ישראל ביתנו יורד במושב אחד או שניים    הבית היהודי בלי סמוטריץ' לא עוברת את אחוז החסימה    סתיו שפיר לא מביאה קולות למרצ    איחוד של מרצ עם העבודה יעלה את כוחן
עידן יוסף
יושב-ראש ועדת הבחירות המרכזי והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סיכמו על אכיפה נחושה בענייני טוהר הבחירות
איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il