X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התפילה תתקבל אך ורק בתנאי שנקרב את רצוננו לרצון בוראנו. כמו שלימדונו חז"ל: "עשה רצונו כרצונך"
▪  ▪  ▪
תפילה - פועלת לפי הרצון [צילום: AP]

"רפאנו ה' ונרפא, הושיענו ונוושעה..."
"ותן טל ומטר לברכה על פני האדמה, ושבענו מטובה..."
"שמע קולנו... חום ורחם עלינו. וקבל ברחמים וברצון את תפילתנו..."
תפילה. הפעולה המרכזית בחייו של כל יהודי מאמין. שלוש פעמים ביום אנו מתפללים. ובמהלך היום כולו, אנו מברכים לפני ואחרי האוכל, לפני ואחרי השינה, ואפילו, במחילה מכבודכם, אחרי הביקור בחדר שאין בו מזוזה...
בנוסף לתפילות שבסידור התפילה, אנו נוהגים להתפלל על צרותינו האישיות, לבקש מאדון העולם פרנסה, בריאות, זיווג הגון, זרע בר קיימא, ועוד. פעמים רבות אנו מתפללים על דבר מה, ומבוקשנו לא מתמלא. מדוע?
האם נוכל אי-פעם לדעת על-פי איזה קריטריון מחליט הקב"ה אלו תפילות לקבל ואלו לא? תארו לעצמכם כיצד היו נראים חיינו, לו היינו יודעים בבירור כיצד לשטוח את בקשתנו בפני בוראנו בצורה הנכונה... ללא ספק, הכל היה נראה אז אחרת לחלוטין...
הרצון ישתנה - התפילה תיענה
בספר "אורות הקודש" (כרך ג', עמ' נ"ב) כותב הראי"ה קוק: "ודאי הוא שתכונת התפילה, שהיא פועלת, הוא מפני התעמקות הרצון". נשאלת השאלה, האמנם איננו מתעמקים ברצון מספיק? הרי פעמים רבות, התפילה היא על הדבר היקר לנו ביותר. האם, למשל, אדם המתפלל על בריאותו של בנו האהוב, אינו רוצה בכל ליבו שהבן אכן יבריא? הייתכן כדבר הזה?
על כך, עונה הרב קוק, בהמשך דבריו (שם, שם): "אותו החפץ העמוק של השגת המבוקש המובע בתפלה, המתלקח ביותר על-ידי רגשי הלב והסתערות הנפש... לא היו יכולים לפעול, כי אם מצד שמקרבים את הרצון אל הבורא, אל יוצר כל".
מכאן נובעת מסקנה פשוטה: התפילה תתקבל אך ורק בתנאי שנקרב את רצוננו לרצון בוראנו. כמו שלימדונו חז"ל: "עשה רצונו כרצונך". כשם שהבורא יתברך, כל רצונו הוא להיטיב משפעו לנבראיו, מבלי לקבל על כך שום תמורה, כך גם אנחנו, צריכים להשתוקק בכל מאודנו לזכות לאהבה בלתי תלויה בדבד, לבורא ולבריותיו.
כשאדם מגיע לדרגה נעלה שכזו, "התפלה היא פעולה ממש, ככל פעולה שהטבע שלה מורגש. אומנם הכל תלוי בגודל קדשו של הרצון היחידי של המתפלל, ושל התוכן האלוקי הממלא את נשמתו. ותפלתן של צדיקים עושה מהפכה גדולה לטובה..." (הראי"ה קוק, אורות הקודש ג', מ"ח).
להתפלל כל היום
כעת נוכל להבין ביתר עמקות את מאמר ר' יוחנן (ברכות כ"א): "ולוואי שיתפלל אדם כל היום כולו".
התפילה היא העבודה שבלב, העבודה על שינוי הרצון שבלב. תפילה היא בקשה ברורה, מבוררת, שאנו מעלים לבורא העולם ומבקשים ממנו שיתקן עבורנו את הרצון, כי איננו יכולים לסבול עוד את מצבנו הנוכחי. תפילה שכזאת יכולה להתבצע במשך כל שעות היממה, לאו-דווקא בזמן התפילה הפיזית מסידור התפילה.
יתרה מכך, מלמדנו הראי"ה קוק, כי "צדיקים גדולים צריכים לדעת ולהכיר את אור ד' השוכן בתוכם. ולפעמים אינם יכולים לעסוק בתורה ולא בתפלה, ולא במצוות, מפני שהקדושה העליונה המופעת עליהם היא מבקשת את התפשטותה. וכל שיחתם אז באמת היא תורה, וכל חפציהם ונטיית לבבם היא תפלה, וכל תנועתם היא מצוה" (אורות הקודש ד', תס"ז).
יהי רצון מלפני שוכן מרומים, שנזכה להגיע במהרה לדרגות עליונות אלו, לקרב את רצוננו לרצון בוראנו, אשר בוודאי יקבל אז את כל תפילותינו ובקשותינו, וימלא כל משאלות לבנו לטובה.

תאריך:  30/10/2009   |   עודכן:  30/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה פרי
אשמתו של דודו אלהרר היא השתייכותו לימין ולא לברנז'ה השמאלנית
ד"ר אברהם בן עזרא
תהליך בקורת מבנים תורם לאיכות הבנייה ויש לבחון את כדאיותו ותרומתו לא רק על-פי התוצאה הכספית שבפסק הדין, אלא גם בכל מה שקורה בדרך עד להגעה אל פסק הדין, לרבות הארכת תקופת הפיקוח והאחריות על הנכס, ביצוע שיפורים ותיקונים, וחשיפת אישורים על טיב הבניה שלא היו מתגלים ללא התהליך המשפטי.
מוטי פלד
דממה השתררה באולם, כל הנוכחים היו בהלם, שנים רבות התנדבתי במשטרת התנועה והחלטה זו קוממה אותי, לא יכולתי להתאפק והערתי לשופט: "אבל הוא חנה באדום לבן ובניצב למדרכה!", בלי להתבלבל ובחוסר סבלנות אמר השופט: "אז מה, כולם חונים שם באדום לבן...!".
איתמר לוין
מדור חדש של איתמר לוין    על ועידת הנשיא פרס שנערכה בחסות הון-שלטון-עיתון    על ערוץ 10, עבריין סדרתי שעכשיו קוצר את פירות עבריינותו וקשריו    ויציאת גאידמק לרוסיה שחשפה את ערוותה של מערכת המשפט הישראלית
ראובן לייב
את הפרפראזה השלילית על שיר הילדים האופטימי, "גשם גשם בוא", נאלצתי להוותי לשיר, אתמול, בגין התלאות שפקדו אותי ביום הגשם הראשון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il